A Henkel többségi részesedést szerzett a gyorsan növekvő, közvetlen fogyasztói (D2C) üzletben
A Henkel megállapodást írt alá a berlini székhelyű Invincible Brands Holding-gal, 75%-os részesedést szerezve egy olyan üzletben, amely három, gyorsan növekvő prémium D2C márkát tartalmaz: HelloBody, Banana Beauty és Mermaid+Me. Ezzel az akvizícióval a Henkel jelentősen bővíti közvetlen fogyasztói „Direct-to-Consumer” (D2C) tevékenységeit a szépségápolás területén, és erős digitális képességeket ad hozzá olyan témákhoz, mint például a teljesítmény alapú marketing, az elemzés és a gyors innováció.
A megállapodás három népszerű márkanevet foglal magában: a HelloBody-t, a Banana Beauty-t és a Mermaid+Me-t, amelyeket elsősorban Európában értékesítenek. A márkák prémium szépségápolási termékeket kínálnak, és felhívják a figyelmet a fenntarthatóság és „tiszta szépség” növekvő tendenciájára. A HelloBody a bőr-, test- és hajápolás kategóriában aktív. A Mermaid+Me a hajápolási termékekre koncentrál, míg a Banana Beauty dekorkozmetikumokat kínál, például rúzsokat és szemceruzákat.
2020 júniusától számítva, az elmúlt tizenkét hónapban, az üzletek teljes árbevétele körülbelül 100 millió eurót tett ki, és mintegy 180 embert foglalkoztattak, köztük egy inkubációs szolgáltatást nyújtó csapatot, akik nagy tapasztalattal rendelkeznek az új D2C márkák bevezetése terén. A három D2C márka több mint 1,5 millió aktív fogyasztót ér el, és jelentősen megerősíti a Henkel Beauty Care digitális lábnyomát.
Az üzlet fennmaradó 25%-át továbbra is az Invincible Brands Holding alapítói – Bjoern Keune és Gennadi Tschernow –, valamint a capital D magántőke-alapkezelő birtokolja. Az alapítók és az előző menedzsment csapat a társaságban maradnak annak érdekében, hogy tovább bővítsék a meglévő üzletet és újakat indítsanak.
„A célzott növekedésre vonatkozó stratégiai keretünk részeként értéket teremtő akvizíciókat folytatunk üzleti tevékenységünk megerősítése érdekében. Ez a megállapodás annak bizonyítéka, hogy stratégiánkat következetesen hajtjuk végre. Ez összhangban áll azzal a célkitűzéssel is, hogy megerősítsük versenyképességünket a digitalizálás terén azáltal, hogy kibővítjük közvetlen fogyasztói tevékenységünket” –
mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
„Ezzel az akvizícióval vonzó kategóriákban gyorsan növekvő, prémium márkákkal erősítjük portfóliónkat. A fogyasztókkal fenntartott 1:1 kapcsolatok révén értékes betekintést nyerünk, amelyek elősegítik a releváns innovációk kidolgozását a teljes kiskereskedelem számára” – mondta Jens-Martin Schwärzler, a Henkel Beauty Care üzletágának alelnöke.
„Szeretnék köszönetet mondani a teljes Invincible Brands csapatnak, valamint a capital D-nek, hogy ezt a nagyszerű növekedési tervet végrehajtotta az elmúlt két évben. A Henkellel most izgalmas lehetőség nyílik arra, hogy tovább építkezzünk. A közvetlen fogyasztók és a közösségi média marketing területén szerzett készségeink, a Henkel kutatás+fejlesztése, termékismerete és globális jelenléte ígéretes kombinációt jelentenek. Örömmel várom a Henkel csapatával való együttműködést” – mondta Bjoern Keune, az Invincible Brands társalapítója.
Stephan Lobmeyr, a capital D társalapítója hozzátette: „Két évvel ezelőtt ismertük fel az Invincible Brands úttörő közösségi média marketinget folytató, első osztályú márkainkubátor üzleti modelljének erejét. Támogattuk Bjoernt, Gennadit és a csapatot a növekedésben és ennek az éppen kialakulóban lévő piacnak a meghódításában. Nagyon örülünk annak, hogy a Henkel befektetése igazolja a márkák és a koncepció erősségeit, és hogy a Henkellel együtt továbbra is a vállalkozás részét képezzük.”
A megállapodásra a szokásos zárási feltételek vonatkoznak, ideértve a hatósági jóváhagyásokat is.
Kapcsolódó cikkeink
A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >Vásárlási élmény és társadalmi felelősségvállalás: Mesterséges intelligencia a szépségiparban
Minden iparágban gőzerővel robognak a mesterséges intelligencia alapú fejlesztések, és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Az OMV 2025 végéig csaknem 50 ultragyors töltőpontot ad át az országban
Magyarországon már 15 helyszínen lehet igénybe venni az OMV új…
Tovább olvasom >Több mint 1,2 milliárdos korszerűsítés a székesfehérvári INTERSPAR hipermarketben
A SPAR folyamatosan arra törekszik, hogy áruházai kényelmes körülményeket biztosítsanak…
Tovább olvasom >A Tenstorrenttel közösen fejleszti mesterségesintelligencia-megoldásait az LG
Az LG Electronics (LG) és a Tenstorrent bejelentette, hogy kibővítették…
Tovább olvasom >