A járvány népszerűvé tette a növényi alapú élelmiszereket Nagy-Britanniában
A Mintel piackutató tanulmánya alapján a koronavírus-járvány a vegán, a „gyógyító” és a tartós élelmiszereket tette leginkább vonzóvá a fogyasztók számára – olvasható az agrarszektor.hu-n.
A brit fogyasztók körében végzett felmérés egyértelműen rámutat, hogy a fiatal (21-30 éves) felnőttek körében a járvány vonzóbbá tette a vegán étrendet. Ugyan így vélekedik a teljes brit lakosság 12%-a, valamint a Londonban élők 22%-a. A növényi alapú élelmiszerek a járvány megjelenése előtt is folyamatos növekedést produkáltak, azonban úgy tűnik a koronavírus további lendületet adott piacuknak.
Az immunrendszer erősítése komoly védekezés a vírus ellen, így nem meglepő, hogy számos fogyasztó a növényi alapú és a „gyógyító” élelmiszerek fogyasztása felé fordul. Ezt igazolja, hogy a brit fogyasztók fele vallja, hogy a növényi élelmiszerek gyógyhatással rendelkeznek. Ennek fényében a válaszadók 23%-a a járvány kezdete óta több gyümölcsöt és zöldséget fogyaszt. Összességében a szigetlakók 73%-a állítja, hogy a vírus megjelenése arra ösztönözte, hogy további tápanyagokat vonjon be étrendjébe és így támogassa immunrendszerét.
A vírus megjelenését követő pánik vásárlás főként a tartós élelmiszerekre (pl. tészta, liszt, UHT tej) koncentrálódott. A felmérés alapján a fogyasztók 37%-a úgy véli, hogy a tartós élelmiszerek beszerzése a vírus helyzet elmúlásával is maradandó szokássá fog válni. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
8,1 milliárdra csökkent a növényi élelmiszerek forgalma az Egyesült Államokban
Bár az iparági szereplők lépéseket tettek annak érdekében, hogy több…
Tovább olvasom >Az alternatív fehérjéké a főszerep az Anuga új szakvásárán
A világ elsőszámú élelmiszeripari rendezvénye, az Anuga új a növényi…
Tovább olvasom >Ezekért a termékekért rohamoznák meg a boltokat, ha jönne egy katasztrófa
A koronavírus-járvány tanulsága alapján fontos felkészülni a váratlan eseményekre, legyen…
Tovább olvasom >További cikkeink
Friss kutatás: a magyarok közel fele nem használ fényvédő krémet, ráadásul a déli órákban sem kerülik a napfényt
Egy friss, reprezentatív kutatás szerint a magyar lakosság mindössze 8…
Tovább olvasom >Rekordbírsággal majdnem 400 millió forintra büntette a GVH a Bookingot
Nem teljesítette maradéktalanul a korábbi jogsértések megszüntetését előíró kötelezettségeit a…
Tovább olvasom >K&H: a szén-dioxid-kibocsátás magától nem csökken
Fenntarthatósági stratégia és konkrét karbonlábnyom-csökkentési tervek híján a magyar vállalatok…
Tovább olvasom >