A Henkel többségi részesedést szerzett a gyorsan növekvő, közvetlen fogyasztói (D2C) üzletben
A Henkel megállapodást írt alá a berlini székhelyű Invincible Brands Holding-gal, 75%-os részesedést szerezve egy olyan üzletben, amely három, gyorsan növekvő prémium D2C márkát tartalmaz: HelloBody, Banana Beauty és Mermaid+Me. Ezzel az akvizícióval a Henkel jelentősen bővíti közvetlen fogyasztói „Direct-to-Consumer” (D2C) tevékenységeit a szépségápolás területén, és erős digitális képességeket ad hozzá olyan témákhoz, mint például a teljesítmény alapú marketing, az elemzés és a gyors innováció.
A megállapodás három népszerű márkanevet foglal magában: a HelloBody-t, a Banana Beauty-t és a Mermaid+Me-t, amelyeket elsősorban Európában értékesítenek. A márkák prémium szépségápolási termékeket kínálnak, és felhívják a figyelmet a fenntarthatóság és „tiszta szépség” növekvő tendenciájára. A HelloBody a bőr-, test- és hajápolás kategóriában aktív. A Mermaid+Me a hajápolási termékekre koncentrál, míg a Banana Beauty dekorkozmetikumokat kínál, például rúzsokat és szemceruzákat.
2020 júniusától számítva, az elmúlt tizenkét hónapban, az üzletek teljes árbevétele körülbelül 100 millió eurót tett ki, és mintegy 180 embert foglalkoztattak, köztük egy inkubációs szolgáltatást nyújtó csapatot, akik nagy tapasztalattal rendelkeznek az új D2C márkák bevezetése terén. A három D2C márka több mint 1,5 millió aktív fogyasztót ér el, és jelentősen megerősíti a Henkel Beauty Care digitális lábnyomát.
Az üzlet fennmaradó 25%-át továbbra is az Invincible Brands Holding alapítói – Bjoern Keune és Gennadi Tschernow –, valamint a capital D magántőke-alapkezelő birtokolja. Az alapítók és az előző menedzsment csapat a társaságban maradnak annak érdekében, hogy tovább bővítsék a meglévő üzletet és újakat indítsanak.
„A célzott növekedésre vonatkozó stratégiai keretünk részeként értéket teremtő akvizíciókat folytatunk üzleti tevékenységünk megerősítése érdekében. Ez a megállapodás annak bizonyítéka, hogy stratégiánkat következetesen hajtjuk végre. Ez összhangban áll azzal a célkitűzéssel is, hogy megerősítsük versenyképességünket a digitalizálás terén azáltal, hogy kibővítjük közvetlen fogyasztói tevékenységünket” –
mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
„Ezzel az akvizícióval vonzó kategóriákban gyorsan növekvő, prémium márkákkal erősítjük portfóliónkat. A fogyasztókkal fenntartott 1:1 kapcsolatok révén értékes betekintést nyerünk, amelyek elősegítik a releváns innovációk kidolgozását a teljes kiskereskedelem számára” – mondta Jens-Martin Schwärzler, a Henkel Beauty Care üzletágának alelnöke.
„Szeretnék köszönetet mondani a teljes Invincible Brands csapatnak, valamint a capital D-nek, hogy ezt a nagyszerű növekedési tervet végrehajtotta az elmúlt két évben. A Henkellel most izgalmas lehetőség nyílik arra, hogy tovább építkezzünk. A közvetlen fogyasztók és a közösségi média marketing területén szerzett készségeink, a Henkel kutatás+fejlesztése, termékismerete és globális jelenléte ígéretes kombinációt jelentenek. Örömmel várom a Henkel csapatával való együttműködést” – mondta Bjoern Keune, az Invincible Brands társalapítója.
Stephan Lobmeyr, a capital D társalapítója hozzátette: „Két évvel ezelőtt ismertük fel az Invincible Brands úttörő közösségi média marketinget folytató, első osztályú márkainkubátor üzleti modelljének erejét. Támogattuk Bjoernt, Gennadit és a csapatot a növekedésben és ennek az éppen kialakulóban lévő piacnak a meghódításában. Nagyon örülünk annak, hogy a Henkel befektetése igazolja a márkák és a koncepció erősségeit, és hogy a Henkellel együtt továbbra is a vállalkozás részét képezzük.”
A megállapodásra a szokásos zárási feltételek vonatkoznak, ideértve a hatósági jóváhagyásokat is.
Kapcsolódó cikkeink
A magas árak jelentik a fenntartható termékek vásárlásának legfőbb akadályát
Tízből négy vásárló a magas árakat jelöli meg a fenntartható…
Tovább olvasom >Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: bio baromfivirslit hívott vissza a Müller
A minőségmegőrzési idő lejárta előtti romlás kockázata miatt a Müller…
Tovább olvasom >