Közfelháborodást váltott ki Olaszországban az amerikai Heinz, amikor bejelentette, hogy ősszel konzerv carbonarát dob piacra Nagy-Britanniában – számolt be a Vice. A cég szerint a Z-generációt megcélzó termék a világszerte ismert carbonara egyszerűségével és fantasztikus ízvilágával fogja meghódítani a vásárlókat. Az olaszok azonban nem így látják.
Alessandro Pipero, egy Michelin-csillagos római étterem séfje, macskaeledelhez hasonlította a konzerv carbonarát, míg Gianfranco Vissani séf és televíziós személyiség szerint a Heinz szégyellheti magát az olasz kultúra és gasztronómia megsértése miatt. A közösségi médiában szintén heves reakciók születtek; sokan reménykednek abban, hogy a termék csak egy rossz vicc, és valójában nem kerül a boltok polcaira. Egy felhasználó ironikusan így fogalmazott: „Bocsáss meg nekik, Uram, mert nem tudják, mit cselekszenek.”
A Heinz készétel részlegének vezetője, Alessandra de Dreuille, azt nyilatkozta, hogy a konzerv carbonara a tökéletes, fáradtságmentes választás egy hosszú nap végén, amikor barátokkal nézünk egy sorozatot. Azonban úgy tűnik, hogy a Heinz újítása egyelőre nem nyerte el az olaszok tetszését, akik nemzeti kincsükként tekintenek a carbonarára, és annak elkészítését nem bíznák egy konzervre.