A Henkel nyereséges növekedést mutatott a 2018-as pénzügyi évben
- 19,9 milliárd eurós árbevétel: 1,1 milliárd eurós negatív devizahatásokkal; a szerves növekedés + 2,4%
- A korrigált üzemi eredmény (EBIT) 1: + 1,0% 3.496 millió euró
- További EBIT marzs1 javulás: +30 bázispont 17,6%-ra
- Elsőbbségi részvények hozama (EPS)1: + 2,7%-tól 6,01 euróig, állandó árfolyamon +7%
- A szabad cash flow erős növekedése: +12,7% 1.917 millió euróra
- Eddigi legmagasabb osztalék2 fizetés: +3,4% 1,85 euró / elsőbbségi részvény
- Nagyon jó előrelépés a stratégiai prioritások végrehajtásában
- A növekedési kezdeményezések kiemelik a nyereséges növekedés iránti elkötelezettséget
1 Az egyszeri díjakhoz/nyereségekhez igazítva, valamint a szerkezetátalakítási díjakhoz
2 Javaslat a részvényesek részére az éves közgyűlésen 2019. április 8-án |
„2018-ban tovább folytattuk a nyereséges növekedést a Henkelnél. Jó szerves növekedést értünk el, új csúcsokat meghódítva nyereségben és jövedelmezőségben. Jelentősen növeltük a szabad cash flow-t is. Ugyanakkor jelentős negatív árfolyamhatásokkal valamint a közvetlen anyagárak emelkedésével kellett szembenéznünk. A jó üzleti teljesítményt újra a sikeres márkáknak és az innovatív technológiáknak köszönhettük, vezető pozíciókat töltöttünk be a vonzó piacokon és kategóriákban. Nyereséges növekedésünket kiegészítettük az ipari és fogyasztási cikkek üzletágainak felvásárlásaival. Fenntartottuk fegyelmünket a költségek tekintetében, és folyamatosan javítottuk hatékonyságunkat” – mondta a Henkel igazgatóságának elnöke, Hans Van Bylen.
„Jelentős előrehaladást értünk el stratégiai prioritásaink megvalósításában 2020-ig, és azon túl. Sikeresen megvalósítottuk a kulcsfontosságú stratégiai kezdeményezéseinket, és tovább javítottuk versenyképességünket. Célunk további növekedési lehetőségek felkutatása, főként a fogyasztási cikkekkel kapcsolatos üzletágainkban, valamint vállalatunk digitális átalakításának folytatása, januárban bejelentettük, hogy 2019-től kezdődően évente mintegy 300 millió euróval fogjuk növelni ez irányú befektetéseinket. Közép- és hosszú távú pénzügyi ambíciónk megerősíti elkötelezettségünket a fenntartható nyereséges növekedés és a vonzó megtérülés mellett” – tette hozzáa Hans Van Bylen.
Kilátások 2019-re
A Henkel 2019-től kezdődően várhatóan 2-4 százalék közötti szerves árbevétel-növekedésre számít a folyó pénzügyi évben, a megemelt növekedési befektetések miatt. A korrigált EBIT marzs tekintetében a Henkel 16-17 százalékos tartományt vár, valamint 5% körüli korrigált EPS-fejlődést az előző évhez képest állandó árfolyamon.
Értékesítés és bevételek 2018-ban
A 2018-as pénzügyi év árbevétele némileg csökkent, 0,6%-kal 19.899 millió euróra. A devizaárfolyamok általános negatív hatása mintegy 1,1 milliárd euró, illetve -5,4% volt az értékesítést tekintve. Az értékesítés 4,8 százalékkal nőtt, beleértve a devizaárfolyamok hatását. A felvásárlások és felszámolások 2,4%-át tették ki az értékesítés növekedésének. A szerves árbevétel, amelybe nem tartoznak bele a valutahatások és a felvásárlások/befektetés‑megszüntetések eredményei, jó színvonalat jelentő, 2,4 százalékos növekedést mutattak.
Az Adhesive Technologies üzletág 4,0 százalékos erős szerves árbevétel-növekedést ért el. A Beauty Care üzletág szerves árbevétel-növekedése 0,7 százalékkal volt alacsonyabb az előző évhez képest. A Laundry & Home Care jó színvonalat jelentő, 1,9 százalékos szerves árbevétel‑növekedésről számolt be.
A feltörekvő piacok ismét erős, 6,3 százalékos szerves árbevétel-növekedést értek el. Az érett piacok némileg negatív, -0,4 százalékos szerves árbevétel teljesítményt mutattak.
Az értékesítés minden régióban szervesen nőtt, kivéve Észak-Amerikát. Nyugat-Európában az értékesítés pozitív szerves árbevétel-növekedést mutatott, 0,3 százalékkal. Kelet-Európában a szerves árbevétel 7,6 százalékkal nőtt. Afrika/Közel-Kelet 11,3 százalékos szerves árbevétel-növekedést jelentett. Észak-Amerikában az árbevétel szervesen 1,0 százalékkal volt alacsonyabb az előző évinél. Ezt a Henkel észak-amerikai fogyasztási cikkek üzletágának 2018 elején történt szállítási nehézségei okozták. Az Adhesive Technologies üzletág erős teljesítményt mutatott fel, és a Professional Hair Care üzletág is jelentős növekedést ért el ebben a régióban. Latin-Amerika 9,3 százalékos szerves árbevétel-növekedést jelentett, az ázsiai-csendes-óceáni térségben pedig az árbevétel 0,9 százalékkal nőtt.
A korrigált üzemi eredmény (EBIT) 1,0%-kal, 3.496 millió euróra javult, ami a Henkel számára új csúcs.
A korrigált árbevétel-arányos megtérülés (EBIT) 0,3 százalékponttal 17,6 százalékra emelkedett. Ez is egy új csúcs a vállalat számára.
A pénzügyi eredmény -65 millió euró lett a 2017-es pénzügyi évben tapasztalt -67 millió euró3-hoz képest.
A korrigált nettó eredmény 2,8 százalékkal, 2.604 millió euróra nőtt a nem ellenőrzött kamatok utáni évben (2017: 2.534 millió euró).
3 Az előző év adatai módosultak (főként az IFRS szerinti számviteli irányelvek változása miatt) |
Az elsőbbségi részvények korrigált hozama (EPS) 2,7 százalékkal, 5,85 euróról 6,01 euróra nőtt. Állandó árfolyam mellett az EPS növekedése elérte a 7 százalékot.
Az Igazgatóság, a Felügyelő Bizottság és a Közgyűlés 2019. április 8-án javasolni fogja az éves közgyűlésnek az osztalék 3,4 százalékos növelését 1,85 euróra (előző év: 1,79 euró). A javasolt osztalék törzsrészvényenként 1,83 euró, ami 3,4 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest (1,77 euró). Ez lenne a vállalat történetében a legmagasabb osztalékfizetés, és 30,9 százalékos kifizetési aránynak felel meg.
A nettó forgótőke árbevételhez viszonyított 5,1 százalékos aránya az év folyamán rmegfelelő javulást mutat, különösen a második félévben, majdnem elérve az előző év azonos időszakának értékét (4,8 százalék).
A nettó pénzügyi pozíció -2.895 millió euróval zárta az évet (2017. december 31. -3.222 millió euró3 ). A változás az előző év végéhez képest elsősorban az erős szabad cash-flow alakulásának köszönhető.
Üzletágak teljesítménye
Az Adhesive Technologies üzletág erős, 4,0 százalékos szerves árbevétel‑növekedést ért el a 2018-as pénzügyi évben. Nominálisan az árbevétel 0,2 százalékkal 9.403 millió euróra nőtt. A korrigált üzemi (üzleti) eredmény 1,6 százalékkal 1.761 millió euróra nőtt. A kiigazított árbevétel 0,2 százalékponttal nőtt, elérve a 18,7 százalékot.
A Beauty Care üzletág szerves árbevétel teljesítménye a 2018-as pénzügyi évben -0,7 százalékkal enyhén negatív volt. Nominálisan az árbevétel 2,1 százalékkal 3.950 millió euróra nőtt. A korrigált üzemi (üzleti) eredmény 1,6 százalékkal 675 millió euróra nőtt. A korrigált árbevétel-arányos megtérülés némileg elmaradt az előző évhez képest, 17,1 százalékot elérve.
Kapcsolódó cikkeink
Optimistán szenvednek a márkák, sikertől duzzadnak a drogériák – Együtt okosodtunk (Business Days 2024 2. rész)
Közel 1100 „diák” iratkozott be az FMCG Szabadegyetemre, hogy szeptember…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Tíz millió forintnyi tetőcserepet ajánlott fel a törökbálinti Tábitha Hospice Ház építéséhez a Wienerberger
Tizenharmadik alkalommal indult el a „Jónak lenni jó!” adománygyűjtő aktivitás,…
Tovább olvasom >Zárás után extra vásárlási lehetőséggel várja törzsvásárlóit az Auchan
December 14-én záróra után különleges vásárlási lehetőséget biztosít Bizalomkártyás törzsvásárlóinak…
Tovább olvasom >