A hűségprogramok valódi kedvezményeket kínálnak – derült ki a CMA vizsgálatából

Szerző: Trademagazin Dátum: 2024. 11. 28. 11:39

A brit Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság (CMA) vizsgálata szerint az öt nagy szupermarketlánc hűségprogramjainak tagjai szinte mindig valódi megtakarítást érhetnek el az általánosan kínált árakhoz képest. A fogyasztóvédelmi szervezet közel 50 000 élelmiszerterméket elemzett, amelyek hűségprogram keretében kedvezményes áron voltak elérhetők, és megállapította, hogy az esetek 92%-ában valódi kedvezményről van szó – írja a Grocery Gazette.

Átlagosan 17–25%-os megtakarítás

A CMA által vizsgált szupermarketek – Tesco, Sainsbury’s, Waitrose, Co-op és Morrisons – hűségprogramjaival a vásárlók átlagosan 17–25%-ot takaríthatnak meg. Ez különösen érdekes annak fényében, hogy a fogyasztók 55%-a úgy gondolja, a szupermarketek mesterségesen megemelik az „általános” árakat, hogy vonzóbbá tegyék a hűségkedvezményeket. A CMA vizsgálata viszont ennek ellenkezőjét bizonyította, alig találtak olyan esetet, amikor az „általános” árakat manipulálták volna.

A hűségárak nem mindig a legolcsóbbak

Bár a hűségprogramok által kínált árak általában a legkedvezőbbek közé tartoznak, a CMA arra figyelmezteti a vásárlókat, hogy érdemes továbbra is összehasonlítani az árakat más boltokkal. „A hűségkedvezmények valóban létező megtakarítást jelentenek, de nem mindig ezek a legolcsóbb lehetőségek. Az árak összehasonlítása és az alapos tájékozódás továbbra is kulcsfontosságú, ha a pénztárcánkat kímélni szeretnénk” – nyilatkozta George Lusty, a CMA fogyasztóvédelmi ügyekért felelős ideiglenes igazgatója.

Hűségprogramok elérhetősége: van még hová fejlődni

A CMA arra is rávilágított, hogy bizonyos társadalmi csoportok számára nehezebb a hűségprogramokhoz való hozzáférés. Például a fiatalok, az okostelefonnal nem rendelkezők és az idősebb vásárlók számára egyes szupermarketek nem kínálnak megfelelő hozzáférési lehetőségeket. A CMA szerint ezeknek az akadályoknak a csökkentése érdekében a szupermarketeknek további lépéseket kellene tenniük.

Pozitív visszajelzések a szupermarketektől

A Tesco szóvivője a CMA eredményeit kommentálva elmondta: „A Clubcard Prices programunk célja mindig az volt, hogy valódi megtakarítást és jutalmakat kínáljunk vásárlóinknak. Örömmel látjuk, hogy ezt a CMA is megerősítette. Hetente mintegy 8 000 termék szerepel a Clubcard Prices kedvezményei között, így vásárlóink akár évi 385 fontot is megtakaríthatnak.”

A CMA vizsgálata megnyugtathatja a vásárlókat, hogy a hűségprogramokon keresztül elérhető kedvezmények valóban előnyösek, de egyúttal emlékeztet arra is, hogy a pénztárcabarát vásárláshoz továbbra is érdemes nyitott szemmel járni és több lehetőséget is mérlegelni.

Kapcsolódó cikkeink