A Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. változást sürget a magyar biztosítási piacon
A Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt., Magyarország legnagyobb biztosításközvetítői cége, jelentős változtatásokat és összefogást sürget a magyar biztosítási piacon. Keszthelyi Erik, a cég vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az ágazat előtt álló kihívásokra reagálni kell, különös tekintettel a biztosítási penetráció növelésére és a biztosítási tudatosság fokozására.

A magyar biztosítási szektor díjbevétele 2023-ban 1509 milliárd forint volt
A fejlett országokban, mint az Egyesült Királyság és Franciaország, a biztosítási penetráció meghaladja a 100%-ot, míg Magyarországon ez az arány csupán 20,1%. A magyar biztosítási szektor díjbevétele 2023-ban 1509 milliárd forint volt, ami az inflációs környezetben mindössze 5,6%-os növekedést jelentett. A nem-élet üzletág növekedése 14,5% volt, míg az életbiztosítások díjbevétele 6,3%-kal csökkent.
Az extraprofit adó jelentős terhet ró a biztosítási szektorra, amely 2023-ban 236 milliárd forintot tett ki. Az adóterhek mellett a klímaváltozás következtében növekvő kockázatok és kárinfláció is sújtják az ágazatot, különösen a lakossági biztosítások terén, ahol a kárinfláció elérte a 40%-ot.
A biztosításközvetítők piaci jelenléte erősödik, bár az alkuszcégek és természetes személy biztosításközvetítők száma csökken. Az alkuszok a biztosítók díjbevételének 53%-át kezelték 2023-ban, ami 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az integrációs tevékenységek révén a Hungarikum Alkusz Partner Programjához 41 biztosításközvetítő csoport csatlakozott az elmúlt öt évben.
A biztosítási szakma fiatalítása és a szakértelem erősítése érdekében 2023 szeptemberében elindult a győri Széchenyi István Egyetemen egy két féléves biztosítási és pénzügyi tanácsadói szakképzés. A program célja, hogy növelje a szakirányú felsőfokú képzettséggel rendelkező szakemberek számát, és támogassa a biztosítási szakma fejlődését.
A Hungarikum Alkusz egy 12 stratégiai pontot tartalmazó javaslatcsomagot mutatott be, amely a biztosítási piac fejlesztését és a tanácsadók munkájának támogatását célozza. A program elősegíti a piacújító innovációs és digitalizációs programok kezdeményezését, valamint az ügyfelek biztosítási attitűdjének fejlesztését.
A magyar biztosítási piac potenciálját felemészti az infláció és az adóteher, ami veszteségessé teszi az ágazatot. A biztosítási szakma fejlődéséhez elengedhetetlen a fiatalok bevonzása és a biztosítási tudatosság növelése, valamint az állami szektor és az oktatás szorosabb összefogása. A Hungarikum Alkusz aktívan részt vesz ezekben a törekvésekben, és továbbra is elkötelezett a biztosítási piac reformja mellett.
Kapcsolódó cikkeink
A magyarok fele kétévente utazik külföldre – sokan még mindig biztosítás nélkül
A hazai lakosság közel fele (44%) kétévente utazik külföldre, de…
Tovább olvasom >Generali: közel 40.000 elemikár-bejelentés érkezett 2024-ben az éghajlatváltozás következtében
A változékony időjárás, a globális felmelegedés és a klímaváltozás hatásai…
Tovább olvasom >Népszerű a mobilbankos nyugdíjbiztosítás
Hamar népszerűvé vált a K&H-nál a mobilbankos nyugdíjbiztosítás: indulása óta…
Tovább olvasom >További cikkeink
GKI elemzés: Miért élnek szűkösebben a magyar háztartások, mint bárki más az EU-ban?
Képzeljük el, hogy minden uniós ország lakói egy nagy áruházban…
Tovább olvasom >KSH: az ipari termelői árak 2025. májusban az előző hónaphoz képest 0,7 százalékkal mérséklődtek, az egy évvel korábbihoz képest átlagosan 6,9 százalékkal növekedtek
2025 májusában az ipari termelői árak átlagosan 6,9 százalékkal meghaladták…
Tovább olvasom >A fogyasztás húzza a gazdaságot
Az Egyensúly Intézet friss előrejelzése szerint a magyar gazdaság idei…
Tovább olvasom >