A kenyér, friss pékáru szakágazat bruttó termelési értéke nőtt leginkább 2023-ban
Az adatgyűjtésre kijelölt vállalkozások 44 százaléka tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének. Ezek az élelmiszeripari vállalkozások a 2023-as évre vonatkozóan a 2022. évinél 5 százalékkal magasabb nettó árbevétel elérését jelezték az adatgyűjtés időpontjában. Emellett az egyéb bevételek 47 és az aktivált saját teljesítmények értékének 56 százalékos csökkenése a bruttó termelési értéknél 2 százalékos emelkedést eredményezett.
Szakágazati szinten a bruttó termelési érték növekedése 2022-höz képest a kenyér, friss pékáru gyártása (+22 százalék), a húsfeldolgozás, -tartósítás (+18 százalék) és az üdítőital, ásványvíz gyártása (+18 százalék) esetén volt a legjelentősebb. A jelentést tett vállalkozások márciusi előrejelzése alapján 2023-ban a nettó árbevétel 93, az egyéb bevétel 52 százaléka élelmiszeripari tevékenységből származott, míg ugyanez a részesedés 2022-ben a nettó árbevétel esetén 92, egyéb bevétel esetén 38 százalék volt. A kapott információk alapján az élelmiszeripari tevékenység mellett a következő területekről származott árbevétele a vállalkozásoknak: bérmunkában történő csomagolás, gépbérbeadás, bértárolás, integrációhoz kapcsolódó kereskedelmi tevékenység, élelmiszernek nem minősülő termék gyártása az élelmiszergyártás mellett (pl. gyógyvíz), anyacégtől importált termékek kereskedelméből származó jövedelem.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
KSH: januárban az ipari termelés 3,9 százalékkal mérséklődött
2025 januárjában az ipari termelés volumene 3,9 százalékkal elmaradt az…
Tovább olvasom >Emelkedett az import saláták ára
A KSH adatai szerint Magyarország fejessaláta-behozatala 4 százalékkal (1,05 ezer…
Tovább olvasom >A beruházás a jó válasz a kihívásokra
Az agráriumban is a beruházás az egyetlen jó válasz a…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >Online is megugrott az élelmiszer-vásárlás karácsony előtt
A karácsonyi készülődés határozta meg a Kifli.hu online szupermarket forgalmát…
Tovább olvasom >Ajándékötletek az AI-tól
Karácsony előtt debütált az Egyesült Államokban a Target generatív AI-alapú…
Tovább olvasom >