A járványhelyzetben is körültekintő vásárlásra figyelmeztet a versenyhatóság
Fokozott körültekintést javasol a fogyasztóknak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert az utóbbi időszakban számos, a világjárványt kihasználó, kifogásolható kereskedelmi gyakorlatra utaló panaszt kaptak.
A GVH csütörtöki, MTI-nek küldött közleményében emlékeztet: már a járvány kezdetekor felhívták a vállalkozások figyelmét a felelős kommunikáció kialakítására vonatkozó fokozott elvárásokra. Többek között arra, hogy ne tulajdonítsanak megalapozatlanul védő-, megelőző- vagy gyógyhatást termékeiknek. A potenciális vásárlók ugyanis sérülékenyek, kiszolgáltatottak lehetnek, fogyasztói döntésük során pedig a várt gyógyhatás minden egyéb tényezőt megelőzhet – akár anyagi lehetőségeiket is.
Az elmúlt időszakban több olyan jelzés érkezett a hatósághoz, amelyek alapján a fogyasztókat továbbra is kifogásolható reklámhatások érhetik. A GVH ezért továbbra is fokozott odafigyelést és a termék tulajdonságainak alapos tanulmányozását javasolja mindenkinek, elsősorban étrend-kiegészítők megvásárlása előtt. A versenyhatóság egyúttal ismételten felhívja a gyártók és forgalmazók figyelmét arra, hogy élelmiszernek minősülő termékeknek tilos gyógyhatást tulajdonítani.
A boltzárások miatt emellett ismételten fókuszba kerültek az online rendelések is. A versenyhatóság felhívja a fogyasztók figyelmét a vállalkozások általános szerződési feltételeinek (ÁSZF) alapos átolvasására. Ezek ugyanis lényeges rendelkezéseket tartalmazhatnak például a minimális rendelési összeggel, a szállítási határidővel, a fizetéssel, panaszkezeléssel, illetve a vállalkozás elérhetőségével kapcsolatban. Ezekkel az információkkal érdemes tisztában lenni rendelés előtt, a későbbi kellemetlenség elkerülése érdekében – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >Versenyhivatali eljárás indult a Decathlon magyarországi cége ellen
A GVH szerint megtévesztő árak, valótlan akciók és félrevezető készletinformációk…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >