A kereskedelem tartotta magát a munkáltatói vonzerő terén – A bizonytalan gazdasági helyzet ártott az FMCG megítélésének
A kihívásokkal teli időszakból a Coca-Cola és a MediaMarkt jött ki nyertesen 2025-ben a Randstad felmérése alapján. A Lidl Magyarország legismertebb munkáltatója. Az abszolút sorrendben a legnépszerűbb magyar munkáltató pedig a Deutsche Telekom IT Solutions, a német cég magyarországi IT központja lett.
A cikk a Trade magazin 2025/6-7. lapszámában olvasható.

Vendégszerző:
Baja Sándor
ügyvezető igazgató
Randstad Hungary
Immár tizenkettedik alkalommal adták át Magyarország legnépszerűbb munkáltatóinak a Randstad Award díjakat. Ennek kapcsán a Randstad 34 országban 170 ezer munkavállalót kérdezett meg, nálunk itthon 7291-et.
Összességében elmondhatjuk, hogy a munkahely választásában a legfontosabb kritérium a fizetés, ami azért érdekes, mert globálisan a munka-magánélet egyensúlya előretört. Ha az átlagos választási szempont 100, akkor a fizetés itthon 173-as indexen áll, ami két pontos növekedés tavalyhoz képest. A legnagyobbat azonban mint választási ok a munkahely biztonsága ugrott. Ez hűen tükrözi a magyar munkavállalók bizonytalan érzését, félelmét a munkahely elvesztése miatt.
A felmérést megelőző hat hónapban a dolgozók 17%-a váltott, ami erős emelkedés a tavalyi évhez képest. A kékgallérosok (operational) közül minden ötödiknek van új munkahelye, a fehérgallérosok (professional) esetében viszont ez a szám csak minden hatodik. Érdekes megjegyezni, és talán jó jel, hogy az IT-sok (digital) szintén 20%-ban váltottak, ami a gazdaságban a beruházások fellendülését mutathatja, legalábbis a számítástechnika terén: igény van az IT-szakemberekre. Senkinek sem szabad elfelejteni továbbá, hogy a munkavállalók majdnem harmada (31%) váltást fontolgat, ami szintén további óvatosságra inti a munkaadókat.
Kereskedelem: a szélsőségek terepe
A szektorok megítélése erősen változott. Bár továbbra is az IT, a szolgáltató központok (BSS) és a telekom cégek a legnépszerűbbek, ráadásul szektor szinten a telekom a legismertebb is mint munkáltató, azért rémisztő az, hogy az iparágak közül 11 vesztett vonzerejéből, csak 2 tudta növelni (pénzügy és a telekom), 1 pedig szinten tudta tartani magát. Jó hír az, hogy ez a kereskedelem. Nagyon fontos azonban tudni, hogy ennél a megállapításnál átlagokról beszélünk, de pont a kereskedelem az a terület, ahol a legnépszerűbb és a legkevésbé népszerű között pont kétszeres különbség van, azaz a mezőny nagyon tág.
Az FMCG, amely átlag feletti népszerűségre küzdötte vissza magát az elmúlt évben, ismét visszaesett. Az év eleji B2B Randstad kutatás már jelezte, hogy az élelmiszeripar optimista az árbevétel-növekedést illetően 2025-re, de ezt elsősorban áremelések révén tervezte. A volumenek stagnálása miatt a munkavállalók bővítésében az egyik utolsó szektor volt.
Fel szeretném hívni a figyelmet, hogy a kereskedelem és az FMCG új konkurenciát kapott a kereskedelmi és marketingállások terén. A globális cégek, amelyek szolgáltatóközpontokat (BSS) üzemeltetnek, itthon is nagyon gyorsan kiterjesztik az ellátott feladatokat MINDEN fehérgalléros állásra: mérnöki munkák, jog, menedzsment, kereskedelem és marketing. Mivel globális piacokat szolgálnak ki, főleg jól fizető nyugati munkavállalók állását hozzák ide: magasabb fizetést tudnak fizetni, mint a magyar átlag.

2025-ben a Randstad Employer Brand Research eredménye szerint Magyarország legvonzóbb munkahelye a Deutsche Telekom IT Solutions
Visszaszorulóban a home office
Az irodai munkáknál maradva örökzöld téma évek óta az otthoni munkavégzés kérdése (home office). Bár az Egyesült Államok nagy tech- és pénzügyi cégeitől hangos volt a média, amikor visszarendelték a dolgozókat az irodába, itthon kevés nyilvánosságot kapott ez a téma, talán mert a cégek nem büszkék arra, hogy egyre kevésbé hisznek a home office-ban végzett munka hatékonyságában (kivéve a MOL).

Immár tizenkettedik alkalommal adták át Magyarország legnépszerűbb munkáltatóinak a Randstad Award díjakat
Bár a cikk írójának meggyőződése a személyre, funkciókra szabott megközelítés, hiszen ahol mérni lehet a teljesítményt, vagy egyes élethelyzetekben: például „kicsit köhögsz, de jól vagy: akkor inkább otthonról dolgozz”: nem rossz dolog a home office. A közel 7300 munkavállaló azonban meglepett bennünket: 7 százalékponttal kevesebben dolgozhattak otthonról 2025-ben, mint egy évvel korábban (17%). Persze van néhány kontrollt kézbe tartani szerető vezető, aki tapasztalt néhány szélsőséges esetet: két fő állást egyszerre otthonról végzőkről vagy tartósan vízpartról bejelentkezőkről…
A szektorok bajnokai
Végezetül, de nem utolsósorban gratulálni kell szektoraink bajnokainak. A 22 felmért FMCG-cég közül ebben ez évben a Coca-Cola lett a legnépszerűbb munkaadó. Senkit se tévesszen meg: a cég termékeinek imázsa nem az egyetlen befolyásoló tényező – a vállalat nagyon sokat tesz a munkavállalóik bevonzásáért, megtartásáért, motiválásáért. A Coca-Cola egyébként nem csak abban vitte a prímet, hogy mennyien szeretnének náluk dolgozni, de a Coca-Colát, mint munkáltatót is a legtöbben ismerik a magyar munkavállalók körében az FMCG-cégek közül.

A 22 felmért FMCG-cég közül ebben ez évben a Coca-Cola lett a legnépszerűbb munkaadó
A Nestlé második helye nem meglepetés, hiszen többször nyert a svájci központú cég, azonban a Hell Energy harmadik helye mutatja, hogy a magyar tulajdonú cégek is komolyan veszik a munkáltatói márkát, és profin menedzselik is azt.
A 35 kereskedelmi cég közül az idei legjobb a MediaMarkt lett, nála szeretnének a megkérdezettek közül a legtöbben dolgozni. A második helyezett Libri eredménye sem meglepetés, mert tavaly ők voltak az elsők, sőt, a harmadik Ikea is sok éve végez profi munkát a munkavállalók terén.

A 35 kereskedelmi cég közül az idei legjobb a MediaMarkt lett
Amikor az ismertségről kérdeztük a munkavállalókat, talán nem véletlen, hogy a piacvezető kereskedelmi cég, a Lidl lett az abszolút nyertes, de szorosan a nyomában volt a Tesco.

Ismertség tekintetében a Lidl lett az abszolút nyertes
Nagyon fontos hangsúlyozni, hogy mindkét szektorban szinte 100% azon cégek aránya, ahol professzionális megközelítéssel, eszközökkel, csapattal építik a munkáltatói márkát. A legjobb cégek jellemzője, hogy a felső vezetés teljes mértékben részt vesz és irányítja a programokat. Ez hatalmas előrelépés a tíz évvel ezelőtti állapothoz képest. A nyertesek hatalmas konkurenciával küzdenek meg nemcsak a szektoron belül, hanem kívül is. A munkáltatói márka építése húsbavágó gazdasági érdek.
TOP3 legvonzóbb munkaadó Magyarországon 2025-ben a Randstad Employer Brand Research eredménye szerint
1. Deutsche Telekom IT Solutions
2. LEGO
3. Audi
Különdíjak szektoronként
Legismertebb munkaadó: Lidl
Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem kategória: MediaMarkt
Legvonzóbb munkaadó – Pénzintézet kategória: UNION
Legvonzóbb munkaadó – Energetika és közműszolgáltatás kategória: MOL
Legvonzóbb munkaadó – Élettudományok kategória: Richter Gedeon
Legvonzóbb munkaadó – HORECA kategória: Budapest Marriott Hotel
Legvonzóbb munkaadó – FMCG kategória: Coca-Cola
Legvonzóbb munkaadó – Szolgáltatások kategória: Budapest Airport Zrt.
Legvonzóbb munkaadó – Telekommunikáció kategória: Magyar Telekom
Legvonzóbb munkaadó – Szállítmányozás és logisztika kategória: Kühne+Nagel
Legvonzóbb munkaadó – Építőipar és ingatlan kategória: Market
Legvonzóbb munkaadó – Üzleti szolgáltatások kategória: Air France-KLM
Kapcsolódó cikkeink
Felelősen a jövőért
A Smurfit Westrock elkötelezetten támogatja Párkány városát, és aktívan részt…
Tovább olvasom >Lassul a növényi húsalternatívák piaca – visszavonulót fúj a brit Tesco
Várhatóan nem teljesíti a brit Tesco azt a 2020-ban kitűzött…
Tovább olvasom >Dohányboltok: kevesebb termék, koncentrált forgalom, új növekedési utak
A nemzeti dohányboltok FMCG-forgalma – tehát a dohánytermékeket nem tartalmazó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >