A kenyér, friss pékáru szakágazat bruttó termelési értéke nőtt leginkább 2023-ban
Az adatgyűjtésre kijelölt vállalkozások 44 százaléka tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének. Ezek az élelmiszeripari vállalkozások a 2023-as évre vonatkozóan a 2022. évinél 5 százalékkal magasabb nettó árbevétel elérését jelezték az adatgyűjtés időpontjában. Emellett az egyéb bevételek 47 és az aktivált saját teljesítmények értékének 56 százalékos csökkenése a bruttó termelési értéknél 2 százalékos emelkedést eredményezett.
Szakágazati szinten a bruttó termelési érték növekedése 2022-höz képest a kenyér, friss pékáru gyártása (+22 százalék), a húsfeldolgozás, -tartósítás (+18 százalék) és az üdítőital, ásványvíz gyártása (+18 százalék) esetén volt a legjelentősebb. A jelentést tett vállalkozások márciusi előrejelzése alapján 2023-ban a nettó árbevétel 93, az egyéb bevétel 52 százaléka élelmiszeripari tevékenységből származott, míg ugyanez a részesedés 2022-ben a nettó árbevétel esetén 92, egyéb bevétel esetén 38 százalék volt. A kapott információk alapján az élelmiszeripari tevékenység mellett a következő területekről származott árbevétele a vállalkozásoknak: bérmunkában történő csomagolás, gépbérbeadás, bértárolás, integrációhoz kapcsolódó kereskedelmi tevékenység, élelmiszernek nem minősülő termék gyártása az élelmiszergyártás mellett (pl. gyógyvíz), anyacégtől importált termékek kereskedelméből származó jövedelem.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Innováció és hagyomány kéz a kézben
Fenntartható fejlődés, technológiai újítások, tudatos márkaépítés – ezek mentén alakítja…
Tovább olvasom >Nagymértékű visszaesés az élő sertés külkereskedelmében
A KSH adatai szerint Magyarország élősertés-kivitele 26,9 százalékkal 8,5 ezer…
Tovább olvasom >A vágósertés ára csökkent, a baromfié nőtt az év elején
Az AKI vágási statisztikai adatai alapján Magyarországon 170,0 ezer tonna…
Tovább olvasom >További cikkeink
Így ebédel a magyar – továbbra is húsfogyasztó nemzet vagyunk
Egy friss hazai kutatás feltárta, hogyan (nem) változott a magyar…
Tovább olvasom >Zsugorinfláció: adatbázis indul a kisebb kiszerelésekről
A fogyasztók könnyen hozzáférhető, megbízható és folyamatosan frissülő forrásból tájékozódhatnak…
Tovább olvasom >Támad a Temu: az online diszkontóriás betörne az európai élelmiszerpiacra is
A kínai Temu online piactér az olcsó elektronikai és ruházati…
Tovább olvasom >