A játékosok felelősségtudatának támogatása felülírja a profitelvárásokat is!
Ezzel a fontos gondolattal zártuk interjúnkat Bánhegyi Zsófiával, a Szerencsejáték Zrt. kereskedelmi igazgatójával, miután átbeszéltük a cég hálózatának eddigi folyamatos fejlesztését és a további terveket, irányokat. Új applikáció az ügyfélélmény növelése érdekében, lehetséges kapcsolódás az önkiszolgáló kasszákhoz, modern miniterminálok a sorsjegyárusításban, adatvezérelt fejlesztések… – mondjuk úgy, hogy izgalmas lehetőségek és nagy elvárások előtt állnak.
A cikk a Trade magazin 2024/6-7. lapszámában olvasható.
– Nagyon sok fejlesztésen ment át a cég az elmúlt időszakban, és ezzel igazi piaci versenyszereplő lett. Melyek voltak a legfontosabb változások, állomások?
– A nemzeti lottótársaság szektorában felgyorsultak a trendek, a digitalizáció és a játékosi szokások változása átformálják a jövőt. Múlt évben pedig megnyílt az hazai online sportfogadás piaca, így megjelent engedéllyel rendelkező versenytársunk is. A vállalati üzleti területnek választ kell adnia a kihívásokra, hogy a növekedésünket fenntarthatóvá tegyük. Ennek szellemében készült el a múlt év végére az első integrált kereskedelmi stratégiánk és kapcsolódó akciótervünk, amelyek együttesen kezelik a digitális csatornák és a kiskereskedelmi hálózatunk növekedési irányait a jövőre nézve.
Több mint 5 millióan játszanak velünk Magyarország legnagyobb kiskereskedelmi hálózatában 7500 ponton, és idén átlépjük a másfélmillió digitális játékosszámot. Két számjegyű forgalomnövekedést értünk el tavaly, most egy digitális robbanást látunk fejlesztéseink nyomán. Ennek következtében egyrészt fokozott figyelmet fordítunk az online fordulatra, ugyanakkor fontos kijelentenünk, hogy a lottózói hálózatban is további fejlődést látunk, elsősorban technológiai fejlesztések megvalósításával. Éppen május végén érkezik új fogadási applikációnk, amellyel jelentősen növeljük a lottózói omnicsatornás játéklehetőségeket és erősítjük az ügyfélélményt.
– A kereskedelmi változások mindenképp Hozzád fűződnek, aki FMCG körökből indultál. Lesz-e kapcsolódás a Szerencsejáték Zrt. és az FMCG-szektor között a közeljövőben?
– Valóban, a Nestlé Magyarországnál kezdtem a pályafutásomat még az egyetem utolsó évében. A másik meghatározó szektor a telekommunikációs terület volt a szakmai pályámon. Bár a Szerencsejáték Zrt. egy zárt, monopol szektorban tevékenykedik, mégis számos hasonlóság van a telkó és FMCG-terület működésével, amelyet hatékonyan tudok hasznosítani itteni munkám során. Közel 3500 kkv partnerrel működünk együtt, 15 ezer értékesítő foglalkozik termékeinkkel. A retail működésünk modernizációját felgyorsítottuk, és ennek középpontjába helyeztük a B2B ügyfélélményt is, szeretnének elérni, hogy viszonteladói partneri hálózatunk számára biztos jövőképet alakítsunk ki. Ennek keretében éppen megreformáljuk képzéseinket, jutalék- és ösztönzőpolitikánkat, partnereinkkel való kapcsolattartási platformjainkat, a számukra biztosított technológiai megoldásokat.
Az FMCG-szektorban számos viszonteladói kisebb partner árusítja termékeinket, de a nagy hálózatokkal való együttműködésünk még a jövő kérdése – nagyban függ az önkiszolgáló kasszák elterjedésétől és ehhez való technológiai kapcsolódásunktól.
– A MOL shopokban való fejlesztésetek ismét egy új irányt jelent. Milyen terveid vannak a továbbiakra?
– Globális trend, hogy a nemzeti lottótársaságok a dedikált lottózók mellett olyan stratégiai hálózatokkal működnek együtt, ahol játékosaik egyébként is fogyasztanak, vásárolnak. Ilyen esetünkben a Magyar Posta, a MOL és a Lapker is, amelyek teljes földi hálózatunk 30%-át alkotják.
A MOL Nyrt-vel 15 évre tekint vissza az együttműködésünk, de 2022 nyarán kiszélesítettük hálózatunkat szinte az összes hazai benzinkútjukra 355 helyen. A tapasztalatok azt mutatják, hogy a játékosok szívesen fogadják az új helyszínt, nemrég egy közös zászlóshajó fogadópontot is megnyitottunk Szolnokon. A Magyar Posta legforgalmasabb 20 pontján modern Posta Lottózókat hozunk létre 2025 évvégéig, hogy árbevételünket növeljük, és 800 vidéki posta partneri együttműködést valósítunk meg.
De talán a legfontosabb lépésünk, hogy 20 év után idén novemberben kivezetjük az ún. utánvétes. elavult elszámolású sorsjegyárusítást 2000 kkv partnerünknél, és egy modern miniterminált biztosítunk számukra. Közel egyéves fejlesztés és kapcsolódó tesztfolyamat végére érünk ezzel, igazi mérföldkőként tekintek az elvégzett munkára, egy új időszámítás kezdődik ezen a területen.
– Hol látod magatokat hosszabb távon? Milyen jövőbeli kihívásokra számítasz?
– Tavaly februárban vettem át a kereskedelmi terület vezetését a marketingtevékenységünkkel együtt. Újra definiáltuk és jelentősen felgyorsítottuk üzleti fejlesztéseinket Mager Andrea elnök-vezérigazgató asszony támogatásával, új termékek bevezetése is segíti az üzleti sikerek elérését.
A jövőnket egyértelműen az adatvezérelt, személyre szabott, felelős kiszolgálásban és kiváló játékosélményben látom, amelynek építését megkezdtük tavaly és 2026-ig elfogadott fejlesztési tervet kapcsoltunk hozzá hűségprogrammal és egy szuperapplikáció bevezetésével jövőre. Játékosaink regisztrációja és beazonosítása a lottózói hálózatban egy új szintet hozhat el a keresztértékesítésben és személyes megszólításukban, ugyanakkor felelős játékszervezési eszközrendszerünket is jelentősen megerősíti. A programot és tervet bemutattuk több európai konferencián is a csapatommal, rendkívül pozitív a fogadtatása, több nemzeti lottótársaság érdeklődött a részletek iránt. Digitális csatornáink növekedése jelenleg messze felülmúlja az európai szektor átlagát a kötelező regisztráció ellenére is. Világszínvonalú felületeket kell létrehoznunk magas szintű marketing aktivitással, ha versenyképesek szeretnénk maradni.
– Milyen szereped, feladataid lehetnek Neked ebben a rendszerben?
– Az én vezetői szerepem elsősorban stratégiai és projekt szintű, illetve a megfelelő csapat- és szervezetépítésében valósul meg. 33 vezetővel dolgozok együtt az üzleti területen a csapatomban, érdekes kombinációt alkotunk az akár több évtizede a cégnél dolgozó, vagy az elmúlt években elsősorban a piaci szektorból érkező kollégákkal. Ha vezetőként jól végzem a feladatomat, akkor ez a kereskedelmi és marketingcsapat a következő években teljeskörűen modernizálni tudja a Szerencsejáték Zrt. üzleti területének működését, és választ ad a növekvő kihívásokra.
Amit mindenképpen kiemelnék, az a felelősség kérdése. Terveink szerint adatvagyonunk és rendszereink tovább építésével, az ezekre helyezett prediktív modellek, mesterséges intelligencia alkalmazásával egy új szintre helyezhetjük az egyéni játékos tudatosság, felelős játék erősítését. Ez talán kereskedelmi munkánk egyik legizgalmasabb fejezete, amely felülírja profitelvárásainkat. //
Kapcsolódó cikkeink
Fény derült a zserbó titkára – ünnepi hagyomány újragondolva
Hagyomány és innováció találkozása az ünnepi asztalon: a MOL és…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >