A HiPP Kft. is hozzájárul a kereskedelmi mérlegtöbblet növekedéséhez
A HiPP cégcsoporthoz tartozó HiPP Termelő és Kereskedelmi Kft. is hozzájárul a kereskedelmi mérlegtöbblet növekedéséhez azzal, hogy termékeinek mintegy nyolcvan százalékát negyven országban, az Európai Unióban és Oroszországban értékesíti – mondta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára a HiPP Kft. húszéves fennállását ünneplő rendezvényén a Győr-Moson-Sopron megyei Hanságligeten lévő telephelyen.
Nagy István, aki egyben a térség fideszes országgyűlési képviselője, hozzátette: a bébiételeket és italokat gyártó vállalat egyben erősíti a vidék népességmegtartó erejét és elismeri a magyar alapanyagok kiválóságát azzal, hogy kizárólag helyi, illetve magyarországi, biogazdálkodóktól származó nyersanyagot használ termékei előállításához.
Az államtitkár kiemelte, az ökológiai gazdálkodás jelentős szerepet tölt be az agrárágazat szerkezetében, s ebben nagy szerepe van a HiPP Kft.-nek, mert a legtöbb bioalapanyagot a cég használja fel Magyarországon. Tavaly mintegy hétezer tonna ökológiai gazdálkodásból származó nyersanyagot dolgozott fel a HiPP.
Nagy István hangsúlyozta: a 2014-2020-as európai uniós ciklus vidékfejlesztési stratégiájában szerepel az ökológiai gazdálkodásból származó termékek népszerűsítése, illetve az ökológiai gazdálkodási programba bevont területek növelése. Jelenleg mintegy 130 ezer hektárnyi ellenőrzött terület van Magyarországon – tette hozzá.
A HiPP cégcsoport 1932-ben kezdte meg kémiai adalékanyagoktól mentes bébiételek gyártását a németországi Pfaffenhofenben. Jelenleg a vállalat hét gyártóüzemében mintegy 2500-an dolgoznak és mintegy nyolcezer biogazda szállítja be az alapanyagokat. A hanságligeti üzemben gyümölcsöket, teljes kiőrlésű gabonás gyümölcsöket, tejtermék alapú desszerteket, főzelékeket, húsos menüket, leveseket és gyümölcsleveket készítenek. 1996-ban 8,5 millió terméket állítottak elő, tavaly 85 millió darab, idén pedig várhatóan 92 millió darab bébiételt gyártanak.
2014-ig az üzem fő feladata a magyar piac ellátása mellett a közép- és kelet-európai, valamint közel- és távol-keleti piacok ellátása volt. A cégcsoporton belüli termelési struktúra átalakításával azóta Nyugat-Európába is exportál. Jelenleg mintegy kétszáz embert foglalkoztatnak a közel ötezer négyzetméter alapterületű üzemben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Bio élelmiszerek: mennyivel kell többet fizetnünk a fenntarthatóságért?
Az egészséges és fenntartható életmódra való törekvés egyre fontosabbá válik…
Tovább olvasom >Tisztaság és gondoskodás: új irányok a babaápolásban
A bébi- és gyermekhigiénia és ápolás kategória jelentős átalakuláson ment keresztül…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nemzetközi tanúsítványok garantálják a termékek és szolgáltatások magas minőségét a SPAR-nál
Minőségi tanúsítványok garantálják az élelmiszer-biztonságot és a termékminőséget a SPAR…
Tovább olvasom >Tovább erősítette nemzetközi pozícióját és milliárdos beruházásokkal zárta a 2023-as évet a BioTechUSA-cégcsoport
Emelkedő pályán maradt a nehéz gazdasági környezetben is a BioTechUSA-cégcsoport,…
Tovább olvasom >Az Unileverrel lépett a fullfilment piacra a Waberer’s Csoport
Közel 800 cikkszámot kezel, illetve mesterséges intelligenciával ellátott eszközökkel végzi…
Tovább olvasom >