A Henkel ambiciózus célokat fogalmazott meg a fenntartható csomagolás terén
A jelenlegi erőfeszítésekre és a fenntartható csomagolás terén elért előrehaladásra építve a Henkel tovább fokozza elkötelezettségét a körforgásos gazdaság további előmozdítása mellett: A vállalat kibővített stratégiai keretbe ágyazott további célokat tűzött ki maga elé. 2025-ig a Henkel által használt csomagolóanyagok 100 százaléka újrahasznosítható, újrahasználható vagy komposztálható lesz*. Ugyanezen idő alatt a Henkel 35 százalékban újrahasznosított műanyagot kíván felhasználni az általa Európában forgalmazott fogyasztási cikkekhez és termékekhez.
*kivéve a ragasztóanyagokat, amelyeknél a maradék anyag hatással lehet az újrafeldolgozhatóságra
A Henkel több évtizede foglalkozik a csomagolóanyagok fenntarthatóságával: A vállalat összes csomagolóanyagát úgy tervezték, hogy azok megfeleljenek a fogyasztók elvárásainak, a lehető legkevesebb anyag – és a leginkább fenntartható anyagok – felhasználása mellett. A körforgásos értéklánc három kulcsfázisát is tükrözve a Henkel új stratégiai keretrendszere holisztikus megközelítést alkalmaz. Hangsúlyozza a vállalat azon törekvését, hogy a fenntarthatóság szempontjából vezető szerepet töltsön be egy fenntartható jövő felé haladva a különböző iparágakat képviselő partnereivel együtt.
„A vállalkozások, a fogyasztók, a kormányok és más szervezetek számára most fontosabb, mint valaha, hogy a körforgásos gazdaság felé vezető előrehaladást előmozdítsák. Csak a lehető legtöbb anyag újrafelhasználásával és újrahasznosításával leszünk képesek a bolygónk adta erőforrás-korlátokon belül megfelelően élni. Ez a koncepció jelenti a fenntartható csomagolóanyagok általunk való megközelítésének kulcsát” – mondja Kathrin Menges, a Henkel humán erőforrás ügyvezető alelnöke és a Henkel fenntarthatósági tanácsának elnöke. „A teljes értékláncban jelen lévő partnereinkkel együtt a fenntartható forrásokból származó anyagokat intelligens tervezés révén szeretnénk hasznosítani a körforgás megvalósításához – az emberek és a bolygó javára.”
*kivéve a ragasztóanyagokat, amelyeknél a maradék anyag hatással lehet az újrafeldolgozhatóságra
A fenntartható csomagolás kiterjesztett stratégiai kerete
A Henkel fenntartható csomagolásra vonatkozó új keretrendszere a körforgásos értéklánc három kulcsfázisát tükrözi. E fázisok mindegyike konkrét intézkedésekben jelenik meg:
Fenntartható forrásokból származó anyagok: A Henkel elkötelezte magát amellett, hogy a fenntartható anyagok növekvő arányát használja a termékek csomagolásához – mind az újrahasznosított anyagok, különösen az újrahasznosított műanyagok mind pedig a megújuló anyagok, mint például a papír és a karton felhasználására vonatkozóan.
Intelligens csomagolás tervezése: Mivel az újrahasznosított vagy megújuló csomagolóanyagok gyakran eltérő tulajdonságokkal rendelkeznek – pl. a stabilitáshoz és a megjelenéshez kapcsolódóan -, az intelligens tervezés előfeltétele a primer anyagok további felváltása a Henkel termékcsomagolása terén – ezért a vállalat még erőteljesebben koncentrál a tervezési elvekre, amelyek a körforgásos gazdaság működését a kezdetektől fogva lehetővé teszik. Az intelligens tervezés a csomagolási koncepciók újragondolását is jelenti: A Henkel innovatív megoldásokat tár fel a teljes értéklánc mentén, pl. a szállítási csomagolás és a kapcsolódó logisztika területén. Ezenkívül a Henkel folytatja erőfeszítéseit az általa használt csomagolóanyagok mennyiségének csökkentése és annak biztosítása érdekében, hogy csak a feltétlenül szükséges csomagolást használja.
A kör bezárása: A Henkel elkötelezte magát annak biztosítása iránt, hogy termékeinek csomagolása újrahasznosítható legyen felhasználásuk után, pl. partnerségekkel a megfelelő újrahasznosítási rendszerek támogatásával. A vállalat tovább vizsgálja az olyan megoldásokat is, mint az újratöltő rendszerek, amelyek lehetővé teszik a fogyasztók számára a csomagolás újrafelhasználását. A Henkel aktív módon kutatja az olyan anyagokat, amelyek lehetővé teszik a csomagolás visszajutását a természetbe, például olyan biológiailag lebomló anyagokat, amelyek megfelelnek a nemzetközi komposztálási szabványoknak.
Partnerségek a csomagolás fenntarthatóságának előmozdítása érdekében
A fenntartható csomagolás felé való haladás csak akkor lehetséges, ha az iparágak és az értéklánc mentén működő szervezetek együttműködnek egymással. Ezért a Henkel számos partnerrel együttműködik az innováció ösztönzése érdekében a csomagolóanyagok fejlesztése terén, valamint az egyre jobb újrafeldolgozási infrastruktúra elősegítéséért. Például a vállalat részt vesz a „New Plastics Economy (Új műanyaggazdaság)” projektben, ez Ellen MacArthur Alapítvány által vezetett kezdeményezés, amely az érdekeltek bevonásával újra gondolja és átformálja a műanyagok jövőjét, és lendületet teremt a körforgásos gazdaság irányába. A Henkel ezen kívül partnerséget alkot a Plastic Bankkal, egy olyan társadalmi vállalkozással, amely meg akarja akadályozni az óceáni műanyagok további felhalmozódását, és lehetőséget kíván nyújtani a szegénységben élőknek azáltal, hogy lehetőséget ad számukra a pénzkeresethez vagy szolgáltatások igénybevételéhez a műanyaghulladéknak a helyi környezetből történő eltávolításával. Az összegyűjtött műanyag újrahasznosítható.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium legyen, de fenntartható is – a legifjabb generáció elvárásai
A kiskereskedelmi szereplők kénytelenek lesznek egyre nagyobb figyelmet fordítani fenntarthatósági…
Tovább olvasom >A laboratóriumban előállított műhús: a fenntartható élelmiszertermelés jövője vagy zsákutca?
Az elmúlt években egyre nagyobb figyelem irányul a laboratóriumban előállított…
Tovább olvasom >Indul az Európai Unió Innovációs Alapjának újabb pályázati köre
Novemberben várhatóan több mint 3 milliárd eurós kerettel nyílik meg…
Tovább olvasom >További cikkeink
Többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott vissza a forgalomból a Müller Drogéria Magyarország
Fémreszelék előfordulása miatt többféle ízesítésű MadeGood Bio Granola müzliszeletet hívott…
Tovább olvasom >A retro játék feltámadását ünnepli a világ, itt az ideje egy kicsit közelebbről is megismerkedni vele
A részben egy 80-as évekbeli játékteremben játszódó Stranger Things című…
Tovább olvasom >Magyar libatollal tör be a globális piacra a GUVET high fashion ruházati márka
Stratégiai megállapodást jelentett be december 3-án Budapesten az FBZ Hungária,…
Tovább olvasom >