A jövő boltjainak szerepét keresik a csütörtökön induló Design Sprinten
Az Extreme Digital szponzorálta két napos intenzív workshopon (http://shopsprint.edigital.hu/) közel ötven szakember fog dolgozni olyan témákon mint, hogy milyen lesz a vásárlás jövője, miként változik a boltok szerepe a webshopok korában? Hogyan fogunk a jövőben vásárolni? Hogyan kell majd adaptálni a boltok fizikális tereit az új kihívásokhoz? Milyen élmény lesz a jövőben vásárolni, milyen szerepet töltenek be ebben a boltok?
Az együtt gondolkodást vezető iparági szakemberek inspiráló előadásai serkentik, így az Extreme Digital alapító Várkonyi Balázs mellett a résztvevők piaci háttérinfomációt kaphatnak Szarka Szilviától az Extreme Digital marketing igazgatójától és Mészáros Gábortól, az e-commerce cég ügyfélélmény vezetőjétől. A piackutatási adatokat Dörnyei Otília (consumer & retail director, INSPIRA Research) és Madar Norbert (vezető tanácsadó, GKI Digital) tolmácsolja az egybegyűlteknek. Ritka lehetőség lesz meghallgatni Kertész Istvánt (alapító-tulajdonos, Mobilia-Artica Kft.), aki az elmúlt években a legnagyobb luxusmárkák boltjai kialakításában vett részt a világ minden táján. A sprinten előad továbbá Holló Mátyás az indelab építésziroda vezető tervezője, Román Gergely, a Decathlon digitális igazgatója, Dobó Mátyás és Arany János digitális transzformációs evangelisták és Weiler Ádám, a T-Systems Magyarország szenior technológiai szakértője.
Az együttgondolkodás a design sprint módszere alapján történik, mely a Google Ventures által kifejlesztett, eredetileg 5 napos folyamat – a design gondolkodásmód (design thinking) módszerének felgyorsított, pár napos eszköze. “A workshop jellegű közös munka lehetőséget ad arra, hogy a résztvevők felhasználóközpontú megközelítéssel gondoljanak újra szolgáltatásokat, termékeket és a felhasználói igényeket, az új technológiai lehetőségeket és az üzleti siker feltételeit egy megoldásban egyesítsék” – mondta Káli György (SD4Good), a design sprint főszervezője.
A design sprint során a résztvevők egy a jövő boltjával kapcsolatos problémát kapnak feladatként. A probléma feltérképezése során megoldási ötletek születnek, melyekből prototípusok készülnek. A prototípusokat rapid tesztelés segítségével validálják, és így a sprint végére elkészülnek a megoldások, projektkoncepciók. A koncepciókat az Extreme Digital felhasználja a Nyugati térhez közelében nyíló boltjánál.
“A rendezvénnyel azt szeretnénk kideríteni, hogy a jelenlegi nemzetközi trendekből mi az, ami a magyar vásárlónak kell, kényelmes és beépíthető a vásárlói útjába. Hiszen a magyar vásárló nincs lemaradva, hanem egyszerűen más kell neki, mint amit a nemzetközi szupermodern trendek mutatnak. Azért kutatunk, mérünk, vizsgálódunk, hogy a legkényelmesebb és legmagyarabb bolti koncepciót találjuk meg” – mondta Várkonyi Balázs az Extreme Digital alapítója.
A Shop Experience Design Sprintet a SD4Good csapata szervezi.
Kapcsolódó cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >A Decathlon új üzletkoncepcióval modernizálja áruházait
A Decathlon teljesen megújult üzletkoncepcióval nyitotta újra második legnagyobb hazai…
Tovább olvasom >Megérkezett az Amazon AI chatbotja, Rufus az Egyesült Királyságba is
Miután az év elején bevezette az Egyesült Államokban, most az…
Tovább olvasom >További cikkeink
30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Huszadik alkalommal adták át a Hégető Honorka Díjakat
Idén 20. alkalommal adták át a Hégető Honorka Díjakat, rekordszámú,…
Tovább olvasom >Ma kezdődik a World Science Forum Budapesten
Ma kezdődik Budapesten a World Science Forum (WSF – Tudomány…
Tovább olvasom >