A játékon belül elhelyezett reklámok hatékonyan ragadják meg a fogyasztók figyelmét
A játékon belüli reklámok hatékonyabban vonzzák magukra a fogyasztók figyelmét, mint a digitális reklámok más formái – derül ki egy kétéves vizsgálatból, amely a digitális reklámok és a játékok figyelemre gyakorolt hatásának megismerésére irányult.
Az Anzu játékon belüli hirdetési platform és a Lumen Research globális technológiai vállalat által végzett kutatás a közvetlenül a gaming-világban való reklámozásban rejlő lehetőségeket vizsgálta.
A kutatás szerint a játékon belül elhelyezett hirdetések megtekintési aránya átlagosan 98% szemben a Lumen által a digitális hirdetésekre vonatkozóan meghatározott 78%-kal. Az ilyen hirdetések megtekintésének időtartama is jellemzően hosszabb: átlagosan 3,1 másodperc, ami 0,2 másodperccel több, mint más digitális – így a közösségi médiában megjelenő – hirdetések esetében.
A kutatás azt is vizsgálta, hogy a játékra irányuló figyelem kiterjed-e a reklámokra is, és megállapította, hogy a játékon belüli reklámok felidézési aránya átlagosan 49%-os volt (de ez az arány akár 97%-ot is elérhet).
Mivel minden tíz játékosból hat valószínűleg vásárol azt követően, hogy látott egy-egy ilyen játékon belül elhelyezett reklámot, a vizsgálat azt is feltárta, hogy ezek a reklámok hogyan befolyásolják a márkapreferenciát és a vásárlási szándékot.
Az átfogó tanulmány a maga nemében a legnagyobb és a Cannes Lions rendezvényen egy exkluzív panelbeszélgetés keretében megvitatásra is kerül.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok háromnegyede jól ismeri az AI-t – derült ki az Ipsos globális felméréséből
Az Ipsos 2024-es AI Monitor jelentése átfogó képet nyújt arról,…
Tovább olvasom >Az AI által generált reklámok negatívan befolyásolhatják a fogyasztói percepciót
Az NIQ legújabb kutatása szerint az AI által készített reklámok…
Tovább olvasom >Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem
Sikeres konzorciumi projektet zárt a Mol és a Pannon Egyetem,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >