A Heinz 10,9%-os profitveszteséget könyvelhet az inflációs nyomás számlájára
A Kraft Heinz Company közzétette második negyedéves eredményét, amely „erős árrealizációt és rugalmas keresletet” mutat a 10,9%-os EBITDA csökkenés ellenére.
Az FMCG társaság bruttó nyereségének 13,4%-os csökkenéséről számolt be a június 25-ével végződő évben az előző évhez képest. Organikus nettó árbevétele azonban 10,1%-kal nőtt 2021-hez képest. Az árak szintén 12,4%-kal emelkedtek, ami elsősorban a növekvő inputköltségek mérséklését célzó áremeléseknek volt köszönhető.
A nettó bevételkiesés 1136,4%-kal, 265 millió dollárra nőtt az egy évvel ezelőttihez képest a tárgyévi időszakban alacsonyabb adókiadások miatt.
A társaság EBITDA-ja szintén 10,9%-kal, 1,5 milliárd dollárra csökkent teljesítménypontokkal és a valuta kedvezőtlen, 1,1%-os hatásával.
Az EBITDA csökkenését a magasabb árképzés és a hatékonyságnövekedés eredményeként emlegetik, amelyet ellensúlyoztak a magasabb nyersanyagköltségek a tejtermékek, a csomagolóanyagok, a szójabab és a növényi olajok, valamint a hús esetében.
A beszerzési, logisztikai és gyártási folyamatok inflációs nyomása miatt az ellátási lánc költségeit is mint tényezőt határozták meg.
„Újabb erős negyedéves eredményt értünk el, mivel továbbra is sikeresen kezeljük a rövid távú ellenszeleket, amit hosszú távú stratégiánk további előrelépései tesznek lehetővé” – mondta a Kraft Heinz elnök-vezérigazgatója, Miguel Patricio. „Bár a környezet változékony marad, jobban tudjuk előre látni a dinamikus körülményeket, alkalmazkodni ehhez a folyamatosan változó környezethez, és bizonyítani tudjuk rugalmasságunkat az új kihívásokkal szemben.”
Kapcsolódó cikkeink
A Kraft Heinz korábbi vezetője lett a JDE Peet új vezérigazgatója
A holland tea- és kávégyártó JDE Peet’s a Kraft Heinz…
Tovább olvasom >Újabb kiemelkedően eredményes fél évet zárt a 25 éves Vajda-Papír
Újabb kiemelkedően eredményes fél évet zárt idén a 25 éves…
Tovább olvasom >A Heinz carbonara konzervvel áll elő, kiakadtak az olasz séfek
Közfelháborodást váltott ki Olaszországban az amerikai Heinz, amikor bejelentette, hogy…
Tovább olvasom >További cikkeink
A magyar családi vállalkozások együttműködésbe fektetnek, nem a generációváltásba
A ma Magyarországon működő 515 ezer társas vállalkozás több, mint…
Tovább olvasom >Hogyan fognak az európaiak vásárolni az idei ünnepi szezonban?
A ShopFully és az Offerista Group az „Holiday Shopping Study…
Tovább olvasom >Új napelemparkkal bővül a Nestlé szerencsi gyár
Jövő márciusban lép működésbe az az 1,5 GW éves teljesítményű…
Tovább olvasom >