A Henkel csatlakozik a globális klímavédelmi erőfeszítésekhez
A Henkel 34 ágazat azon 155 legnagyobb globális vállalata közé tartozik, amelyek aláírták azt a nyilatkozatot, miszerint a kormányokat világszerte arra ösztönzik, hogy a COVID-19 gazdasági támogatási és helyreállítási erőfeszítéseiket a legújabb klímatudományhoz igazítsák.
Azok a vállalatok, amelyek mind a Tudományos alapú célok (Science Based Targets) elnevezésű kezdeményezés (SBTi) részét képezik, olyan irányelvekre hívják fel a figyelmet, amelyek képesek lesznek ellenállni a jövőbeli megrázkódtatásoknak azáltal, hogy támogatják azon erőfeszítéseket, amelyek a globális hőmérséklet-emelkedés 1,5° C-n belüli, az iparosodás előtti szinten tartására irányulnak. Ezzel összhangban pedig jóval 2050 előtt elérik a nettó zéró károsanyag kibocsátást.
„Most az innovációba kell fektetnünk, a már meglévő megoldásokat kell erősítenünk és együtt kell működnünk partnereinkkel a teljes értéklánc mentén az klíma-semlegesség felé. Ennek elérése érdekében ambiciózus, tudományos alapú célokat tűztünk ki magunk elé” – mondta Carsten Knobel, a Henkel igazgatóságának elnöke.
A vállalatokat a Tudományos alapú célok kezdeményezés és a Business Ambition for 1,5°C kampánypartnerei, az ENSZ Globális Megállapodás és a We Mean Business koalíció hívják össze. Az SBTi, amely a CDP (korábban Szén-dioxid Kibocsátás Közzétételi Projekt (Carbon Disclosure Project), az ENSZ Globális Megállapodás, a Világ Erőforrásai Intézet és a WWF együttműködése, önállóan értékeli és érvényesíti a vállalati klíma célokat a legújabb klímatudomány szempontjából.
A 155 vállalat már megvalósította vagy elkötelezte magát amellett, hogy tudományos alapú kibocsátáscsökkentést hajtson végre – a Henkel céljait nemrégiben hagyta jóvá a Tudományos alapú célok kezdeményezés. A nyilatkozat aláírásával a vállalatok megerősítik, hogy saját döntéseik és intézkedéseik továbbra is a tudomány alapját képezik, miközben felszólítják a kormányokat, hogy „helyezzenek előtérbe egy gyorsabb és igazságosabb átmenetet a szürke gazdaságból a zöld gazdaságba.”
A közös nyilatkozat akkor fog létrejönni, amikor a kormányok világszerte ösztönzőcsomagokat készítenek annak érdekében, hogy a gazdaságok helyreálljanak a koronavírus világjárvány következményeiből, és amikor előkészítik a Párizsi Megállapodás alapján továbbfejlesztett nemzeti klímaterveket. „A kormányok fontos szerepet játszanak abban, hogy a rendelkezéseket és a helyreállítási terveket összehangolják a legfrissebb klímatudományokkal, de egyedül nem tudják megindítani a szisztematikus társadalmi-gazdasági átalakulást. A válság kezelése érdekében nemzetközi közösségként kell együttműködnünk a Fenntartható Fejlődési Célok és a Párizsi Megállapodás megvalósítása érdekében. Az eddigi legnagyobb, ENSZ támogatást élvező, vezérigazgatók által irányított éghajlatvédelmi erőfeszítésnek köszönhetően, ezek a vállalatok élen járnak az ambiciózus tudományos alapú fellépésben és támogatásban, hogy segítsék a jövőbeli megrázkódtatásokkal és katasztrófákkal szembeni sebezhetőség csökkentését” – mondta Lila Karbassi, az ENSZ Globális Megállapodás programvezetője és a Tudományos alapú célok kezdeményezés igazgatósági tagja.
A Henkel elkötelezettsége az éghajlatvédelem mellett
A Henkel pozitívan kíván hozzájárulni az klímavédelemhez, és teljes mértékben támogatja az Egyesült Nemzetek klímaváltozásról szóló Párizsi Megállapodását.A Henkel 2040-re klíma-pozitív vállalattá kíván válni.
A vállalat a hosszú távú céljait figyelembevéve határozta meg a konkrét kibocsátás csökkentési célokat, amelyeket a Tudományos alapú célok kezdeményezés jóváhagyott, összhangban a Párizsi Megállapodás céljainak eléréséhez szükséges szintekkel, azaz a globális felmelegedés 1,5 °C-ra történő korlátozására.
Kapcsolódó cikkeink
K&H: összefogás a fővárossal a klímasemlegesség jegyében
Budapest Főváros és a K&H Bank aláírta azt az együttműködési…
Tovább olvasom >AM: jelentős értéket képviselnek a hazai gyepek, megőrzésüket a kormány is támogatja
A hazai gyepek hosszú távú megőrzésében kulcsszerepet játszik a Grassland-HU…
Tovább olvasom >Új korszak a hajápolásban – Japán örökségre épít a megújult Syoss
2025-ben új fejezetet nyit a Syoss márka: a több mint…
Tovább olvasom >További cikkeink
Amitől a terméket a kosárba helyezzük – kutatás
A PwC és a Publicis Groupe Hungary legújabb közös kutatása…
Tovább olvasom >Korhatár alá került az energiaital: amit minden boltosnak tudnia kell
Június 11-től életbe lépett az energiaitalok árusítására vonatkozó új szabályozás:…
Tovább olvasom >Háztartási és higiénés termékek ára is nyomon követhető az Árfigyelőben
Újabb 42 termékkategóriával bővült a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) által működtetett,…
Tovább olvasom >