A HiPP Kft. is hozzájárul a kereskedelmi mérlegtöbblet növekedéséhez
A HiPP cégcsoporthoz tartozó HiPP Termelő és Kereskedelmi Kft. is hozzájárul a kereskedelmi mérlegtöbblet növekedéséhez azzal, hogy termékeinek mintegy nyolcvan százalékát negyven országban, az Európai Unióban és Oroszországban értékesíti – mondta a Földművelésügyi Minisztérium (FM) parlamenti államtitkára a HiPP Kft. húszéves fennállását ünneplő rendezvényén a Győr-Moson-Sopron megyei Hanságligeten lévő telephelyen.
Nagy István, aki egyben a térség fideszes országgyűlési képviselője, hozzátette: a bébiételeket és italokat gyártó vállalat egyben erősíti a vidék népességmegtartó erejét és elismeri a magyar alapanyagok kiválóságát azzal, hogy kizárólag helyi, illetve magyarországi, biogazdálkodóktól származó nyersanyagot használ termékei előállításához.
Az államtitkár kiemelte, az ökológiai gazdálkodás jelentős szerepet tölt be az agrárágazat szerkezetében, s ebben nagy szerepe van a HiPP Kft.-nek, mert a legtöbb bioalapanyagot a cég használja fel Magyarországon. Tavaly mintegy hétezer tonna ökológiai gazdálkodásból származó nyersanyagot dolgozott fel a HiPP.
Nagy István hangsúlyozta: a 2014-2020-as európai uniós ciklus vidékfejlesztési stratégiájában szerepel az ökológiai gazdálkodásból származó termékek népszerűsítése, illetve az ökológiai gazdálkodási programba bevont területek növelése. Jelenleg mintegy 130 ezer hektárnyi ellenőrzött terület van Magyarországon – tette hozzá.
A HiPP cégcsoport 1932-ben kezdte meg kémiai adalékanyagoktól mentes bébiételek gyártását a németországi Pfaffenhofenben. Jelenleg a vállalat hét gyártóüzemében mintegy 2500-an dolgoznak és mintegy nyolcezer biogazda szállítja be az alapanyagokat. A hanságligeti üzemben gyümölcsöket, teljes kiőrlésű gabonás gyümölcsöket, tejtermék alapú desszerteket, főzelékeket, húsos menüket, leveseket és gyümölcsleveket készítenek. 1996-ban 8,5 millió terméket állítottak elő, tavaly 85 millió darab, idén pedig várhatóan 92 millió darab bébiételt gyártanak.
2014-ig az üzem fő feladata a magyar piac ellátása mellett a közép- és kelet-európai, valamint közel- és távol-keleti piacok ellátása volt. A cégcsoporton belüli termelési struktúra átalakításával azóta Nyugat-Európába is exportál. Jelenleg mintegy kétszáz embert foglalkoztatnak a közel ötezer négyzetméter alapterületű üzemben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
AM: a kormány újabb forrásokat biztosít az agrárium fenntarthatóságának növelésére
A szakmai szervezetek és kutatási hálózatok munkája elengedhetetlenül fontos a…
Tovább olvasom >Néhány napig még benyújthatók az egységes kérelmek
A gazdálkodók június 10-ig nyújthatják be egységes kérelmeiket minden közvetlen…
Tovább olvasom >HiPP 100%-ban növényi alapú termékcsalád
A HiPP bevezeti a tisztán növényi alapanyagok felhasználásával készült bébiétel-termékcsaládját,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Sikeresen zárult a „Passzold vissza, Tesó!” 2025-ös tavaszi kampánya!
Idén már hetedik éve tart a ‘Passzold vissza, Tesó!’ használt…
Tovább olvasom >A Bacardi új fejezetet nyit a MARTINI® történetében
A családi tulajdonban lévő szeszesitalgyártó vállalat, a Bacardi, saját portfóliója…
Tovább olvasom >Füstölt, szeletelt baconszalonnát és libamájast hívott vissza a forgalomból az Auchan
Mikrobiológiai szennyeződés és nem jelölt allergén miatt füstölt, szeletelt baconszalonnát…
Tovább olvasom >