A jövő kihívása: több energia – alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátás
Az energia meghatározó szerepet játszik mindennapi életünkben, továbbá nagy befolyással van annak minőségére. A Shell azon dolgozik, hogy a világ növekvő népessége számára elegendő mennyiségű energiát biztosítsanak nemcsak most, hanem a jövőben is, és mindezt fenntartható módon. Bujdosó Andreával a Shell Hungary Zrt. Igazgatóságának elnökével arról beszélgettünk, hogy milyen lépéseket tesz a Shell világszerte és hazánkban, hogy választ találjanak a klímaváltozás következményeire.

Bujdosó Andrea
Igazgatóság elnöke
Shell Hungary
„A fenntarthatóság a Shellnél ma már alapvető elvárás minden területen” – hangsúlyozta ki Bujdosó Andrea. „Nemcsak a hétköznapi működésünk során, hanem akkor is, amikor világszerte helyi közösségekkel működünk együtt, vagy a jövő mobilitási megoldásain dolgozunk, szem előtt tartjuk, hogy milyen hatással vagyunk az emberek és a környezetünk biztonságára.”
A Shell globális energiavállalatként a világ energiájának körülbelül 3%-át biztosítja, s mint meghatározó piaci szereplő fontosnak tartja hozzájárulni az éghajlatváltozás kezelésére irányuló erőfeszítésekhez és a Párizsi Megállapodás céljainak eléréséhez. „Az Energia Forgatókönyveinkben az 1970-es évek óta dolgozunk ki különböző víziókat az energia jövőjére vonatkozóan. Kapcsolatban állunk az üzleti szférával, az államigazgatási szervezetekkel és a civil társadalommal, hogyan érhető el egy alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású világ.”
A Shell amellett, hogy folyamatosan fejleszti üzemanyagait a tisztább és sokkal hatékonyabb teljesítmény érdekében, mintegy 2 milliárd dollárt fektet be világszerte megújuló projektekbe. Nemrég például felvásárolták a sonnen energiatároló céget Németországban, illetve bejelentették, hogy visszatérnek az Egyesült Királyság tengeri szélfarmjaira is. A vállalat célja továbbá, hogy 2025-re a töltőállomásain értékesített energia karbonkibocsátása 20%-kal alacsonyabb legyen. „A Shell felvásárolta a NewMotiont, amely 30 ezer elektromos autó töltőponttal rendelkezik a kontinensen. Csatlakoztunk az IONITY konzorciumhoz, amely nagyteljesítményű gyorstöltőket telepít 10 európai ország – köztük Magyarország – egyes kútjain. Világszerte az egyik legnagyobb bioüzemanyag-befektető vagyunk, dolgozunk az európai LNG töltőállomás-hálózatunk kiépítésén, Németországban pedig a hidrogénhajtású elektromos autók töltéséhez építünk hálózatot. A Shell Eco-marathon diákinnovációs verseny keretében pedig a jövő mérnökeit, köztük a magyar diákokat is arra inspiráljuk, hogy folyamatosan feszegessék az energiahatékonyság határait.Országoktól függően számos alternatív üzemanyag szerepel a kínálatunkban, a következő évtizedekben fog eldőlni, hogy hol melyik jelent majd gazdaságilag is életképes alternatívát vásárlóink számára.”
A vállalat karbonlábnyomának csökkentését töltőállomásai működtetése során is szem előtt tartja, ennek érdekében vállalta, hogy 2025-re 50%-kal csökkenti a benzinkútjainak szén-dioxid-kibocsátását. „Magyarországon az első tudatosabb lépések 2016-ban történtek, amikor átálltunk LED-világításra, és a hűtőszekrényeket is mindenhol energiatakarékosra cseréltük, mára pedig a hazai töltőállomásaink többsége is megújuló forrásból származó villamos energiával működik. A következő szakaszban a hulladékkezelés hatékonyabbá tételét oldjuk meg, amelynek keretében például már a teljes töltőállomás-hálózatunkban megszűnt a szívószálak használata, valamint friss szendvicseink is lebomló csomagolást kaptak.”
A harmadik pillére a Shell fenntarthatósági vállalásainak a helyi közösségek támogatása, amelynek keretében a helyi igényekre épülő kezdeményezések mellé áll. „Magyarországon a Peter Cerny koraszülöttmentő alapítvánnyal működünk együtt – amellett, hogy mi adjuk az üzemanyagot az alapítvány mentőautóiba, vásárlóinkat, munkatársainkat és partnereinket is aktívan bevonjuk a kezdeményezésbe – célunk ezzel a társadalom érzékenyítése.” A legutóbbi akció során például a vásárlóknak köszönhetően egy új rohamkocsi vásárlásához járult hozzá a Shell.
„A fenntarthatósági törekvéseinket áthatják vállalati alapértékeink és kultúránk, a sokszínűség és elfogadás iránti elkötelezettségünk” – tette hozzá Bujdosó Andrea. (x)
Kapcsolódó cikkeink
Kevesebb kávét ittak tavaly a németek
A Német Kávészövetség (Deutscher Kaffeeverband) friss adatai szerint 2024-ben Németországban…
Tovább olvasom >Csökkenti a borcsomagolás mennyiségét az Aldi az Egyesült Királyságban
Az Aldi brit leányvállalata 2024 végéig megszünteti a saját márkás,…
Tovább olvasom >Fenntarthatósági kérdésekre kell válaszolnia a magyar cégeknek
Már csak pár hónapja van a magyar cégeknek arra, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
Németországban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi árak emelkedése februárban
Németországban februárban havi szinten lassult, éves összevetésben gyorsult a nagykereskedelmi…
Tovább olvasom >Egyensúly és szépség a mindennapokban – A Balance by Béres Alexandra termékei már elérhetők a Rossmannban
Béres Alexandra Balance márkája új szépségápolási termékekkel debütált a Rossmannban,…
Tovább olvasom >Március 14-én fogyasztóvédelmi napot tartanak az Auchan áruházak
Az Auchan Magyarország 2017-től a Covid járvány megjelenéséig minden évben…
Tovább olvasom >