A HiPP Kft. is hozzájárul a kereskedelmi mérlegtöbblet növekedéséhez
A HiPP cégcsoporthoz tartozó HiPP Termelő és Kereskedelmi Kft. is hozzájárul a kereskedelmi mérlegtöbblet növekedéséhez azzal, hogy termékeinek mintegy nyolcvan százalékát negyven országban, az Európai Unióban és Oroszországban értékesíti – mondta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára a HiPP Kft. húszéves fennállását ünneplő rendezvényén a Győr-Moson-Sopron megyei Hanságligeten lévő telephelyen.
Nagy István, aki egyben a térség fideszes országgyűlési képviselője, hozzátette: a bébiételeket és italokat gyártó vállalat egyben erősíti a vidék népességmegtartó erejét és elismeri a magyar alapanyagok kiválóságát azzal, hogy kizárólag helyi, illetve magyarországi, biogazdálkodóktól származó nyersanyagot használ termékei előállításához.
Az államtitkár kiemelte, az ökológiai gazdálkodás jelentős szerepet tölt be az agrárágazat szerkezetében, s ebben nagy szerepe van a HiPP Kft.-nek, mert a legtöbb bioalapanyagot a cég használja fel Magyarországon. Tavaly mintegy hétezer tonna ökológiai gazdálkodásból származó nyersanyagot dolgozott fel a HiPP.
Nagy István hangsúlyozta: a 2014-2020-as európai uniós ciklus vidékfejlesztési stratégiájában szerepel az ökológiai gazdálkodásból származó termékek népszerűsítése, illetve az ökológiai gazdálkodási programba bevont területek növelése. Jelenleg mintegy 130 ezer hektárnyi ellenőrzött terület van Magyarországon – tette hozzá.
A HiPP cégcsoport 1932-ben kezdte meg kémiai adalékanyagoktól mentes bébiételek gyártását a németországi Pfaffenhofenben. Jelenleg a vállalat hét gyártóüzemében mintegy 2500-an dolgoznak és mintegy nyolcezer biogazda szállítja be az alapanyagokat. A hanságligeti üzemben gyümölcsöket, teljes kiőrlésű gabonás gyümölcsöket, tejtermék alapú desszerteket, főzelékeket, húsos menüket, leveseket és gyümölcsleveket készítenek. 1996-ban 8,5 millió terméket állítottak elő, tavaly 85 millió darab, idén pedig várhatóan 92 millió darab bébiételt gyártanak.
2014-ig az üzem fő feladata a magyar piac ellátása mellett a közép- és kelet-európai, valamint közel- és távol-keleti piacok ellátása volt. A cégcsoporton belüli termelési struktúra átalakításával azóta Nyugat-Európába is exportál. Jelenleg mintegy kétszáz embert foglalkoztatnak a közel ötezer négyzetméter alapterületű üzemben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Magyar sertéshús-külkereskedelem: drámai visszaesés az első öt hónapban
Miközben a világ meghatározó sertéshúspiacain – így az Egyesült Államokban,…
Tovább olvasom >Már csaknem minden jogosult gazdálkodó megkapta a terület- és állatalapú támogatásokat
Június végéig csaknem 157 ezer gazdálkodó részére mintegy 767,6 milliárd…
Tovább olvasom >AM: a kormány újabb forrásokat biztosít az agrárium fenntarthatóságának növelésére
A szakmai szervezetek és kutatási hálózatok munkája elengedhetetlenül fontos a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sallai Rolanddal mutatja be saját márkás kínálatát a SPAR
A SPAR Magyarország országos kampányt indít Sallai Rolanddal, a magyar…
Tovább olvasom >Újabb fénykorát éli a magyarok által kedvel Szobi
A Szobi márkanév, valamint az ahhoz kapcsolódó termékek magyarok millióinak…
Tovább olvasom >Feltörtük a kollagénkódot: íme mi működik, és mi csak üres ígéret!
A kollagén évezredeken át csendben végezte a dolgát a szervezetünkben,…
Tovább olvasom >