A kereskedelem töretlenül fejleszti az automatizálástechnikát és a mesterséges intelligenciát
A kereskedelmi ágazat a világjárvány kezdete óta hatalmas kihívásokkal jellemezhető korszakváltáson megy keresztül. A koronavírus évei mind a fogyasztói szokások esetében, mind pedig maguknál a kereskedelmi vállalatoknál hatalmas lökést adtak a digitalizációnak. Sok esetben gyorsan kellett bevezetni vagy optimalizálni többcsatornás szolgáltatásokat, mint például a boltban-átvételes online rendelést, át kellett szervezni a kasszázási és a fizetési folyamatokat, digitalizálni kellett a vevő megszólítását és át kellett alakítani a teljes belső munkaszervezést. A beszállítói láncok zavarai miatt az árubeszerzésben is gyakran kellett rugalmasabbá tenni a rendszereket és digitalizálni számos folyamatot.
A világjárvány végét követően számos új, a technológiát még inkább előtérbe helyező fejlesztés jelent meg. Az exponenciálisan megugró energiaköltségek miatt még inkább összpontosítani kell az energia-felhasználást vezérlő és felügyelő folyamatokra. Az üzletekben mindenütt jelentkező létszámhiány felgyorsítja az automatizálásra és az üzletekben zajló folyamatok egyszerűsítésére irányuló projekteket a rendelkezésre álló létszám hatékonyabb foglalkoztatása érdekében. A kibertámadások példátlan megsokszorozódása miatt a vállalatok lehető legnagyobb fokú védelme és a gyors reagálóképességet biztosító forgatókönyvek kidolgozása érdekében egyöntetűen kiemelten kell kezelni a kiberbiztonsági projekteket.
Az EHI Retail Institute az EuroShop alkalmából tette közzé a kereskedelmi technológiai trendekről kétévente készített tanulmányának legújabb kiadását. A felmérés több mint 90 német, svájci és osztrák vállalat informatikai igazgatójával és osztályvezetőjével készített személyes interjú alapján készült.
Az eredmények több mint egyértelműen mutatják, hogy a vállalatok hogyan kívánnak technológiailag felkészülni a következő években a már említett kihívások leküzdésére:
Az előző évekhez hasonlóan a mesterséges intelligenciát és a gépi tanulást említették a messze legfontosabb tényezőnek, még a zökkenőmentes és akadálytalan kasszázás, a vevőközpontúság, a folyamatok digitalizálása és a felhő előtt.
A mesterséges intelligencia alapú alkalmazásokat ma elsődlegesen az előrejelzések készítésére és a készletek feltöltésére, valamint árképzésre és a vevőkkel történő kapcsolattartásra használják.
Változatlanul jelentős beruházási terület a kasszázás automatizálása. Az, hogy a zökkenőmentes kasszázás mennyire terjed el a gyakorlatban, az jelentős mértékben függ az adott kereskedelmi ágazattól, a helyszíntől, a vevői elfogadottságtól és végeredményben a gazdaságosságtól.
Az informatikai igazgatók kifejezetten innovatív fejlesztésekre számítanak minden, a digitális vevőkapcsolatok egyedi megszemélyesítését szolgáló technológia esetében.
A többcsatornás értékesítés jól bevált a világjárvány évei alatt. Ezen a területen inkább kisebb lépésekben optimalizálják és bővítik a meglévő szolgáltatásokat, mert valamelyest csökkent a stratégiai jelentősége.
Egyre inkább a kiberbiztonság kerül a beruházások előterébe.
A következő évek során az új ERP rendszerek bevezetése, a meglévők optimalizálása és/vagy technológiai átállítása visszatér a kiemelt projektek élvonalába. A jövő technológiai kihívásaira készülve olyan nagyteljesítményű és rugalmas informatikai infrastruktúrára van szükség, amellyel a vállalatok gyorsan és bonyodalmak nélkül tudják bevezetni az új alkalmazásokat. Ebben az összefüggésben ma már a legtöbben nélkülözhetetlennek tekintik a felhő alapú technológiát.
Az EuroCIS a kiskereskedelmi technológia messze legnagyobb európai szakvására. Széles körű kínálata alapján 2024-ben is optimális színteret nyújt a legújabb fejlesztések és irányzatok megismerésére. A vásárlátogatás kihagyhatatlan minden, a kereskedelemi technológia területén döntésekért felelős vezetőnek.
Kapcsolódó cikkeink
Mesterséges intelligencia-kutatással növeli a képzési hatékonyságot a kamara
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Megjelent Magyarország Mesterséges Intelligencia Stratégiája (2025-2030)
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >AI Summit Budapest: fókuszban a mesterséges intelligencia hazai és nemzetközi kihívásai
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >További cikkeink
OKSZ: Az infláció sem indokolja már az árrésstop fenntartását
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >KSH: augusztusban a fogyasztói árak az előző év azonos hónapi értékeket átlagosan 4,3 százalékkal haladták meg
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >Madár István: Árstopok nélkül magasabb lenne az infláció
🎧 Hallgasd a cikket: Lejátszás Szünet Folytatás Leállítás Nyelv: Auto…
Tovább olvasom >