A keménydiszkontok közül az Aldi Süd kínál elsőként élelmiszer házhozszállítást
Az Aldi Süd először Németországban kínál élelmiszer-házhozszállítást és a szolgáltatás a későbbiekben feltehetőleg rendelésátvétellel is bővül. A lépés azért meglepő, mert a keménydiszkontok eddig konzekvensen távol tartották magukat az onine versenytől.
Az Aldi Süd júniustól élelmiszer-házhozszállítást tesztel a németországi Mülheim városában, ahol a vállalat központja is található. A webshopban vagy appon keresztül elérhető szolgáltatás kezdetben csak az alkalmazottak számára, a negyedik negyedévben azonban már mindenki számára hozzáférhető lesz – adta hírül a Lebensmittel Zeitung.
A vásárlók 1300 – egyebek mellett friss és fagyasztott – termék közül választhatnak, ami a fizikai üzletekben megtalálható 1700 termékből álló választék nagy részét lefedi. Az online kínálatban szereplő árak ráadásul megegyeznek a termékek bolti áraival. A kiszállítás egy dark store-ból történik elektromos járművekkel a hét hat napján, hétfőtől-szombatig, de azt egyelőre nem tudni, hogy milyen díj ellenében.
Az Aldi Süd a tesztelést az Aldi Norddal szoros együttműködésben végzi.
A lépés meglepőnek tűnik, ugyanis az Aldi eddig gyakorlatilag semmilyen online aktivitást nem végzett. Nagy-Britanniában bár a Deliverooval tesztelt házhoz szállítást, ám az a kísérlet azóta leállt, az Egyesült Államokban pedig az Instacart személyes bevásárló szolgáltatásával működik együtt. Legfőbb riválisa, a Lidl sem értékesít élelmiszert online, csak non-food termékeket.
A tény, hogy az Aldi a vásárlók érezhetően árérzékenységének fokozódása idején élelmiszer-házhozszállításba kezd, még intenzívebbé teszi az online versenyt.
Kapcsolódó cikkeink
Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Magyar termékek ára Dániában: meglepő különbségek a hazai és külföldi árak között
Az élelmiszerárak itthon továbbra is meredeken emelkednek, így egyre nagyobb…
Tovább olvasom >Németországban újra nagyobb a márkatermékek iránti fogyasztói bizalom
Mérséklődött a saját márkás termékek népszerűsége és ma már kevesebb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Országos Kereskedelmi Szövetség: az árrés nem profit!
Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) nemzetközi élelmiszer-kereskedő tagvállalatai az elmúlt…
Tovább olvasom >Orbán Viktor a Kossuth Rádióban: a kereskedők 10 százaléknál többet nem rakhatnak rá a beszerzési árra
Március közepétől a kormány 10 százalékban maximalizálja az árrést 30…
Tovább olvasom >GKI Elemzés: Miért drágulnak folyamatosan az élelmiszerek?
Az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott az alapvető élelmiszerek –…
Tovább olvasom >