A HiPP Kft. is hozzájárul a kereskedelmi mérlegtöbblet növekedéséhez
A HiPP cégcsoporthoz tartozó HiPP Termelő és Kereskedelmi Kft. is hozzájárul a kereskedelmi mérlegtöbblet növekedéséhez azzal, hogy termékeinek mintegy nyolcvan százalékát negyven országban, az Európai Unióban és Oroszországban értékesíti – mondta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára a HiPP Kft. húszéves fennállását ünneplő rendezvényén a Győr-Moson-Sopron megyei Hanságligeten lévő telephelyen.
Nagy István, aki egyben a térség fideszes országgyűlési képviselője, hozzátette: a bébiételeket és italokat gyártó vállalat egyben erősíti a vidék népességmegtartó erejét és elismeri a magyar alapanyagok kiválóságát azzal, hogy kizárólag helyi, illetve magyarországi, biogazdálkodóktól származó nyersanyagot használ termékei előállításához.
Az államtitkár kiemelte, az ökológiai gazdálkodás jelentős szerepet tölt be az agrárágazat szerkezetében, s ebben nagy szerepe van a HiPP Kft.-nek, mert a legtöbb bioalapanyagot a cég használja fel Magyarországon. Tavaly mintegy hétezer tonna ökológiai gazdálkodásból származó nyersanyagot dolgozott fel a HiPP.
Nagy István hangsúlyozta: a 2014-2020-as európai uniós ciklus vidékfejlesztési stratégiájában szerepel az ökológiai gazdálkodásból származó termékek népszerűsítése, illetve az ökológiai gazdálkodási programba bevont területek növelése. Jelenleg mintegy 130 ezer hektárnyi ellenőrzött terület van Magyarországon – tette hozzá.
A HiPP cégcsoport 1932-ben kezdte meg kémiai adalékanyagoktól mentes bébiételek gyártását a németországi Pfaffenhofenben. Jelenleg a vállalat hét gyártóüzemében mintegy 2500-an dolgoznak és mintegy nyolcezer biogazda szállítja be az alapanyagokat. A hanságligeti üzemben gyümölcsöket, teljes kiőrlésű gabonás gyümölcsöket, tejtermék alapú desszerteket, főzelékeket, húsos menüket, leveseket és gyümölcsleveket készítenek. 1996-ban 8,5 millió terméket állítottak elő, tavaly 85 millió darab, idén pedig várhatóan 92 millió darab bébiételt gyártanak.
2014-ig az üzem fő feladata a magyar piac ellátása mellett a közép- és kelet-európai, valamint közel- és távol-keleti piacok ellátása volt. A cégcsoporton belüli termelési struktúra átalakításával azóta Nyugat-Európába is exportál. Jelenleg mintegy kétszáz embert foglalkoztatnak a közel ötezer négyzetméter alapterületű üzemben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
HiPP 100%-ban növényi alapú termékcsalád
A HiPP bevezeti a tisztán növényi alapanyagok felhasználásával készült bébiétel-termékcsaládját,…
Tovább olvasom >Már csak négy hétig nyújthatók be az egységes kérelmek
2025 május 14-ig 82 432 kérelmet adtak be a gazdálkodók, ennek…
Tovább olvasom >Újabb több száz milliárd forint segíti a környezettudatosan gazdálkodókat
Idén több mint 200 milliárd forint támogatásban részesülhetnek a gazdálkodók…
Tovább olvasom >További cikkeink
Egy korszak lezárul, egy új indul – marketingvezetői váltás az Eisbergnél
Két év után búcsúzik az Eisbergtől Gál Judit, a cég…
Tovább olvasom >Folytatódik az áreső a PENNY-ben
Folytatja az alapvető háztartási és higiéniai termékek áresőjét a PENNY…
Tovább olvasom >A Heineken mesterséges intelligenciával oltja szomját az adatkezelésbe
A Heineken az SAP AI megoldásával egyszerűsíti az adatelemzést munkatársai…
Tovább olvasom >