A járvány népszerűvé tette a növényi alapú élelmiszereket Nagy-Britanniában
A Mintel piackutató tanulmánya alapján a koronavírus-járvány a vegán, a „gyógyító” és a tartós élelmiszereket tette leginkább vonzóvá a fogyasztók számára – olvasható az agrarszektor.hu-n.
A brit fogyasztók körében végzett felmérés egyértelműen rámutat, hogy a fiatal (21-30 éves) felnőttek körében a járvány vonzóbbá tette a vegán étrendet. Ugyan így vélekedik a teljes brit lakosság 12%-a, valamint a Londonban élők 22%-a. A növényi alapú élelmiszerek a járvány megjelenése előtt is folyamatos növekedést produkáltak, azonban úgy tűnik a koronavírus további lendületet adott piacuknak.
Az immunrendszer erősítése komoly védekezés a vírus ellen, így nem meglepő, hogy számos fogyasztó a növényi alapú és a „gyógyító” élelmiszerek fogyasztása felé fordul. Ezt igazolja, hogy a brit fogyasztók fele vallja, hogy a növényi élelmiszerek gyógyhatással rendelkeznek. Ennek fényében a válaszadók 23%-a a járvány kezdete óta több gyümölcsöt és zöldséget fogyaszt. Összességében a szigetlakók 73%-a állítja, hogy a vírus megjelenése arra ösztönözte, hogy további tápanyagokat vonjon be étrendjébe és így támogassa immunrendszerét.
A vírus megjelenését követő pánik vásárlás főként a tartós élelmiszerekre (pl. tészta, liszt, UHT tej) koncentrálódott. A felmérés alapján a fogyasztók 37%-a úgy véli, hogy a tartós élelmiszerek beszerzése a vírus helyzet elmúlásával is maradandó szokássá fog válni. (agrarszektor.hu)
Kapcsolódó cikkeink
Brexit-tanulmány: meredeken visszaesett az EU-val folytatott brit kereskedelem
Meredeken visszaesett az Európai Unió és Nagy-Britannia kétoldalú kereskedelmének értéke…
Tovább olvasom >Felgyorsult a kéknyelv-betegség terjedése Hollandiában
Hollandiában megugrott a kérődző állatokat megtámadó kéknyelv-betegség eseteinek száma –…
Tovább olvasom >Uniós bíróság: a biztosítóknak vissza kell téríteniük a koronavírus-járvány miatt lemondott szervezett utazások árát
A csődbe ment utazási irodák biztosítóinak vissza kell téríteniük azoknak…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Az irodapiacon túlkínálat, a kiskereskedelmi ingatlanok és szállodák terén visszatérő kereslet várható 2025-ben
A magyar kereskedelmi ingatlanpiacot jelenleg a tranzakciószámok csökkenése és a…
Tovább olvasom >Czomba Sándor: jövőre kilenc százalékkal nő a minimálbér
Jövőre kilenc, két év múlva tizenhárom, három év múlva pedig…
Tovább olvasom >