A hűtési hőmérséklet növelésével mérsékelhető az energiafogyasztás a Nomad Foods szerint
A Nomad Foods, a Birds Eye, Findus és Iglo fagyasztott élelmiszermárkák tulajdonosa által készített új tanulmány szerint a fagyasztott élelmiszerek tárolási hőmérsékletének 3 Celsius-fokkal (°C) történő emelése 10%-kal csökkentheti a fagyasztók energiafogyasztását anélkül, hogy a termékek minőségét vagy biztonságát veszélyeztetné.
A Campden BRI-vel együttműködésben végzett kutatás során kilenc különböző fagyasztott élelmiszert teszteltek négy, -18 °C és -9 °C közötti hőmérsékleten. A termékek között volt baromfihús, halrudacskák, lazacfilé, borsó, spenót, növényi alapú húsgombóc és pizza.
A tanulmány a termékek vonatkozásában nyolc kulcsfontosságú szempontot vizsgált, úgy mint élelmiszerbiztonság, textúra, tápérték, energiafelhasználás és a csomagolás hatása.
Az eredmények azt mutatták, hogy a termékekben jelentős változás egyik enyhébb hőmérsékleten sem következett be, eltekintve néhány növényi termék érzékszervi tulajdonságainak és C-vitamin-tartalmának kisebb mértékű változását. A tanulmány becslése szerint a hőmérséklet minden 3°C-os emelkedése 10%-kal csökkentette a fagyasztó energiafogyasztását.
– Európa vezető fagyasztott élelmiszer-gyártójaként meg akartuk vizsgálni a fagyasztási hőmérséklet növelésének lehetőségét, demonstrálva elkötelezettségünket az ágazatban megcélzott pozitív változásokat eredményező folyamatos kutatás és innováció mellett. A Campden BRI-vel közösen végzett új tanulmányunk azt mutatja, hogy van lehetőség a fagyasztott élelmiszerek tárolási hőmérsékletének növelésére és ezzel együtt energiamegtakarításra, anélkül, hogy a termékek receptúráit át kellene alakítani – mondta a Nomad Foods szóvivője.
Kapcsolódó cikkeink
Rekordszámú visszaváltás: havi félmillió palackot adnak vissza a Kifli.hu vásárlói
Több mint 2,6 millió visszaváltott palack néhány hónap alatt –…
Tovább olvasom >WWF: minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja
2025-ben minden eddiginél korábban jött el a túlfogyasztás napja –…
Tovább olvasom >Új korszak a Lidlben: ikonikus szatyrok zöldebb köntösben
A Lidl Magyarország egy váratlan, de annál örömtelibb újítással jelentkezett:…
Tovább olvasom >További cikkeink
45 millió fontos beruházást indít a Müller brit tejüzemében
A német Theo Müller csoporthoz tartozó Müller 45 millió fontot…
Tovább olvasom >NewPrinces Group veszi meg a Carrefour olaszországi üzletei
Megállapodást kötött a Carrefour a NewPrinces Group-pal olaszországi tevékenységeinek értékesítéséről.…
Tovább olvasom >Drágítja az élelmiszert, hogy túl sok kézen megy át? – Ellátási láncokról és a „rövidítés” illúziójáról beszélt Éder Tamás
Sokan gondolják úgy, hogy az élelmiszerek árából le lehetne faragni,…
Tovább olvasom >