A járvány népszerűvé tette a növényi alapú élelmiszereket Nagy-Britanniában
A Mintel piackutató tanulmánya alapján a koronavírus-járvány a vegán, a „gyógyító” és a tartós élelmiszereket tette leginkább vonzóvá a fogyasztók számára – olvasható az agrarszektor.hu-n.
A brit fogyasztók körében végzett felmérés egyértelműen rámutat, hogy a fiatal (21-30 éves) felnőttek körében a járvány vonzóbbá tette a vegán étrendet. Ugyan így vélekedik a teljes brit lakosság 12%-a, valamint a Londonban élők 22%-a. A növényi alapú élelmiszerek a járvány megjelenése előtt is folyamatos növekedést produkáltak, azonban úgy tűnik a koronavírus további lendületet adott piacuknak.
Az immunrendszer erősítése komoly védekezés a vírus ellen, így nem meglepő, hogy számos fogyasztó a növényi alapú és a „gyógyító” élelmiszerek fogyasztása felé fordul. Ezt igazolja, hogy a brit fogyasztók fele vallja, hogy a növényi élelmiszerek gyógyhatással rendelkeznek. Ennek fényében a válaszadók 23%-a a járvány kezdete óta több gyümölcsöt és zöldséget fogyaszt. Összességében a szigetlakók 73%-a állítja, hogy a vírus megjelenése arra ösztönözte, hogy további tápanyagokat vonjon be étrendjébe és így támogassa immunrendszerét.
A vírus megjelenését követő pánik vásárlás főként a tartós élelmiszerekre (pl. tészta, liszt, UHT tej) koncentrálódott. A felmérés alapján a fogyasztók 37%-a úgy véli, hogy a tartós élelmiszerek beszerzése a vírus helyzet elmúlásával is maradandó szokássá fog válni. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Három év alatt 54 milliárd dollárt fektet be az Amazon Nagy-Britanniában
Komoly beruházásról tett bejelentést az Amazon Nagy-Britanniában: a világ legnagyobb…
Tovább olvasom >Az RSZKF vírus miatt változatlanul szigorú előírások és intézkedések vannak érvényben
A Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) felhívja a figyelmet, hogy továbbra…
Tovább olvasom >Befejeződött az RSZKF betegséggel fertőzött telepek felszámolása
A ragadós száj-és körömfájás (RSZKF) harmadik és negyedik kitörésével érintett…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Tovább nőtt a fair trade Németországban
A németországi fair trade forgalom 2024-ben 11%-kal, 2,6 milliárd euróra…
Tovább olvasom >