A járvány ellenére is sikeres első félévet zárt az Auchan Korzók üzemeltetője
Bár a március-áprilisi időszakban az üzletek jelentős része zárva tartott, a bérlők többsége behozta a bevételkiesést, így összeségében hasonló forgalmat realizáltak, mint a járvány előtt.
Az első féléves bérlői és látogatottsági adatokat, valamint a koronavírus járvány kiskereskedelmi forgalom alakulására gyakorolt hatását elemezte a Ceetrus Hungary Kft., a magyarországi Auchan Korzók üzemeltetője. A márkához országszerte 18 Auchan áruházban csaknem 650 üzlet, szolgáltató, étterem és kávézó, köztük számos ismert világmárka tartozik.
A 2019-es és a 2020-as évek adatait összevetve a látogatói számok tekintetében az idei év első fele +0,4%-kal jobb volt, mint az előző év első hat hónapja. Ennek oka, hogy a járvány előtti idei január és február kifejezetten erős hónapok voltak az Auchan Korzók számára, az Auchan áruház főbejáratát mindkét hónapban több, mint 5 százalékkal, a hipermarket közvetlen bejáratát pedig átlagosan 7,6%-kal többen lépték át, mint a tavalyi év hasonló időszakában.
Március folyamán a koronavírus járvány megfékezése érdekében hozott rendelkezések – köztük az üzletek korlátozott nyitvatartására és a kijárási korlátozásra vonatkozó rendeletek – jelentősen befolyásolták a kiskereskedelmi piacok működését, ez alól az Auchan Korzó sem volt kivétel. Bár az Auchan hipermarketek látogatószámai a korlátozások alatt sem maradtak el az előző évitől, az üzletsorok bérlőinek forgalma márciustól folyamatosan csökkent. A negatív csúcs egyértelműen áprilisban volt. Ebben a hónapban az Auchan Korzók üzleteinek többsége bezárásra kényszerült, így a bérlői forgalmak átlagosan mintegy 70 %-os csökkentést mutattak a 2019-es év hasonló időszakához viszonyítva.
Ugyanakkor, a kiskereskedelem különböző szektoraira eltérő módon hatott a válság. Míg egyes bérlőknél jelentős, 50-80% százalékos forgalomvisszaesés mutatkozott (például a divat szektorban), más piaci szereplők növelni tudták forgalmukat az előző évhez képest. A Covid időszakban az Auchan Korzó legjobban teljesítő üzlet típusai a lakberendezési, műszaki áruházak, a drogériák, a pénzváltók voltak.
A kritikus helyzetbe került bérlőknek az Auchan Korzók üzemeltetője igyekezett segítő kezet nyújtani. Más bevásárlóközpontokkal ellentétben nem kötelezte az üzleteket arra, hogy a lecsökkent bevételek ellenére nyitva tartsanak, és az átmenetileg bezárni kényszerülő bérlemények bérleti díjának 50%-t elengedte. Azon üzletek számára, akik korlátozottan tudtak nyitva maradni, egyedi megállapodás keretében nyújtott kedvezményeket, emellett a forgalom növelése érdekében ingyenes hirdetési lehetőségeket is biztosított.
A szigorítások feloldása után fokozatosan tért vissza az élet az Auchan Korzó üzleteibe, a forgalom pedig ezzel párhuzamosan növekedni kezdett. Május elejétől robbant be igazán a vásárlási láz, az üzletek a januári hónaphoz képest extra erős, átlagosan 84%-os forgalomnövekedést tudtak produkálni. A júniusi időszak hasonlóan kedvezően alakult, bár a növekedési ütem nem volt ennyire jelentős, de a bérlők így is átlagosan 35%-kal több bevételt realizáltak, mint januárban.
Elmondható, hogy a kereskedelmi piac rendeződni látszik, hiszen az Auchan Korzó üzletei az utóbbi hónapokban nemcsak elérték, de növelni is tudták a járvány előtti bevételeiket. Júniusban a legjobban teljesítő üzlet típusok a lakberendezési, divat áruházak, a drogériák, a cipőboltok és a gyorséttermi láncok voltak.
A forgalomnövekedés oka, hogy a Covid járvány lefolyása a vártnál kedvezőbben alakult, ezért az emberek bizalma ismét visszatért a személyes vásárláshoz. Ami az év további részét illeti, az Auchan Korzó üzemeltetője optimista. Júliusban elindultak a nyári leárazások, a kupon napok is, amik további pozitív hatást generáltak mind a látogatószámokra, mind pedig a bevételekre, így arra lehet számítani, hogy a járvány negatív gazdasági hatása elsősorban az első és második negyedévet érinti.
Kapcsolódó cikkeink
Black Friday akciók a legnagyobb hazai láncoknál: Lidl, Tesco, Spar és még sokan mások
A Black Friday láz 2024-ben sem hagyja hidegen a vásárlókat…
Tovább olvasom >Mindenkinek a vásárló a fontos – mindig, mindenhol, mindenkor – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 1. rész)
A Business Days harmadik, szerdai napjának délelőttje az elmúlt másfél…
Tovább olvasom >Megújult a debreceni Auchan áruház
A jövőben megújult formában várja a vásárlókat a debreceniek egyik…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új fejezet nyílt a Pizza Hut történetében: Magyarországi modell alapján újulhat meg az étteremlánc
Szeptember 12-én vágták át a szalagot Pécs legnépszerűbb sétálóutcájában, a…
Tovább olvasom >Már 150 millió darab palackot, üveget és alumínium dobozt váltottak vissza a Lidl áruházakban
Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország. A…
Tovább olvasom >Stílus újragondolva- megújult a Hungaria pezsgő!
Új, a stílust és az eleganciát még inkább hangsúlyozó külsővel…
Tovább olvasom >