A hűtési hőmérséklet növelésével mérsékelhető az energiafogyasztás a Nomad Foods szerint
A Nomad Foods, a Birds Eye, Findus és Iglo fagyasztott élelmiszermárkák tulajdonosa által készített új tanulmány szerint a fagyasztott élelmiszerek tárolási hőmérsékletének 3 Celsius-fokkal (°C) történő emelése 10%-kal csökkentheti a fagyasztók energiafogyasztását anélkül, hogy a termékek minőségét vagy biztonságát veszélyeztetné.
A Campden BRI-vel együttműködésben végzett kutatás során kilenc különböző fagyasztott élelmiszert teszteltek négy, -18 °C és -9 °C közötti hőmérsékleten. A termékek között volt baromfihús, halrudacskák, lazacfilé, borsó, spenót, növényi alapú húsgombóc és pizza.
A tanulmány a termékek vonatkozásában nyolc kulcsfontosságú szempontot vizsgált, úgy mint élelmiszerbiztonság, textúra, tápérték, energiafelhasználás és a csomagolás hatása.
Az eredmények azt mutatták, hogy a termékekben jelentős változás egyik enyhébb hőmérsékleten sem következett be, eltekintve néhány növényi termék érzékszervi tulajdonságainak és C-vitamin-tartalmának kisebb mértékű változását. A tanulmány becslése szerint a hőmérséklet minden 3°C-os emelkedése 10%-kal csökkentette a fagyasztó energiafogyasztását.
– Európa vezető fagyasztott élelmiszer-gyártójaként meg akartuk vizsgálni a fagyasztási hőmérséklet növelésének lehetőségét, demonstrálva elkötelezettségünket az ágazatban megcélzott pozitív változásokat eredményező folyamatos kutatás és innováció mellett. A Campden BRI-vel közösen végzett új tanulmányunk azt mutatja, hogy van lehetőség a fagyasztott élelmiszerek tárolási hőmérsékletének növelésére és ezzel együtt energiamegtakarításra, anélkül, hogy a termékek receptúráit át kellene alakítani – mondta a Nomad Foods szóvivője.
Kapcsolódó cikkeink
NKFH-NAV: közös akció az élelmiszerbiztonság erősítése és az élelmiszerhamisítási elleni küzdelem jegyében
A Nemzeti Kereskedelmi és Fogyasztóvédelmi Hatóság (NKFH) a Nemzeti Adó-…
Tovább olvasom >Minőség, fenntarthatóság, innováció: saját márkás papírtermékcsaládot mutatott be a B+N Referencia Zrt.
Saját márkás papírtermékcsaládot hozott létre HYGON márkanév alatt a B+N…
Tovább olvasom >Az ESG nem kampány, hanem stratégia – A fenntarthatóság új arca a vállalati kommunikációban
A környezeti, társadalmi és irányítási szempontok – azaz az ESG…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Promóciók napján átadásra kerültek az „Év Promóciója 2025” díjak
Idén 17. alkalommal került megrendezésre, a Trade magazin szervezésében az…
Tovább olvasom >Húsvétkor indul a szabadtéri szezon a játékpiacon
A kisgyermekes családokban az ajándékozás továbbra is a húsvét meghatározó…
Tovább olvasom >Magyarország továbbra is befektetésre ajánlott célpont
Magyarország pénzügyi helyzete stabil, hazánk továbbra is befektetésre ajánlott célpont.…
Tovább olvasom >