A Heineken erős volumennövekedést ért el az első negyedévben
A Heineken, a világ második legnagyobb sörgyártója, az első negyedévben 4,7%-os organikus sörmennyiség-növekedést ért el, jelentősen meghaladva az elemzői várakozásokat. Az éves szinten tapasztalt volumennövekedés biztató jel a vállalat számára, amely az elmúlt évben kihívásokkal nézett szembe a globális gazdasági környezet és a nyersanyagárak növekedése miatt.
Az első negyedévi eredmények azt sugallják, hogy a vállalatnak sikerült túlteljesítenie a korábbi elemzői előrejelzéseket. A Heineken január-márciusi időszakban mért 4,7%-os organikus sörnövekedése felülmúlta a korábban várt 2,5%-os növekedést, ami a cég részvényeinek emelkedését eredményezte. Dolf van den Brink, a Heineken vezérigazgatója szerint a pozitív eredményekhez hozzájárult a korábbra eső húsvét és más, szezonális tényezők. Minden régióban tapasztaltak volumennövekedést, ami a magasabb nettó árbevételhez vezetett.
Ugyanakkor a cég óvatosságra int a jövőt illetően, mivel a gazdasági környezet továbbra is bizonytalan. Az energia- és árpaköltségek növekedését ellensúlyozni próbáló áremelések hatása is befolyásolhatja a volumennövekedést.
A Heineken továbbra is kitart 2024-es profitnövekedési előrejelzése mellett, annak ellenére, hogy a februári bejelentés után csalódást okozott a befektetőknek. A vállalat várható működési nyereségnövekedése idén alacsony és magas, egyszámjegyű százalék között mozoghat, ami a tavalyi évben tapasztalt bizonytalanságokra vezethető vissza. Különösen Vietnam és Nigéria piacaival kapcsolatos kihívások jelentettek nehézséget, bár a mostani negyedévben Nigériában közel 20%-os növekedést értek el, míg Vietnamban az alacsony tízes tartományban tapasztaltak növekedést.
Az elemzők pozitívan értékelték a Heineken eredményeit. Laurence Whyatt, a Barclays elemzője különösen kiemelte Vietnam piacának fellendülését, valamint Mexikó és Brazília ígéretes teljesítményét. Whyatt szerint a vállalat üzletágai pozitív irányba haladnak, és további javulás várható az év során.
Kapcsolódó cikkeink
Új italipari szövetség gyorsítaná fel a megújulóenergia-használatot az értékláncban
A Diageo és a Coca-Cola vezetésével több nagy italipari vállalat,…
Tovább olvasom >Csökken a sörfogyasztás Németországban és Európában
A német sörkultúra világszerte ismert, ám az idei labdarúgó-Európa-bajnokság alatt…
Tovább olvasom >Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >30%-kal kevesebb anyaghasználat már megoldás lenne a klímaválságra
A körforgásos gazdaság globális szükségszerűség: túlmutat a földrajzi határokon, és…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >