A kávé a csokinál és az ásványvíznél is népszerűbb
A Nielsen piackutató cég legfrissebb, 2008 augusztus és 2009 július közötti időszakot vizsgáló felmérése szerint a kávé felhasználásának kiskereskedelmi forgalma 5 százalékkal emelkedett az előző év hasonló időszakához képest.
A kávé népszerűségét az is mutatja, hogy a Nielsen által megvizsgált 90 élelmiszeripari termék közül a kávé az első tízben foglal helyet, ezzel megelőzi többek között az ásványvizet, gyümölcslevet, étolajat és a szeletes csokoládét is.
Az élvezeti cikk forgalma jelenleg meghaladja az évi 50 milliárd forintot, ez mennyiségileg 26 ezer tonnányi kávét jelent. A boltokban eladott mennyiség kétharmada, mintegy 67 százaléka jutott a legnépszerűbb őrölt pörkölt kávékra.
A legnépszerűbb kávéfajta továbbra is a pörkölt kávé maradt, ennek piaci részesedése 56 százalékot tesz ki. A harmadik pozíciót az instant valódi kávé tölti be a kávépiacon, 13 százalékos részesedéssel. A negyedik legnépszerűbb az instant cappucino, 5 százalékos piaci részesedéssel.
A felmérés szerint a négy legnépszerűbb kávéfajta átlagos fogyasztói ára 7-11 százalékkal emelkedett a tavalyi év azonos időszakához képest. Míg az őrölt pörkölt kávé ára 7 százalékkal emelkedett, addig az instant cappucino 11 százalékkal drágult – írja a napi.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI: Romló bizalmi indexek és gazdasági kilátások Magyarországon
Novemberben mind az üzleti szféra, mind a fogyasztók pesszimistábbá váltak…
Tovább olvasom >Negyvenhét éves csúcsot döntött az arabica kávé ára
Az arabica kávé határidős jegyzése 47 éve nem látott szintre,…
Tovább olvasom >Százharminc új járművel készül a megnövekedett ünnepi forgalomra a Magyar Posta
A Magyar Posta több mint 7 millió csomag kézbesítésére számít…
Tovább olvasom >