A kereskedelemben a legégetőbb az energetikai korszerűsítés
Lépnek a vállalatok a magas energiaköltségek ellen: tízből hat cég ezért már nyáron tesz valamit annak érdekében, hogy alacsonyabb számlákat kelljen fizetnie – derül ki a K&H kutatásából. Főként korszerűsítő beruházásokban gondolkodnak, de a világítás észszerű használata is népszerű intézkedés.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
Egy éve módosultak a rezsiszabályok, ami úgy tűnik lépésre készteti a cégek nagy részét. Ezt mutatja a K&H nagyvállalati növekedési indexe, amely a magyarországi, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó várakozásait vizsgálja.
A magasabb energiaszámlákra igen eltérően reagálnak a különböző ágazatok. A kereskedelemben tízből 7 vállalat tervez olyan intézkedést bevezetni, amellyel faragni tudnak az energiaköltségekből. Ezzel szemben az iparban és szolgáltató szektorban jóval kevesebben, csak a cégek fele készül ilyenre. Ágazattól függetlenül az energetikai rendszerek korszerűsítése az elsődleges cél.
A kutatásból kiderül, hogy az egyéb fejlesztéseket tekintve megszakadt az előző negyedévben tapasztalt optimizmus. Az akkori 57%-hoz képest ugyanis jelenleg a vállalatok csupán 40%-a tervez fejlesztést a következő egy évben, ami az index történetében az eddigi legalacsonyabb arány. A beruházást tervezők leginkább termelő gépbe (15%), informatikába (13%) vagy digitalizációba és innovációba (12%) fektetnének, tehát főként hatékonyságnövelő fejlesztésekben gondolkodnak a vállalatok. A nagy fejlesztési hullám nem most fog elkezdődni, az első két beruházási célt tervezők aránya ugyanis mélyponton van. A termelő gépek beszerzése 10 százalékponttal, míg az informatikai beruházások 15 százalékponttal visszaestek az előző negyedévhez képest. //
Kapcsolódó cikkeink
Átlagosan évi félmillió forintot lehetne spórolni a családi házaknál a K&H rezsikalkulátora szerint
Néhány kattintással fény derülhet egy ingatlan energiaigényére, üzemeltetési költségeire, sőt,…
Tovább olvasom >Óvatos kivárásban a hazai kkv szektor
A hazai kis- és középvállalkozások esetében inkább alkalmazkodásról, mint a…
Tovább olvasom >Évente közel 40 különböző kereskedőnél vásárolnak az amerikai fogyasztók
A Circana friss kutatása szerint az amerikai háztartások egy éven…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: árréskorlátozást vezetne be a kormány a háztartási cikkeket árusító boltokra
A kormány szerdán tárgyalhatja, csütörtökön pedig várhatóan elfogadhatja azt az…
Tovább olvasom >Drágább Barbie, soványabb Heinz – Trump vámjai átrajzolják a globális fogyasztói piacot
Donald Trump vámpolitikájának hatása egyre több iparágat érint: játékgyártók, autóipari…
Tovább olvasom >Csaknem 20 százalékkal olcsóbb élelmiszerek? A kormány elégedett az árréscsökkentés eredmnyeivel
„Egyre több terméket lehet olcsóbban megvásárolni az árréscsökkentésnek köszönhetően, az…
Tovább olvasom >