A kenyér, friss pékáru szakágazat bruttó termelési értéke nőtt leginkább 2023-ban
Az adatgyűjtésre kijelölt vállalkozások 44 százaléka tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének. Ezek az élelmiszeripari vállalkozások a 2023-as évre vonatkozóan a 2022. évinél 5 százalékkal magasabb nettó árbevétel elérését jelezték az adatgyűjtés időpontjában. Emellett az egyéb bevételek 47 és az aktivált saját teljesítmények értékének 56 százalékos csökkenése a bruttó termelési értéknél 2 százalékos emelkedést eredményezett.
Szakágazati szinten a bruttó termelési érték növekedése 2022-höz képest a kenyér, friss pékáru gyártása (+22 százalék), a húsfeldolgozás, -tartósítás (+18 százalék) és az üdítőital, ásványvíz gyártása (+18 százalék) esetén volt a legjelentősebb. A jelentést tett vállalkozások márciusi előrejelzése alapján 2023-ban a nettó árbevétel 93, az egyéb bevétel 52 százaléka élelmiszeripari tevékenységből származott, míg ugyanez a részesedés 2022-ben a nettó árbevétel esetén 92, egyéb bevétel esetén 38 százalék volt. A kapott információk alapján az élelmiszeripari tevékenység mellett a következő területekről származott árbevétele a vállalkozásoknak: bérmunkában történő csomagolás, gépbérbeadás, bértárolás, integrációhoz kapcsolódó kereskedelmi tevékenység, élelmiszernek nem minősülő termék gyártása az élelmiszergyártás mellett (pl. gyógyvíz), anyacégtől importált termékek kereskedelméből származó jövedelem.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
A vaj és a tejpor ára jelentősen az intervenciós ár felett Németországban
A németországi központi tejpiaci szolgálat gyorsjelentése szerint Németországban a nyerstej…
Tovább olvasom >Az élőmarha-kereskedelem visszaesett, de a marhahúsexport közel másfélszeresére nőtt
Az AKI vágási statisztikai adatai szerint a 2025. január–júniusi időszakban…
Tovább olvasom >Növekvő ár és élénkülő tojás-külkereskedelem az unióban
Az Európai Bizottság adatai alapján az unió (EU27) a tojás…
Tovább olvasom >További cikkeink
Augusztusban jelentősen javult a lakosság gazdasági közérzete a Századvég szerint
A Századvég Konjunktúrakutató Zrt. 2025. augusztusi felmérése alapján a lakosság…
Tovább olvasom >Magyar szakember az idei ICCO Global Awards zsűrijében
Szabó Judit, a hazai McDonald’s vállalati kommunikációs és fenntarthatósági vezetője…
Tovább olvasom >Szelektíven gyűjteni felelősség – Ne hagyjuk ki az italos kartont sem!
A környezet védelme közös ügyünk. Ennek egyik legegyszerűbb, mégis rendkívül…
Tovább olvasom >