A hűségprogramok valódi kedvezményeket kínálnak – derült ki a CMA vizsgálatából
A brit Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság (CMA) vizsgálata szerint az öt nagy szupermarketlánc hűségprogramjainak tagjai szinte mindig valódi megtakarítást érhetnek el az általánosan kínált árakhoz képest. A fogyasztóvédelmi szervezet közel 50 000 élelmiszerterméket elemzett, amelyek hűségprogram keretében kedvezményes áron voltak elérhetők, és megállapította, hogy az esetek 92%-ában valódi kedvezményről van szó – írja a Grocery Gazette.
Átlagosan 17–25%-os megtakarítás
A CMA által vizsgált szupermarketek – Tesco, Sainsbury’s, Waitrose, Co-op és Morrisons – hűségprogramjaival a vásárlók átlagosan 17–25%-ot takaríthatnak meg. Ez különösen érdekes annak fényében, hogy a fogyasztók 55%-a úgy gondolja, a szupermarketek mesterségesen megemelik az „általános” árakat, hogy vonzóbbá tegyék a hűségkedvezményeket. A CMA vizsgálata viszont ennek ellenkezőjét bizonyította, alig találtak olyan esetet, amikor az „általános” árakat manipulálták volna.
A hűségárak nem mindig a legolcsóbbak
Bár a hűségprogramok által kínált árak általában a legkedvezőbbek közé tartoznak, a CMA arra figyelmezteti a vásárlókat, hogy érdemes továbbra is összehasonlítani az árakat más boltokkal. „A hűségkedvezmények valóban létező megtakarítást jelentenek, de nem mindig ezek a legolcsóbb lehetőségek. Az árak összehasonlítása és az alapos tájékozódás továbbra is kulcsfontosságú, ha a pénztárcánkat kímélni szeretnénk” – nyilatkozta George Lusty, a CMA fogyasztóvédelmi ügyekért felelős ideiglenes igazgatója.
Hűségprogramok elérhetősége: van még hová fejlődni
A CMA arra is rávilágított, hogy bizonyos társadalmi csoportok számára nehezebb a hűségprogramokhoz való hozzáférés. Például a fiatalok, az okostelefonnal nem rendelkezők és az idősebb vásárlók számára egyes szupermarketek nem kínálnak megfelelő hozzáférési lehetőségeket. A CMA szerint ezeknek az akadályoknak a csökkentése érdekében a szupermarketeknek további lépéseket kellene tenniük.
Pozitív visszajelzések a szupermarketektől
A Tesco szóvivője a CMA eredményeit kommentálva elmondta: „A Clubcard Prices programunk célja mindig az volt, hogy valódi megtakarítást és jutalmakat kínáljunk vásárlóinknak. Örömmel látjuk, hogy ezt a CMA is megerősítette. Hetente mintegy 8 000 termék szerepel a Clubcard Prices kedvezményei között, így vásárlóink akár évi 385 fontot is megtakaríthatnak.”
A CMA vizsgálata megnyugtathatja a vásárlókat, hogy a hűségprogramokon keresztül elérhető kedvezmények valóban előnyösek, de egyúttal emlékeztet arra is, hogy a pénztárcabarát vásárláshoz továbbra is érdemes nyitott szemmel járni és több lehetőséget is mérlegelni.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >