A jó idő megdobta a sörfogyasztást
Az év eddig eltelt időszakának értékesítési adatai alapján úgy tűnik, az idén megállhat a hazai sörpiac 2006 óta tartó visszaesése – írta a Világgazdaság pénteken.
A május-szeptemberi főszezonban 7 százalékkal bővült az értékesítés, és ami még fontosabb, hogy mindkét szektorban, a kereskedelemben és a vendéglátásban is bővült a piac, 8, illetve 6 százalékkal – mondta Kovács Sándor Lóránt, a Dreher Sörgyárak Zrt. vállalatfejlesztési igazgatója.
Sokat dobott a sörfogyasztáson, hogy az idén késő tavasztól kora őszig sokkal jobb idő volt, mint az előző évben, illetve az is, hogy az elmúlt években elmaradó, az otthoni sörfogyasztásra átszokó fogyasztók visszatértek a vendéglátóhelyekre. Hozzájárult a forgalom növekedéséhez az ízesített sörök térnyerése is. Az igazgató a lapnak kiemelte: nagyon fontos szerepet játszott a fogyasztás bővülésében az is, hogy az idén nem nőtt a sörök adóterhelése.
A sörpiac jövő évi kilátásai bizonytalanok, hiszen az idei négy sikertényezőből kettő szinte biztosan nem áll majd fenn, ugyanis nő a sört terhelő jövedéki adó, és az ízesített sörökre az úgynevezett chipsadót is kivetik – írta a Világgazdaság nyomán a Magyar Nemzet Online.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >