A Horvátországba utazó magyarok a tengerpartot választják
Növekszik a horvát turisztikai lehetőségek iránti érdeklődés minden küldő országból, júniusban 5-6 százalékos növekedést mértek – mondta Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség Magyarországi Képviseletének vezetője kedden az M1 aktuális csatornán.
Jelezte: a főszezonban tele lesznek a horvát szállodák és a magánapartmanok.
A Horvát Idegenforgalmi Közösség Magyarországi Képviseletének vezetője kifejtette: a magyar turisták 95 százaléka a tengerparti lehetőségeket keresi, bár ajánlanak számukra szárazföldi programokat is.
Marin Skenderovic elmondta: tavaly 470 ezer magyar turista járt Horvátországban, ők 2,5 millió vendégéjszakát töltöttek el. A Horvátországba utazó magyar turisták harmada a Kvarner-öbölt keresi fel, népszerű úti céljuk az Isztrai-félsziget, illetve Split térsége is. Legkevésbé Dubrovnikba utaznak, mert messzebb van, és nincs teljesen kiépítve az autópálya – tette hozzá.
Kitért arra, hogy a horvát turisták, akik Magyarországra jönnek, többnyire a főszezon előtt és után érkeznek, legtöbben Budapestet keresik fel.
Marin Skenderovic beszámolt arról, hogy a magyar és a horvát kormány turisztikai szakemberei nemrégiben találkoztak, és a horvát fél tanulmányozta a magyar Széchenyi Pihenőkártya horvátországi bevezetésének lehetőségét, illetve bemutatták a horvát statisztikai rendszert. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
120 ezer diák dolgozik a nyáron: itt vannak a legjellemzőbb órabérek
Nem meglepő módon a nyári szezon a legintenzívebb időszak a…
Tovább olvasom >Megsemmisülhet a terézvárosi Airbnb-tilalom
Politikai vihart kavart Budapest VI. kerületében a rövid távú lakáskiadás…
Tovább olvasom >300 millió eurós finanszírozáshoz jutott a horvát Studenac
A horvát Studenac kiskereskedelmi lánc 300 millió eurós finanszírozási csomagot…
Tovább olvasom >További cikkeink
Csaknem 100 milliárd forintból fejlődhet tovább az élelmiszeripar
Megszülettek az első támogatói döntések a komplex élelmiszeripari fejlesztések kapcsán,…
Tovább olvasom >A Lidl a Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítványt támogatja
A Lidl Magyarország immár hat éve segíti a Heim Pál…
Tovább olvasom >Helyi gyártókkal lépne az uniós piacra a Temu
Egyre nagyobb hullámokat vet a Temu térnyerése Európában – most…
Tovább olvasom >