A Heineken a vártnál erősebb első félévet zárt és elvetette 2023-as árrés-céljait
A Heineken a vártnál magasabb első félévi eredményt ért el, mivel a fogyasztók az inflációs nyomás ellenére több sört vásároltak, de a világ második legnagyobb sörfőzdéje a költségek megugrása miatt elvetette 2023-ra kitűzött árréscélját.
„Vállalkozásunk jól teljesített 2022 első felében” – mondta Dolf van den Brink vezérigazgató. „Piacaink több mint felében az iparág előtt nőttünk, és a Heineken márka ismét erős lendületet mutatott, amit a megnövekedett márkatámogatás is felerősített. Az árképzéssel, a bevételkezeléssel és a termelékenységgel kapcsolatos intézkedéseink ellensúlyozzák a költségbázisunkban nehezedő jelentős inflációs nyomást. Ennek eredményeként a működési eredmény már határozottan megelőzi 2019-et.”
A Heineken is megismételte azt a kilátását, miszerint az árrés stabil lesz, vagy szerényen nő idén. 2023-ra magának a működési eredménynek a közepes vagy magas egyszámjegyű százalékos növekedését irányozta elő.
Az első félévben a Heineken 7,6%-os sörmennyiség-növekedésről számolt be, a második negyedévben felgyorsult, és minden régióban terjeszkedett, nevezetesen a COVID-19-zárlatból kilábaló ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint stabil Amerikában és Európában, ahol több fogyasztó ivott bárokban vagy éttermekben.
A Heineken, akárcsak a piacvezető Anheuser-Busch InBev, azt mondta, hogy előnyös volt az áremelkedések és a fogyasztók drágább „prémium” sörökre való átállása, mint például a Heineken márka a főbb piacokon, Brazíliában, Kínában és Vietnamban. A Heineken nemrégiben kiterjesztette jelenlétét Mexikóban.
Kapcsolódó cikkeink
Gyenge negyedéves eredmények miatt kihívásokkal néz szembe az Anheuser-Busch InBev és a Carlsberg
A világ vezető sörgyártói, az Anheuser-Busch InBev (AB InBev) és…
Tovább olvasom >30 millió eurót költ a Diageo a Guinness 0.0 gyártására
A Diageo 30 millió eurós beruházással növeli a Guinness alkoholmentes…
Tovább olvasom >Száz százalék Guinness, nulla százalék alkohol
Újra meglepetéssel indul a száraz november, hiszen novembertől a Borsodi…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogottabb eredményt hozott az ősz az idegenforgalomban
A nyári szezon növekedése után az ősz első hónapja visszafogottabb…
Tovább olvasom >Nagy Márton: A hazai fogyasztás erősödik
A hazai fogyasztás erősödik, a belső kereslet és az ettől…
Tovább olvasom >Csokiláz és pikáns rendelések – a magyarok így ünneplik a halloweent
Különleges rendelések és új édességtrendek Közép-Európában: egyre népszerűbbek az intim…
Tovább olvasom >