A Horvátországba utazó magyarok a tengerpartot választják
Növekszik a horvát turisztikai lehetőségek iránti érdeklődés minden küldő országból, júniusban 5-6 százalékos növekedést mértek – mondta Marin Skenderovic, a Horvát Idegenforgalmi Közösség Magyarországi Képviseletének vezetője kedden az M1 aktuális csatornán.
Jelezte: a főszezonban tele lesznek a horvát szállodák és a magánapartmanok.
A Horvát Idegenforgalmi Közösség Magyarországi Képviseletének vezetője kifejtette: a magyar turisták 95 százaléka a tengerparti lehetőségeket keresi, bár ajánlanak számukra szárazföldi programokat is.
Marin Skenderovic elmondta: tavaly 470 ezer magyar turista járt Horvátországban, ők 2,5 millió vendégéjszakát töltöttek el. A Horvátországba utazó magyar turisták harmada a Kvarner-öbölt keresi fel, népszerű úti céljuk az Isztrai-félsziget, illetve Split térsége is. Legkevésbé Dubrovnikba utaznak, mert messzebb van, és nincs teljesen kiépítve az autópálya – tette hozzá.
Kitért arra, hogy a horvát turisták, akik Magyarországra jönnek, többnyire a főszezon előtt és után érkeznek, legtöbben Budapestet keresik fel.
Marin Skenderovic beszámolt arról, hogy a magyar és a horvát kormány turisztikai szakemberei nemrégiben találkoztak, és a horvát fél tanulmányozta a magyar Széchenyi Pihenőkártya horvátországi bevezetésének lehetőségét, illetve bemutatták a horvát statisztikai rendszert. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Budapest nem tudja megtartani a prémium utazót – Interjú Holczinger Zoltánnal a magyar légiközlekedés és turizmus kihívásairól
A nemzeti légitársaság hiánya, a fapados dominancia és a luxusturizmus…
Tovább olvasom >Szallas.hu: a magyar utazóknak az idén nyáron a Balaton, apartman és két éjszaka a sláger
Siófok vezeti a Szallas.hu 2025-ös nyári időszakra szóló belföldi foglalási…
Tovább olvasom >Norvégia turisztikai adót vezet be: az önkormányzatok enyhíthetik a túlturizmus terheit
A norvég parlament történelmi döntést hozott: 3 százalékos turisztikai adó…
Tovább olvasom >További cikkeink
Akciók, árak, alternatívák – promóciós helyzetkép a magyar háztartásokban
Turcsán Tünde, a YouGov ügyvezető igazgatója a Promóciók Napja konferencián…
Tovább olvasom >Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >K&H: hiánypótló iránytűt kapnak a befektetők
Elindult a K&H Értékpapír – befektetői hangulatindex, amely heti rendszerességgel…
Tovább olvasom >