A járványhelyzetben is körültekintő vásárlásra figyelmeztet a versenyhatóság
Fokozott körültekintést javasol a fogyasztóknak a Gazdasági Versenyhivatal (GVH), mert az utóbbi időszakban számos, a világjárványt kihasználó, kifogásolható kereskedelmi gyakorlatra utaló panaszt kaptak.
A GVH csütörtöki, MTI-nek küldött közleményében emlékeztet: már a járvány kezdetekor felhívták a vállalkozások figyelmét a felelős kommunikáció kialakítására vonatkozó fokozott elvárásokra. Többek között arra, hogy ne tulajdonítsanak megalapozatlanul védő-, megelőző- vagy gyógyhatást termékeiknek. A potenciális vásárlók ugyanis sérülékenyek, kiszolgáltatottak lehetnek, fogyasztói döntésük során pedig a várt gyógyhatás minden egyéb tényezőt megelőzhet – akár anyagi lehetőségeiket is.
Az elmúlt időszakban több olyan jelzés érkezett a hatósághoz, amelyek alapján a fogyasztókat továbbra is kifogásolható reklámhatások érhetik. A GVH ezért továbbra is fokozott odafigyelést és a termék tulajdonságainak alapos tanulmányozását javasolja mindenkinek, elsősorban étrend-kiegészítők megvásárlása előtt. A versenyhatóság egyúttal ismételten felhívja a gyártók és forgalmazók figyelmét arra, hogy élelmiszernek minősülő termékeknek tilos gyógyhatást tulajdonítani.
A boltzárások miatt emellett ismételten fókuszba kerültek az online rendelések is. A versenyhatóság felhívja a fogyasztók figyelmét a vállalkozások általános szerződési feltételeinek (ÁSZF) alapos átolvasására. Ezek ugyanis lényeges rendelkezéseket tartalmazhatnak például a minimális rendelési összeggel, a szállítási határidővel, a fizetéssel, panaszkezeléssel, illetve a vállalkozás elérhetőségével kapcsolatban. Ezekkel az információkkal érdemes tisztában lenni rendelés előtt, a későbbi kellemetlenség elkerülése érdekében – közölték. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Veszteségbe fordult a friss tej értékesítése – rávilágított a GVH grafikonja
A magyar kiskereskedelem egy újabb, eddig kevésbé reflektorfényben lévő problémája…
Tovább olvasom >Nébih: leveskockát hívtak vissza a forgalomból nem jelölt szójaallergén miatt
Több magyarországi vállalkozáshoz is eljutott az a vietnámi leveskocka, amit…
Tovább olvasom >Az egészségre veszélyes potencianövelőket talált a fogyasztóvédelem a piacon
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) az elmúlt hónap…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >