A hipermarketekben is keresik a biotermékeket

Szerző: trademagazin Dátum: 2007. 02. 02. 00:00

Négyből három magyar fogyasztó egyáltalán nem vásárol bioélelmiszert, és ezen a jövőben sem kíván változtatni – áll a GfK Hungária újabb legfelmérésében. A piackutató által megkérdezettek 76,5 százaléka egyáltalán nem vásárol bioélelmiszert.

A Magyar Biokultúra-szövetség honlapján közzétett tanulmány
szerint a biotermékek fogyasztása emelkedik Magyarországon. A bioterméket
rendszeresen vásárlók aránya ma még alacsonyabb a nyugat-európai átlagnál,
csupán a teljes fogyasztás három százaléka, de folyamatosan nő. A jelenleg a
mezőgazdasági művelésbe vont terület nagyjából két százalékán folyik
ökogazdálkodás, s miközben négy-öt éve az innen kikerülő termények 90-95
százalékát külföldön értékesítették, mára az export aránya nyolcvan százalék
alá csökkent a hazai értékesítés erősödése miatt. A bioélelmiszerek közül a legnépszerűbbek a biozöldségek és -gyümölcsök.
Biokenyeret csaknem minden harmadik, biozöldség- és biogyümölcslevet pedig
minden negyedik biotermék-vásárló fogyaszt. A válaszadók 26,2 százaléka
joghurtból, illetve kefirből, 25,8 százalék müzliből vásárol bioárut.

A vevők legnagyobb hányada – 43 százalék – a hipermarketekben vásárol
bioterméket. Emellett a válaszadók 25 százaléka piacon szerzi be az ökológiai
minőségű élelmiszereket, 18 százalék a láncba szerveződött kisboltokat
említette, csak 15 százalék jár kimondottan bioboltokba.  Az ökopiacok tipikus vásárlói családos,
középkorú nők, akik felsőfokú végzettséggel és átlagon felüli jövedelemmel
rendelkeznek. A szupermarketekben bioterméket vásárlók tizenhét százalékának
van ekkora jövedelme.

Kapcsolódó cikkeink