A Heineken nyerte az ADCE nagydíját
Ismét a németek vitték haza a legtöbb díjat az Art Directors Club of Europe éves reklám- és dizájnversenyén. A fődíj az olasz Heineken-kampányé lett, a húsz magyar nevezésből viszont egy sem győzte meg a zsűrit.
A Cannes Lions nemzetközi reklámfesztivállal ellentétben, ahol idén a tavalyi mélypont után ismét emelkedni kezdett a nevezések száma, Európában úgy tűnik, még nem ért véget a válság. Az Art Directors Club of Europe (ADCE) idén 19. alkalommal megrendezett versenyén ugyanis a tavalyihoz képest még közel egy százassal, 819-re csökkent a beküldött munkák mennyisége. A globális trendeket követve csökkent a tévés és a print reklámok száma, és még jobban előtérbe kerültek a webes és alternatív megoldások. Pedig a tagországok ügynökségeinek, amennyiben hazájuk versenyén arany vagy ezüst fokozatot értek el, még fizetniük sem kell. A többieknek is maximum 220 eurót.
A 19 európai országból verbuvált 51 tagú zsűri – köztük Tordai Péterrel, a DDB kreatívigazgatójával a film és Halász Gyulával, a HD Group kreatívigazgatójával a webes és alternatív megoldások kategória zsűrijében – összesen 24 aranyat és egy fődíjat osztott ki, további 158 munka pedig ezüstnek megfelelő jelölést kapott. A díjakat július 10-én adták át Barcelonában, az ADC Hungary 2009 díjazott alkotásai közül kiválasztott húsz magyar versenyző közül azonban idén egy sem nyerte el a zsűri tetszését. A Young European Creative Competition mezőnyében versenyző Horváth Andreának, a Leo Burnett munkatársának is díj nélkül kellett hazatérnie.
Akárcsak tavaly, a legtöbb díjat – elsősorban dizájn kategóriában – a műfajban Cannes-ban is jeleskedő németek vitték haza: a 24 aranyból 18-at, a 158 jelölésből 72-t ők zsebeltek be. A fődíjra azonban egy olasz munkát tartott érdemesnek a zsűri: A Heinekennek készített, „Are you still with us?” című integrált kampányt jegyző JWT Italy a fődíj mellett két aranyat és három jelölést is kapott – egyiket az Auditoriumért ambient média alkategóriában – közli a kreativ.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >