A Hoventa és társkiállításai

Szerző: Trade Horeca Dátum: 2012. 11. 21. 12:00

A szolgáltatási ipar négy különböző területének kiállításait (Hoventa, Service Expo, Business Travel Show, Budapest Calling) október 16-18. között a HUNGEXPO Budapesti Vásárközpontban mintegy 10.000 szakember, üzletember kereste fel. A négy kiállítás üzleti sikerekben gazdag, intenzív és interaktív három napot tudhat maga mögött.

Az alábbiakban röviden összefoglaljuk az idei Hoventa legfontosabb eseményeit:
• Szakmai programok sora kísérte a kiállítást. A Magyar Vendéglátók Ipartestülete, a Hungexpo és a Trade Magazin közös szervezésében került sor a hatósági ellenőrzésekről szóló konferenciára, amelyen szabályozó hatóságok és a vendéglátó-ipari képviseletek vettek részt. A konferencia második részében a vendéglátós szakmai szervezeteket ültették egy asztalhoz a szervezők.
• A Hoventa adott helyszínt az Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége Budapest régiós ülésének, a II: Országos Gunst András Portásversenynek, a Magyar Nemzeti Gasztronómiai Szövetség Közgyűlésének és Akadémiájának. Az ÉLOSZ pedig nagyszabású konferenciát szervezett a kiállítás első napján az élelmezésvezetési szakembereknek.
• A Hoventa nemzetközi versenyei hazai sikert is hoztak: A szakkiállítás különleges színfoltja volt a Giropizza d'Europe régiós döntője, amelyen most két magyar versenyző is dobogós – egy első és egy harmadik – helyet ért el. Ugyancsak a Hoventa látta vendégül – a Monin magyarországi képviseletével együtt – a második Monin Cup 2012 mixer Európa Bajnokság elődöntőjének versenyzőit is.
• A Kreatív Konyha Fórumon három napon át előadásokat tartottak és bemutatókat vezettek a gasztronómia hazai sztárjai, köztük Bíró Lajos séf, Molnár Attila négyszeres barista bajnok, Varga Gábor cukrász mester.
• A Bor és Gasztronómia szigeten neves borászatok és pálinkaházak váltották egymást, előadást és borkóstolót tartva mindhárom nap.
A Hoventa 2012 látogatóiról:
• Regisztrált látogatóink szakmai összetételét az alábbi kördiagramon szemlélteti
• A Hoventa-ra külföldről is érkeztek látogatók, összesen 14 országból: a legtöbben Olaszországból. Szlovákiából, Csehországból és Lengyelországból érkeztek.
• A látogatók 50%-a Budapestről. 50%-a vidékről érkezett.
• A regisztrált látogatók 34%-a döntéshozó vezetői pozíciót tölt be cégénél.
• A látogatók érdeklődését tekintve továbbra is élen vannak a nagykonyhák gépei, berendezései (11%), konyhai edények, segédeszközök (10%), terítéseszközei (8%), kávéfőző gépek (8%). Nagy az érdeklődés az élelmiszerek, italok, alapanyagok iránt is a kiállításon (10%). További nagyobb érdeklődést kiváltó témák (6-7%): hűtőgépek, italkészítés gépei, mosogatás technikai eszközei, gépei, hotel és étterme design, tervezés, belsőépítészet.

A témáról részletesen is olvashat a Trade magazin decemberi számában.

Kapcsolódó cikkeink