K&H: megugrott az érdeklődés az uniós pályázatok iránt
Rendkívül megugrott az érdeklődés a kkv-k részéről az uniós pályázatok iránt; a pályázati hajlandóságot mutató index 15 pontot emelkedett az előző negyedévhez képest, jelenleg 43 ponton áll – tájékoztatta a K&H első negyedéves kutatásának eredményeiről az MTI-t pénteken.
Kiemelték: tízből négy vállalkozást komolyan érdekli valamelyik pályázat, és a cégek több mint fele tartja reálisnak, hogy uniós forráshoz juthat.
A közleményben felhívták a figyelmet arra, hogy a 2021-2027 közötti és az előző ciklusból megmaradt források, valamint a Next Generation EU (NGEU) pénzei összesen mintegy 51,6 milliárd euró értékű elérhető támogatást jelentenek majd Magyarország számára.
Kökény Roland, a K&H kkv marketing és értékesítés támogatás vezetője a közleményben elmondta: az agrár és az ipari cégek körében a cégek majdnem fele, 49, illetve 47 százalék jelezte, hogy találkozott érdemleges pályázati lehetőséggel.
A március 8-tól igényelhető Kamatmentes Újraindítási Gyorskölcsön is nagy segítséget jelenthet a kkv-knak, a lehetőségről a kutatás alapján a cégek 85 százaléka hallott. Közülük csupán negyedük tartja jogosultnak magát a hitel felvételére, így a teljes kkv szektorra nézve mindössze 7 százalék tervezi a gyorskölcsön igénybevételét – tették hozzá.
A K&H Magyarországon 2004 óta vizsgálja a hazai mikro-, kis- és középvállalkozások következő egy évre jellemző várakozásait. A negyedéves kkv bizalmi index összeállítása jelenleg 400 magyarországi székhelyű, 2 milliárd forint éves árbevétel alatti társaság döntéshozóinak megkérdezésével történik. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom
Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok…
Tovább olvasom >Kétéves összevetésben 180 százalékkal nőtt az okostelefonos fizetésekhez köthető forgalom
Tíz hónap alatt 469 milliárd forintnál többet költöttek a K&H-sok…
Tovább olvasom >K&H: a fiatalok tízből hatszor okoseszközzel fizetnek
A K&H-nál 130 ezer fölé nőtt a fiatalok által nyitott…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egyre korábban indul a karácsonyi szezon: az ár-érték arány a kulcs
Az idei évben a magyarok 40 százaléka hozta előre a…
Tovább olvasom >Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >Fél év alatt 100 millió forint felajánlást tettek karitatív célokra a fogyasztók a kötelező visszaváltási rendszer révén
A hat hónapja kezdődött és a mindennapok szerves részévé vált…
Tovább olvasom >