A hűtési hőmérséklet növelésével mérsékelhető az energiafogyasztás a Nomad Foods szerint
A Nomad Foods, a Birds Eye, Findus és Iglo fagyasztott élelmiszermárkák tulajdonosa által készített új tanulmány szerint a fagyasztott élelmiszerek tárolási hőmérsékletének 3 Celsius-fokkal (°C) történő emelése 10%-kal csökkentheti a fagyasztók energiafogyasztását anélkül, hogy a termékek minőségét vagy biztonságát veszélyeztetné.
A Campden BRI-vel együttműködésben végzett kutatás során kilenc különböző fagyasztott élelmiszert teszteltek négy, -18 °C és -9 °C közötti hőmérsékleten. A termékek között volt baromfihús, halrudacskák, lazacfilé, borsó, spenót, növényi alapú húsgombóc és pizza.
A tanulmány a termékek vonatkozásában nyolc kulcsfontosságú szempontot vizsgált, úgy mint élelmiszerbiztonság, textúra, tápérték, energiafelhasználás és a csomagolás hatása.
Az eredmények azt mutatták, hogy a termékekben jelentős változás egyik enyhébb hőmérsékleten sem következett be, eltekintve néhány növényi termék érzékszervi tulajdonságainak és C-vitamin-tartalmának kisebb mértékű változását. A tanulmány becslése szerint a hőmérséklet minden 3°C-os emelkedése 10%-kal csökkentette a fagyasztó energiafogyasztását.
– Európa vezető fagyasztott élelmiszer-gyártójaként meg akartuk vizsgálni a fagyasztási hőmérséklet növelésének lehetőségét, demonstrálva elkötelezettségünket az ágazatban megcélzott pozitív változásokat eredményező folyamatos kutatás és innováció mellett. A Campden BRI-vel közösen végzett új tanulmányunk azt mutatja, hogy van lehetőség a fagyasztott élelmiszerek tárolási hőmérsékletének növelésére és ezzel együtt energiamegtakarításra, anélkül, hogy a termékek receptúráit át kellene alakítani – mondta a Nomad Foods szóvivője.
Kapcsolódó cikkeink
Alumínium csillogás a márkaépítésben
Fenntarthatósággal kapcsolatos aktuális kérdéseket járták körbe a Magyar Marketing Szövetség…
Tovább olvasom >Uralja a zöld ipari ingatlanok piacát a HelloParks
A társaság összes csarnoka – Magyarországon egyedülálló módon – már…
Tovább olvasom >Újabb 1800 fával zöldít a Henkel és a 10 Millió Fa Alapítvány
Öt éve működik együtt a Henkel Magyarország és a 10…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >