A horvát kormány újabb árintézkedésről fogadott el határozatot
horvát kormány pénteken újabb árintézkedésről fogadott el határozatot a fogyasztók nagyobb védelme és a jobb átláthatóság érdekében – közölte Ante Susnjar gazdasági miniszter a kabinet ülését követően.
A tárcavezető kiemelte: a kiskereskedőknek május 15-től naponta frissíteniük kell az általuk forgalmazott termékek árát, mégpedig olyan digitális formában, amely lehetővé teszi a különböző automatikus programok számára az árak valós idejű összehasonlítását.
A meglévő kiskereskedelmi áron felül a kiskereskedőknek világosan, jól láthatóan és olvashatóan fel kell tüntetniük minden egyes termék 2025. május 2-án alkalmazott árát is. Az árkülönbözetet pedig ki kell emelni a polcokon, a termékeken, valamint minden promóciós anyagon – magyarázta Susnjar, megjegyezve, hogy
ez a határozat az élelmiszerekre, italokra, kozmetikumokra, tisztító- és piperecikkekre, valamint a háztartási cikkekre vonatkozik.
„A határozat elfogadásával egyértelmű üzenetet küldünk az állampolgároknak arról, hogy Horvátország kormánya teljes mértékben elkötelezett a vásárlóerő megőrzése, a tisztességes piaci feltételek biztosítása és az alapvető termékek indokolatlan áremelésének megfékezése mellett” – mondta.
Ugyanakkor hozzátette: az intézkedés nagyobb átláthatóságot és stabilitást is biztosít a piacon, hozzájárul a fogyasztók és a kereskedők közötti bizalom kiépítéséhez, ösztönzi a versenyt, valamint lehetővé teszi a polgárok számára, hogy jobban tájékozottak legyenek vásárláskor.
Kapcsolódó cikkeink
Csak két uniós országban magasabb az infláció, mint Magyarországon
A Privátbankár Európai Inflációs Körképe hasonlította össze a márciusi és…
Tovább olvasom >Az euróövezetben 2,2 százalékkal emelkedtek a fogyasztói árak március után áprilisban is
Az euróövezet éves inflációs rátája áprilisban az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >Spanyolországban hathavi mélypontra lassult az infláció áprilisban
Spanyolországban a fogyasztói árak éves növekedése az előzetes becsléssel összhangban…
Tovább olvasom >További cikkeink
Európa legjobb marketingszakembere: magyar győzelem a rangos nemzetközi versenyen
Bánhegyi Zsófia, a Magyar Marketing Szövetség vállalati kapcsolatokért felelős alelnöke,…
Tovább olvasom >Zöldséget gyereknapra – meglepő akcióval készül a foodora
Gyümölcs- és zöldség akciót hirdet a foodora gyereknap alkalmából, hogy…
Tovább olvasom >EY: Kulcskérdéssé vált az energiabeszerzés – egyre több cég versenyképességét vetik vissza az ingadozó árak
A cégek többsége aggódik a növekedéshez szükséges energia beszerzése miatt,…
Tovább olvasom >