A Heinekent szeretik a legjobban a magyarok?
A Pénczenrum legújabb szavazása alapján a Heineken sörei továbbra is a legnépszerűbbek az olvasók körében, bár a Dreher nem sokkal marad le mögötte. A harmadik helyen a Borsodi található, de jelentős lemaradással, míg a Carlsberget kedvelők kevesebben vannak, mint akik egyáltalán nem isznak sört.
A 2023-as év üzleti eredményei azt mutatják, hogy míg a Borsodi és a Heineken nettó árbevétel növekedése csupán 6%-os volt, addig a Dreher és a Carlsberg jelentős, 19, illetve 16 százalékos emelkedést könyvelhetett el az előző évhez képest. Különösen figyelemre méltó, hogy a Dreher idén először megelőzte a Heinekent a hazai piacon, noha a Heineken exportban még mindig jelentős előnnyel rendelkezik.
Adózás utáni eredmények tekintetében a Dreher az év egyik nyertese, több mint 2,7 milliárd forintos növekedéssel az előző évhez képest, míg a Heineken ennek ellenére is pozitív eredményt ért el 4,5 milliárd forintos bevétellel. Ezzel szemben a Borsodi és a Carlsberg veszteséges évet zárt, ami a szavazási eredményeket is tükrözi: a Carlsbergre csupán az olvasók 3%-a szavazott, míg a nem sörivók aránya 4%.
A szavazás során a Heineken 43,33%-kal bizonyult a legnépszerűbbnek, következő helyen a Dreher áll 32,46%-kal, amelyet a forgalmazott egyéb sörök, mint a Pilsner vagy a Kozel követnek. A Borsodi a harmadik legnépszerűbb gyártóként 17,37%-ot ért el.
Kapcsolódó cikkeink
Közel 5 milliárd euróval járul hozzá a spanyol gazdasághoz a Heineken
A Heineken 2023-ban 4,84 milliárd euróval járult hozzá a spanyol…
Tovább olvasom >Triplázott a Borsodi – 2025-ben is Legjobb Munkáltató minősítést kapott
A Borsodi Sörgyár idén immár harmadik alkalommal kapta meg a…
Tovább olvasom >Cseh sörgyárak nem szállítanak Oroszországba
A cseh sörgyárak nem szállítanak sört Oroszországba, többségük már 2022…
Tovább olvasom >További cikkeink
Nagy Márton: itt a fordulat, a magyar gazdaság 2025-ben nagyobb növekedési pályára vált
A Központi Statisztikai Hivatal adatai szerint 2024 utolsó negyedévében az…
Tovább olvasom >Az Unilever és a Tesco egyetért: fenntarthatóság nélkül nincs jövő
Az Unilever vezérigazgatója, Hein Schumacher szerint eljött az idő, hogy…
Tovább olvasom >A klímaváltozás megfékezéséhez az erőfeszítések megsokszorozása szükséges – klímavédelmi felmérés a hazai cégeknél
A fenntartható átállásban elkötelezett magyarországi vállalatok 66 százaléka rendelkezik konkrét…
Tovább olvasom >