A Henkel közzétette 2022. évi fenntarthatósági jelentését
A Henkel közzétette 32. Fenntarthatósági jelentését, amelyben bemutatja teljesítményét, valamint a fenntarthatósági stratégia és a célok megvalósítása terén elért eredményeit. A nagy kihívásokkal teli piaci környezetben a vállalat többek között számos kulcsfontosságú dimenzióban képes volt előrelépést elérni a fenntarthatóság terén, különösen a CO2–kibocsátás további csökkentése és a társadalmi szerepvállalás kiterjesztése révén.
„Nem emlékszem olyan évre a közelmúltból, amikor az általános üzleti környezet ilyen nagy kihívást jelentett volna vállalatunk számára. Az ukrajnai háború mélyen megrendített bennünket, és messzemenő következményekkel járt. Átformálta a gazdasági környezetet, különösen az energiaválság és a magasabb nyersanyagárak. De éppen az ilyen nehéz időkben még fontosabb, hogy a fenntarthatóságra összpontosítsunk, és eleget tegyünk a környezet és a társadalom iránt érzett felelősségünknek. A kihívások ellenére sikerült tavaly további előrelépést elérnünk a legtöbb ambiciózus fenntarthatósági célkitűzésünk megvalósításában. Szeretnék köszönetet mondani világszerte a több, mint 50.000 Henkel munkatársunknak nagy elkötelezettségükért és odaadásukért”
– mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
„2022-ben a megújuló energiaforrások fokozottabb felhasználása jelentős lépéssel közelebb vitt bennünket ahhoz a célhoz, hogy 2030-ra klímapozitív termelést érjünk el. A nemek közötti egyenlőség terén is sikerült további előrelépést elérnünk. A vezetői pozíciókban lévő nők aránya 2022-ben 38,7 százalékra emelkedett. Eltökélt szándékunk, hogy konkrét programokon és intézkedéseken keresztül továbbra is kiaknázzuk a sokszínűségünkben rejlő lehetőségeket”
– tette hozzá Sylvie Nicol, a Henkel Igazgatóságának Emberi erőforrásokért és Fenntarthatóságért felelős tagja.
Fejlődés a fenntarthatóság kulcsfontosságú területein
Tavaly a Henkel közzétette a 2030+ Fenntarthatósági Ambíciók Keretrendszert, amelyben a vállalat új és további célokat határozott meg, figyelembe véve a globális fejleményeket. A Henkel különösen a klímavédelem terén tett előrelépést 2022-ben, és terméktonnánként 55 százalékkal csökkentette CO2-kibocsátását a gyártás során (a 2010-es bázisévhez képest), és 70 százalékra növelte a megújuló forrásokból vásárolt villamosenergia arányát. 2030-ra a Henkel célja, hogy globális termelését klímapozitívvá tegye, és gyárai villamosenergia felhasználásának 100 százalékát megújuló forrásokból szerezze be.
Az IGNIS-szel 2022 decemberében kötött 10 éves szerződés, amely a megújuló energia virtuális energia-vásárlási megállapodás (VPPA) formájában történő szállítására vonatkozik, jó példa az energiaszolgáltatókkal való együttműködésre. A szerződés együtt jár két új fotovoltaikus erőmű építésével Spanyolországban. Ez biztosítja a Henkel európai gyárainak megújuló energiával történő ellátását, évente mintegy 200 GWh mennyiségben.
A hulladék és annak a környezetre gyakorolt negatív hatása minimalizálása érdekében a Henkel folyamatosan azon dolgozik, hogy elkerülje és csökkentse a csomagolóanyagok használatát, különösen fogyasztási cikkei esetében, és hogy azokat a lehető leghosszabb ideig gazdasági ciklusban tartsa. 2025-re a csomagolások 100 százalékát újrahasznosításra és újrafelhasználásra kell tervezni*. Ez az arány 2022-ben közel 87 százalékra emelkedett. A Henkel célja továbbá, hogy növelje az újrahasznosított műanyagtartalom arányát a fogyasztási cikkek csomagolásában. Ez az arány 2022-ben körülbelül 16 százalék volt.
* Kivéve azon termékek, amelyek összetevői vagy maradványai befolyásolhatják az újrahasznosíthatóságot vagy szennyezhetik az újrahasznosítási folyamatokat.
2025-re a Henkel azt is célul tűzte ki, hogy 2010-hez képest a termék-tonnánkénti hulladékmennyiségét 50 százalékkal csökkenti. A vállalat 2022-ben már 43 százalékos csökkenést ért el. A cél az, hogy 2030-ra elérje gyártási hulladékanyagainak körkörös felhasználását.
A Henkel tavaly a természeti erőforrások védelme terén is előrelépést ért el. Beszállítói menedzsmentjének részeként a vállalat kiválasztott stratégiai beszállítókkal együttműködve biztosítja a fenntartható nyersanyagok beszerzését. 2022-ben például a Henkel az előző évhez képest 84 százalékról 89 százalékra növelte a pálmaalapú nyersanyagok nyomon követhetőségi arányát egészen vissza a malomig.
Különösen a tavalyi geopolitikai eseményekkel a háttérben, a Henkel tovább bővítette társadalmi szerepvállalását. A vállalat 2030-ig világszerte 30 millió ember életének javítását tűzte ki célul társasalmi projektek és adományok révén. A Henkel tavaly túlteljesítette ezt a célt. A vállalat 2010-től 2022 végéig több mint 30 millió embert tudott elérni. Ez különösen a globális COVID 19 járvány elleni küzdelemhez való hozzájárulásnak, valamint az ukrajnai háború áldozatai támogatásának köszönhető.
Az esélyegyenlőség előmozdítása érdekében a Henkel célja, hogy folyamatosan növelje a nők arányát a vezetői szinteken, és arra törekszik, hogy 2025-ig minden vezetői szinten elérje a nemek közötti egyenlőséget. 2022-ben a nők aránya a vezetői pozíciókban mintegy 38,7 százalék volt, ami további növekedést jelent az előző évhez képest.
A termékportfólió fenntartható átalakításának előmozdítása
A fenntarthatóság a Henkel fogyasztási cikkekkel és ipari ügyfelekkel foglalkozó üzletágainak innovációs stratégiáinak központi pillére. A fogyasztási cikkek üzleti területen többek között az alapanyagok optimalizálásán van a hangsúly. Ennek érdekében a Henkel különböző partnerekkel dolgozik együtt, tavaly például a vállalat többéves együttműködési megállapodást kötött a BASF-fel. Az úgynevezett biomassza-egyensúly megközelítés segítségével a fosszilis nyersanyagokat megújuló nyersanyagokkal kívánják helyettesíteni, évente akár 110.000 tonna összetevő esetében.
Az Adhesive Technologies ipari területén a vállalat innovatív megoldásai hozzájárulnak a kibocsátás csökkentéséhez, az energia- és anyaghatékonyság növeléséhez, valamint az értékes erőforrások újrahasznosításához. Ilyen például az újrahasznosításra optimalizált ragasztóanyag a rugalmas csomagolások fejlesztéséhez. Itt a Henkel együttműködik csomagolóanyag-gyártókkal és újrahasznosítással foglalkozó szakemberekkel. A ragasztók újrahasznosíthatóságát független intézetek is tanúsították.
Globális munkavállalói elkötelezettségi program bevezetése
A munkavállalók fenntarthatósággal kapcsolatos elkötelezettségének további előmozdítása érdekében, a Henkel meglévő képzési kínálatát egy holisztikus elkötelezettségi programmal bővítette, amelyet 2022 márciusában indított el. A globális „Sustainability at Heart (A fenntarthatóság a szívügyünk)” program célja, hogy még átfogóbban tájékoztassa és képezze a munkavállalókat a fenntarthatóságról. Ilyen például a „Sustainability Pioneer (A fenntarthatóság úttörői)” képzés, amelyet az IESE Business School-lal együttműködésben fejlesztettek ki, és amely mostantól több nyelven is elérhető. Csak 2022-ben több, mint 5800 munkavállaló vett részt rajta. Cél az is, hogy motiválják és támogassák a kollégákat abban, hogy aktívan támogassák a fenntarthatóságot a munkakörnyezetükben és a magánéletükben egyaránt.
Kapcsolódó cikkeink
Racionalizálási törekvései közepette növeli európai jelenlétét az Aldi Nord
2023-as fenntarthatósági jelentése szerint 5,9%-kal nőtt az Aldi Nord nettó…
Tovább olvasom >A Henkel Magyarország idén is kitűzte a rózsaszín szalagot
Folytatódik a tavaly megkezdett „Pink Október” kampány. A „Pink Október”…
Tovább olvasom >100%-ban megújuló energiára vált a Henkel kenyai gyártóüzemében
Teljesen megújuló energiára állt át a Henkel kenyai gyártóüzemében, amely…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >