A horvát kormány újabb árintézkedésről fogadott el határozatot
horvát kormány pénteken újabb árintézkedésről fogadott el határozatot a fogyasztók nagyobb védelme és a jobb átláthatóság érdekében – közölte Ante Susnjar gazdasági miniszter a kabinet ülését követően.
A tárcavezető kiemelte: a kiskereskedőknek május 15-től naponta frissíteniük kell az általuk forgalmazott termékek árát, mégpedig olyan digitális formában, amely lehetővé teszi a különböző automatikus programok számára az árak valós idejű összehasonlítását.
A meglévő kiskereskedelmi áron felül a kiskereskedőknek világosan, jól láthatóan és olvashatóan fel kell tüntetniük minden egyes termék 2025. május 2-án alkalmazott árát is. Az árkülönbözetet pedig ki kell emelni a polcokon, a termékeken, valamint minden promóciós anyagon – magyarázta Susnjar, megjegyezve, hogy
ez a határozat az élelmiszerekre, italokra, kozmetikumokra, tisztító- és piperecikkekre, valamint a háztartási cikkekre vonatkozik.
„A határozat elfogadásával egyértelmű üzenetet küldünk az állampolgároknak arról, hogy Horvátország kormánya teljes mértékben elkötelezett a vásárlóerő megőrzése, a tisztességes piaci feltételek biztosítása és az alapvető termékek indokolatlan áremelésének megfékezése mellett” – mondta.
Ugyanakkor hozzátette: az intézkedés nagyobb átláthatóságot és stabilitást is biztosít a piacon, hozzájárul a fogyasztók és a kereskedők közötti bizalom kiépítéséhez, ösztönzi a versenyt, valamint lehetővé teszi a polgárok számára, hogy jobban tájékozottak legyenek vásárláskor.
Kapcsolódó cikkeink
Olaszországban 1,7 százalékra gyorsult az infláció júniusban
Olaszországban az elemzők által várttal összhangban 1,7 százalékkal nőttek a…
Tovább olvasom >A Coop Italia saját márkás termékeivel erősít a horvát Tommy
Stratégiai együttműködést kötött a horvát Tommy kiskereskedelmi lánc és az…
Tovább olvasom >MNB-igazgató: 4,7 százalékos éves inflációval számol idén a jegybank
Az infláció 2025 hátralévő részében várhatóan meghaladja a jegybanki toleranciasávot,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Tízmilliók egy nyitófüllel – elindult a XIXO történetének legnagyobb nyereményjátéka
Idén nyáron minden eddiginél nagyobb dobásra készül a XIXO: elindult…
Tovább olvasom >