A kereskedelemben a legégetőbb az energetikai korszerűsítés
Lépnek a vállalatok a magas energiaköltségek ellen: tízből hat cég ezért már nyáron tesz valamit annak érdekében, hogy alacsonyabb számlákat kelljen fizetnie – derül ki a K&H kutatásából. Főként korszerűsítő beruházásokban gondolkodnak, de a világítás észszerű használata is népszerű intézkedés.
A cikk a Trade magazin 2023/10. lapszámában olvasható.
Egy éve módosultak a rezsiszabályok, ami úgy tűnik lépésre készteti a cégek nagy részét. Ezt mutatja a K&H nagyvállalati növekedési indexe, amely a magyarországi, kétmilliárd forint feletti éves árbevétellel rendelkező cégek következő egy évre vonatkozó várakozásait vizsgálja.
A magasabb energiaszámlákra igen eltérően reagálnak a különböző ágazatok. A kereskedelemben tízből 7 vállalat tervez olyan intézkedést bevezetni, amellyel faragni tudnak az energiaköltségekből. Ezzel szemben az iparban és szolgáltató szektorban jóval kevesebben, csak a cégek fele készül ilyenre. Ágazattól függetlenül az energetikai rendszerek korszerűsítése az elsődleges cél.
A kutatásból kiderül, hogy az egyéb fejlesztéseket tekintve megszakadt az előző negyedévben tapasztalt optimizmus. Az akkori 57%-hoz képest ugyanis jelenleg a vállalatok csupán 40%-a tervez fejlesztést a következő egy évben, ami az index történetében az eddigi legalacsonyabb arány. A beruházást tervezők leginkább termelő gépbe (15%), informatikába (13%) vagy digitalizációba és innovációba (12%) fektetnének, tehát főként hatékonyságnövelő fejlesztésekben gondolkodnak a vállalatok. A nagy fejlesztési hullám nem most fog elkezdődni, az első két beruházási célt tervezők aránya ugyanis mélyponton van. A termelő gépek beszerzése 10 százalékponttal, míg az informatikai beruházások 15 százalékponttal visszaestek az előző negyedévhez képest. //
Kapcsolódó cikkeink
Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >A K&H Bank nyerte el a Euromoney Awards for Excellence 2025 „Best Digital Bank” díját Magyarországon
A K&H Csoport a Euromoney ezen díját immár két egymást…
Tovább olvasom >Korán indult idén az iskolai bevásárlás az Egyesült Államokban
A back-to-school vásárlások idén szokatlanul korán kezdődtek az Egyesült Államokban…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >