A játékon belül elhelyezett reklámok hatékonyan ragadják meg a fogyasztók figyelmét
A játékon belüli reklámok hatékonyabban vonzzák magukra a fogyasztók figyelmét, mint a digitális reklámok más formái – derül ki egy kétéves vizsgálatból, amely a digitális reklámok és a játékok figyelemre gyakorolt hatásának megismerésére irányult.
Az Anzu játékon belüli hirdetési platform és a Lumen Research globális technológiai vállalat által végzett kutatás a közvetlenül a gaming-világban való reklámozásban rejlő lehetőségeket vizsgálta.
A kutatás szerint a játékon belül elhelyezett hirdetések megtekintési aránya átlagosan 98% szemben a Lumen által a digitális hirdetésekre vonatkozóan meghatározott 78%-kal. Az ilyen hirdetések megtekintésének időtartama is jellemzően hosszabb: átlagosan 3,1 másodperc, ami 0,2 másodperccel több, mint más digitális – így a közösségi médiában megjelenő – hirdetések esetében.
A kutatás azt is vizsgálta, hogy a játékra irányuló figyelem kiterjed-e a reklámokra is, és megállapította, hogy a játékon belüli reklámok felidézési aránya átlagosan 49%-os volt (de ez az arány akár 97%-ot is elérhet).
Mivel minden tíz játékosból hat valószínűleg vásárol azt követően, hogy látott egy-egy ilyen játékon belül elhelyezett reklámot, a vizsgálat azt is feltárta, hogy ezek a reklámok hogyan befolyásolják a márkapreferenciát és a vásárlási szándékot.
Az átfogó tanulmány a maga nemében a legnagyobb és a Cannes Lions rendezvényen egy exkluzív panelbeszélgetés keretében megvitatásra is kerül.
Kapcsolódó cikkeink
Ingyen borért keres önkénteseket egy nagyszabású spanyol kutatás
A Navarrai Egyetem kutatói Spanyolországban elindították a világ eddigi legnagyobb,…
Tovább olvasom >Így lett része a hétköznapoknak a mesterséges intelligencia
A mesterséges intelligencia (AI) ma már szinte észrevétlenül vált a…
Tovább olvasom >Rengeteg magyar menekül a plázákba a hőség elől – kutatás
A légkondicionáló használatát és a könnyű ruházatot tartják a leghatékonyabb…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csődvédelem alá került a Pepco német leányvállalata
A diszkontlánc német egysége fizetésképtelenséget jelentett be, miközben a Pepco-csoport…
Tovább olvasom >Kék bolygó: az élelmiszerhulladékot már rövid távon is hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány alapanyagként
Az élelmiszerhulladékot már rövid távon hasznosítani kellene biogázként vagy takarmány…
Tovább olvasom >Túl sok az ipari kémia a tányéron: az ultrafeldolgozott élelmiszerek terjedése már az uniós szabályozók figyelmét is felkeltette
Az ultrafeldolgozott élelmiszerek (UPF – ultra-processed foods) aránya drasztikusan megnőtt…
Tovább olvasom >