A kenyér, friss pékáru szakágazat bruttó termelési értéke nőtt leginkább 2023-ban
Az adatgyűjtésre kijelölt vállalkozások 44 százaléka tett eleget adatszolgáltatási kötelezettségének. Ezek az élelmiszeripari vállalkozások a 2023-as évre vonatkozóan a 2022. évinél 5 százalékkal magasabb nettó árbevétel elérését jelezték az adatgyűjtés időpontjában. Emellett az egyéb bevételek 47 és az aktivált saját teljesítmények értékének 56 százalékos csökkenése a bruttó termelési értéknél 2 százalékos emelkedést eredményezett.
Szakágazati szinten a bruttó termelési érték növekedése 2022-höz képest a kenyér, friss pékáru gyártása (+22 százalék), a húsfeldolgozás, -tartósítás (+18 százalék) és az üdítőital, ásványvíz gyártása (+18 százalék) esetén volt a legjelentősebb. A jelentést tett vállalkozások márciusi előrejelzése alapján 2023-ban a nettó árbevétel 93, az egyéb bevétel 52 százaléka élelmiszeripari tevékenységből származott, míg ugyanez a részesedés 2022-ben a nettó árbevétel esetén 92, egyéb bevétel esetén 38 százalék volt. A kapott információk alapján az élelmiszeripari tevékenység mellett a következő területekről származott árbevétele a vállalkozásoknak: bérmunkában történő csomagolás, gépbérbeadás, bértárolás, integrációhoz kapcsolódó kereskedelmi tevékenység, élelmiszernek nem minősülő termék gyártása az élelmiszergyártás mellett (pl. gyógyvíz), anyacégtől importált termékek kereskedelméből származó jövedelem.
AKI PÁIR
Kapcsolódó cikkeink
Tovább fokozzuk az agrárgazdasági együttműködésünket az Egyesült Államokkal
Új dimenziók nyílnak hazánk és az Egyesült Államok között az…
Tovább olvasom >Lezárult a tavaszi élelmiszerlánc-ellenőrzés: közel két tonna élelmiszert vontak ki a forgalomból
Március 24. és április 18. között zajlott az idei tavaszi…
Tovább olvasom >Tájékoztató jelentés a tavaszi mezőgazdasági munkákról
A 2024–2025-ös tél – a korábbi évekhez hasonlóan – melegebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >Terjednek a sötét mintázatok az e-kereskedelemben – és gyakoribb ellenük a hatósági fellépés is
Sürgetés, nyomásgyakorlás, költségek elrejtése vagy „csepegtetése” – egyre gyakrabban alkalmazzák…
Tovább olvasom >