A Heineken a vártnál erősebb első félévet zárt és elvetette 2023-as árrés-céljait
A Heineken a vártnál magasabb első félévi eredményt ért el, mivel a fogyasztók az inflációs nyomás ellenére több sört vásároltak, de a világ második legnagyobb sörfőzdéje a költségek megugrása miatt elvetette 2023-ra kitűzött árréscélját.

A prémium-sörök keresletének növelése jót tett a Heineken forgalmának
„Vállalkozásunk jól teljesített 2022 első felében” – mondta Dolf van den Brink vezérigazgató. „Piacaink több mint felében az iparág előtt nőttünk, és a Heineken márka ismét erős lendületet mutatott, amit a megnövekedett márkatámogatás is felerősített. Az árképzéssel, a bevételkezeléssel és a termelékenységgel kapcsolatos intézkedéseink ellensúlyozzák a költségbázisunkban nehezedő jelentős inflációs nyomást. Ennek eredményeként a működési eredmény már határozottan megelőzi 2019-et.”
A Heineken is megismételte azt a kilátását, miszerint az árrés stabil lesz, vagy szerényen nő idén. 2023-ra magának a működési eredménynek a közepes vagy magas egyszámjegyű százalékos növekedését irányozta elő.
Az első félévben a Heineken 7,6%-os sörmennyiség-növekedésről számolt be, a második negyedévben felgyorsult, és minden régióban terjeszkedett, nevezetesen a COVID-19-zárlatból kilábaló ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint stabil Amerikában és Európában, ahol több fogyasztó ivott bárokban vagy éttermekben.
A Heineken, akárcsak a piacvezető Anheuser-Busch InBev, azt mondta, hogy előnyös volt az áremelkedések és a fogyasztók drágább „prémium” sörökre való átállása, mint például a Heineken márka a főbb piacokon, Brazíliában, Kínában és Vietnamban. A Heineken nemrégiben kiterjesztette jelenlétét Mexikóban.
Kapcsolódó cikkeink
A Heineken 0.0 a mozivászonra gurul: új fejezet a mértékletesség kultúrájában az F1® THE MOVIE-val
A Heineken 0.0 hivatalos partnerként csatlakozott az Apple Original Films F1®…
Tovább olvasom >SAP: A felhős fejlesztéssel a sör is finomabb
A 130 éves Budweiser Budvar kiváló söreiről ismert, azonban vállalatirányítási…
Tovább olvasom >2,75 milliárd dolláros beruházást jelentett be a Heineken Mexikóban
A Heineken mintegy 2,75 milliárd dollár értékű beruházást hajt végre…
Tovább olvasom >További cikkeink
Fitch: élénkülő világgazdaság a vámháborús enyhülés nyomán – Kína és az USA húzhatja a növekedést
A vártnál erősebb gazdasági teljesítményre számít 2025-ben a Fitch Ratings:…
Tovább olvasom >A dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökken
A tavalyihoz képest a dinnyeimport mennyisége 51 százalékkal csökkent, ami…
Tovább olvasom >A Magyar Termék védjegy a cégeknek közösséget, a vevőknek megbízható minőséget ad
A kölcsönös előnyökön alapuló szakmai együttműködések képessé teszik a vállalkozásokat…
Tovább olvasom >