A kávé a csokinál és az ásványvíznél is népszerűbb
A Nielsen piackutató cég legfrissebb, 2008 augusztus és 2009 július közötti időszakot vizsgáló felmérése szerint a kávé felhasználásának kiskereskedelmi forgalma 5 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest.
A kávé népszerűségét az is mutatja, hogy a Nielsen által megvizsgált 90 élelmiszeripari termék közül a kávé az első tízben foglal helyet, ezzel megelőzi többek között az ásványvizet, gyümölcslevet, étolajat és a szeletes csokoládét is.
Az élvezeti cikk forgalma jelenleg meghaladja az évi 50 milliárd forintot, ez mennyiségileg 26 ezer tonnányi kávét jelent. A boltokban eladott mennyiség kétharmada, mintegy 67 százaléka jutott a legnépszerűbb őrölt pörkölt kávékra.
A legnépszerűbb kávéfajta továbbra is a pörkölt kávé maradt, ennek piaci részesedése 56 százalékot tesz ki. A harmadik pozíciót az instant valódi kávé tölti be a kávépiacon, 13 százalékos részesedéssel. A negyedik legnépszerűbb az instant cappucino, 5 százalékos piaci részesedéssel.
A felmérés szerint a négy legnépszerűbb kávéfajta átlagos fogyasztói ára 7-11 százalékkal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest. Míg az őrölt pörkölt kávé ára 7 százalékkal emelkedett, addig az instant cappucino 11 százalékkal drágult – írja a napi.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Fogyasztóvédelmi kiválóságok díjazása: elismerték a 2024. év legjobbjait
Az idei év kiemelkedő fogyasztóvédelmi referensei és különdíjazottjai vehették át…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelés 0,2 százalékkal mérséklődött októberben
Októberben az ipari termelés volumene 0,2, munkanaphatástól megtisztítva 3,1 százalékkal…
Tovább olvasom >A technológiai fejlődés és az üzleti utazások
Az International Workplace Group (IWG) – a hibrid munkamegoldások piacának…
Tovább olvasom >