A Heineken a vártnál erősebb első félévet zárt és elvetette 2023-as árrés-céljait
A Heineken a vártnál magasabb első félévi eredményt ért el, mivel a fogyasztók az inflációs nyomás ellenére több sört vásároltak, de a világ második legnagyobb sörfőzdéje a költségek megugrása miatt elvetette 2023-ra kitűzött árréscélját.

A prémium-sörök keresletének növelése jót tett a Heineken forgalmának
„Vállalkozásunk jól teljesített 2022 első felében” – mondta Dolf van den Brink vezérigazgató. „Piacaink több mint felében az iparág előtt nőttünk, és a Heineken márka ismét erős lendületet mutatott, amit a megnövekedett márkatámogatás is felerősített. Az árképzéssel, a bevételkezeléssel és a termelékenységgel kapcsolatos intézkedéseink ellensúlyozzák a költségbázisunkban nehezedő jelentős inflációs nyomást. Ennek eredményeként a működési eredmény már határozottan megelőzi 2019-et.”
A Heineken is megismételte azt a kilátását, miszerint az árrés stabil lesz, vagy szerényen nő idén. 2023-ra magának a működési eredménynek a közepes vagy magas egyszámjegyű százalékos növekedését irányozta elő.
Az első félévben a Heineken 7,6%-os sörmennyiség-növekedésről számolt be, a második negyedévben felgyorsult, és minden régióban terjeszkedett, nevezetesen a COVID-19-zárlatból kilábaló ázsiai és csendes-óceáni térségben, valamint stabil Amerikában és Európában, ahol több fogyasztó ivott bárokban vagy éttermekben.
A Heineken, akárcsak a piacvezető Anheuser-Busch InBev, azt mondta, hogy előnyös volt az áremelkedések és a fogyasztók drágább „prémium” sörökre való átállása, mint például a Heineken márka a főbb piacokon, Brazíliában, Kínában és Vietnamban. A Heineken nemrégiben kiterjesztette jelenlétét Mexikóban.
Kapcsolódó cikkeink
Alkoholmentes korszakváltás: kihívások és lehetőségek a söripar globális porondján
Geopolitikai akadályokkal és új fogyasztói trendekkel néz szembe az európai…
Tovább olvasom >Május 17. ünnep a magyar kisüzemi sörök kedvelői számára
Május 17-én, szombaton újra országos program keretében nyílnak meg az…
Tovább olvasom >Megújuló energiával készített alkoholmentes sört a Carlsberg Svédországban
Carlsberg Sweden legújabb terméke az „Electric Beer”, egy limitált szériás,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Vezetőváltás a Henkel magyarországi Consumer Brands üzletága élén
2025 április elsejétől Maurizio Salvaggio a Henkel Magyarország Consumer Brands…
Tovább olvasom >Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >A piaci kihívások mellett is növekedni tudott a BioTechUSA-cégcsoport
Közzétette éves jelentését a tisztán hazai tulajdonú BioTechUSA-cégcsoport: a gazdasági…
Tovább olvasom >