A Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt. változást sürget a magyar biztosítási piacon
A Hungarikum Biztosítási Alkusz Zrt., Magyarország legnagyobb biztosításközvetítői cége, jelentős változtatásokat és összefogást sürget a magyar biztosítási piacon. Keszthelyi Erik, a cég vezérigazgatója hangsúlyozta, hogy az ágazat előtt álló kihívásokra reagálni kell, különös tekintettel a biztosítási penetráció növelésére és a biztosítási tudatosság fokozására.
A fejlett országokban, mint az Egyesült Királyság és Franciaország, a biztosítási penetráció meghaladja a 100%-ot, míg Magyarországon ez az arány csupán 20,1%. A magyar biztosítási szektor díjbevétele 2023-ban 1509 milliárd forint volt, ami az inflációs környezetben mindössze 5,6%-os növekedést jelentett. A nem-élet üzletág növekedése 14,5% volt, míg az életbiztosítások díjbevétele 6,3%-kal csökkent.
Az extraprofit adó jelentős terhet ró a biztosítási szektorra, amely 2023-ban 236 milliárd forintot tett ki. Az adóterhek mellett a klímaváltozás következtében növekvő kockázatok és kárinfláció is sújtják az ágazatot, különösen a lakossági biztosítások terén, ahol a kárinfláció elérte a 40%-ot.
A biztosításközvetítők piaci jelenléte erősödik, bár az alkuszcégek és természetes személy biztosításközvetítők száma csökken. Az alkuszok a biztosítók díjbevételének 53%-át kezelték 2023-ban, ami 6%-os növekedést jelent az előző évhez képest. Az integrációs tevékenységek révén a Hungarikum Alkusz Partner Programjához 41 biztosításközvetítő csoport csatlakozott az elmúlt öt évben.
A biztosítási szakma fiatalítása és a szakértelem erősítése érdekében 2023 szeptemberében elindult a győri Széchenyi István Egyetemen egy két féléves biztosítási és pénzügyi tanácsadói szakképzés. A program célja, hogy növelje a szakirányú felsőfokú képzettséggel rendelkező szakemberek számát, és támogassa a biztosítási szakma fejlődését.
A Hungarikum Alkusz egy 12 stratégiai pontot tartalmazó javaslatcsomagot mutatott be, amely a biztosítási piac fejlesztését és a tanácsadók munkájának támogatását célozza. A program elősegíti a piacújító innovációs és digitalizációs programok kezdeményezését, valamint az ügyfelek biztosítási attitűdjének fejlesztését.
A magyar biztosítási piac potenciálját felemészti az infláció és az adóteher, ami veszteségessé teszi az ágazatot. A biztosítási szakma fejlődéséhez elengedhetetlen a fiatalok bevonzása és a biztosítási tudatosság növelése, valamint az állami szektor és az oktatás szorosabb összefogása. A Hungarikum Alkusz aktívan részt vesz ezekben a törekvésekben, és továbbra is elkötelezett a biztosítási piac reformja mellett.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: valamivel több, mint évi 6 ezer forintért kötöttek biztosítást a mikromobilitási eszközökre
A mikromobilitási eszközökre szóló kötelező biztosítás bevezetése óta a K&H-nál…
Tovább olvasom >Uniós bíróság: a biztosítóknak vissza kell téríteniük a koronavírus-járvány miatt lemondott szervezett utazások árát
A csődbe ment utazási irodák biztosítóinak vissza kell téríteniük azoknak…
Tovább olvasom >Nemcsak köztestületként, szolgáltatóként is számíthat a NAK-ra a tagság
A laborszolgáltatások, a mezőgazdasági biztosítás, valamint a különböző képzések terén…
Tovább olvasom >További cikkeink
Master Good, Nestlé Hungária, Tesco Magyarország az idei győztes sorrend
A Trade magazin idén másodszor hirdette meg a Karácsonyi tv-reklámok…
Tovább olvasom >Átadásra kerültek a CO-OP Star idei Ezüstfenyő és Ezüstcsillag díjai
Ahogy minden évben karácsony előtt, úgy idén is, december közepén…
Tovább olvasom >Fogyó cégszámok, tartós félmilliós határ
2024-ben a társas vállalkozások száma várhatóan 12 ezerrel csökken, miközben…
Tovább olvasom >