A játékon belül elhelyezett reklámok hatékonyan ragadják meg a fogyasztók figyelmét
A játékon belüli reklámok hatékonyabban vonzzák magukra a fogyasztók figyelmét, mint a digitális reklámok más formái – derül ki egy kétéves vizsgálatból, amely a digitális reklámok és a játékok figyelemre gyakorolt hatásának megismerésére irányult.
Az Anzu játékon belüli hirdetési platform és a Lumen Research globális technológiai vállalat által végzett kutatás a közvetlenül a gaming-világban való reklámozásban rejlő lehetőségeket vizsgálta.
A kutatás szerint a játékon belül elhelyezett hirdetések megtekintési aránya átlagosan 98% szemben a Lumen által a digitális hirdetésekre vonatkozóan meghatározott 78%-kal. Az ilyen hirdetések megtekintésének időtartama is jellemzően hosszabb: átlagosan 3,1 másodperc, ami 0,2 másodperccel több, mint más digitális – így a közösségi médiában megjelenő – hirdetések esetében.
A kutatás azt is vizsgálta, hogy a játékra irányuló figyelem kiterjed-e a reklámokra is, és megállapította, hogy a játékon belüli reklámok felidézési aránya átlagosan 49%-os volt (de ez az arány akár 97%-ot is elérhet).
Mivel minden tíz játékosból hat valószínűleg vásárol azt követően, hogy látott egy-egy ilyen játékon belül elhelyezett reklámot, a vizsgálat azt is feltárta, hogy ezek a reklámok hogyan befolyásolják a márkapreferenciát és a vásárlási szándékot.
Az átfogó tanulmány a maga nemében a legnagyobb és a Cannes Lions rendezvényen egy exkluzív panelbeszélgetés keretében megvitatásra is kerül.
Kapcsolódó cikkeink
Új munkavállalói értékrend formálódik – avagy mit jelent ma a „jó munkahely”?
A Randstad globális kutatása, a Workmonitor 2025 átfogó képet ad…
Tovább olvasom >EY: Kiveszőben a márkahűség – szinte csak az ár-értékarány számít
Világszerte aggódnak a vevők az egyre emelkedő megélhetési költségek miatt,…
Tovább olvasom >Az AI sötét oldala – ki állítja meg a deepfake terjedését?
Az online térben egyre nagyobb problémát jelent a deepfake, vagyis…
Tovább olvasom >További cikkeink
Táblás KitKat csokoládékat dob piacra a Nestlé Romániában
A Nestlé új, 99 grammos KitKat táblás csokoládékat vezetett be…
Tovább olvasom >Szerbiában terjeszkedik az észak-macedón Stokomak
A macedóniai székhelyű Stokomak diszkontlánc hivatalosan is belépett a szerbiai…
Tovább olvasom >Új formákkal és új külsővel tér vissza a Barilla Al Bronzo az USA-ba
A Barilla bejelentette, hogy az Egyesült Államokban újra kapható lesz…
Tovább olvasom >