A helyi termékekről készít felmérést a Széchenyi István Egyetem
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara által támogatott kutatás fókuszában a rövid ellátási láncok, s ezen belül is elsősorban a helyi termékek előállítása, illetve a fogyasztási és vásárlási szokások állnak.
A cikk a Trade magazin 2023/8-9. lapszámában olvasható.
Az egyetem munkatársai két kérdőívvel is készültek, így a termelők és a fogyasztók is hozzájárulhatnak ahhoz, hogy a felmérés sikeres legyen, ezáltal pontos képet kapjunk a helyi termékek előállítóiról, a termelői szolgáltatásokról, valamint a fogyasztási és vásárlási szokásokról. A kutatás eredményei hozzájárulhatnak a helyi termékek népszerűségének növeléséhez és értékesítési lehetőségeinek javításához.
A hazai földben megtermelt helyi termékek és az azokból készült élelmiszerek hazai értékesítése támogatja környezetünk gazdasági fejlődését, az élhető, fenntartható vidéki életet és hazánk élelmiszer-ellátásának biztonságát is. A piacokon ráadásul a vásárlók meggyőződhetnek az általuk kedvelt termékek eredetéről, a termelők pedig közvetlen visszacsatolást kaphatnak a munkájuk eredményéről. //
Kapcsolódó cikkeink
Több tájékoztatás kell az ESG-előírásokról a magyar kkv-k számára
Bár az idei évben bevezetett ESG szabályozás egyelőre csak a…
Tovább olvasom >AI-jelölést szeretnének a fogyasztók az élelmiszercímkéken
Egy friss felmérés szerint a fogyasztók 83%-a úgy véli, hogy…
Tovább olvasom >Teljesítőképességük határára értek a fogyasztók – The RRD CPG + Grocery Consumer Report
A gazdasági nyomás fokozódásával a vásárlók egyre inkább az ár-érték…
Tovább olvasom >További cikkeink
Szárnyal a gyorskereskedelem Indiában
Az indiai fogyasztók – különösen a fiatalabbak – egyre gyorsabb…
Tovább olvasom >Megújítja digitális hűségprogramját a német REWE Group
Adatvezérelt technológiákkal átfogoan megújítja a REWE és Penny vásárlók számára…
Tovább olvasom >Bezárja zambiai üzemét a Lactalis
A Lactalis Csoport bizonyos piaci dinamikákra hivatkozva bezárja zambiai üzemét…
Tovább olvasom >