A Heineken 1 euróért eladta oroszországi érdekeltségeit
A Heineken holland söripari vállalat, a világ második legnagyobb sörgyártó cége szimbolikus 1 euróért adta át oroszországi leányvállalatának összes részvényét az orosz hátterű Arnest csoportnak – tájékoztatott az NL Times című angol nyelvű holland hírportál pénteken.

Lezárták a kovonulást
Az eladás legalább 300 millió euró (mintegy 115 milliárd forint) halmozott veszteséget okozott az amszterdami székhelyű vállalatnak.
„A Heineken SA eladta oroszországi tevékenységét az Arnest csoportnak. Az eladás a szükséges engedélyek megszerzését követi, és lezárja a Heineken tavaly márciusában megkezdett kivonulását Oroszországból”
– áll a holland söripari vállalat pénteken közzétett közleményében.
„Befejeztük a kivonulást Oroszországból”
– fogalmazott a közleményben Dolf van den Brink, a Heineken vezérigazgatója.
Közölte, az orosz leányvállalat eladása a vártnál bonyolultabb volt, részben a változó helyi jogszabályok miatt, valamint azért, mert a cégvezetés meg akarta akadályozni, hogy a Heineken rossz kezekbe kerüljön.
„Nagyon nehéz körülmények között, keményen dolgoztunk azon, hogy üzletünket egy megfelelő vevőre ruházzuk át”
– idézte a Heineken közleményét a hírporál.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint az Arnest csoport átvette a holland vállalat összes oroszországi létesítményt, köztük hét sörfőzdét. Továbbá felelősséget vállalt az országban dolgozó mintegy 1800 alkalmazottért is, foglalkoztatási garanciákat biztosított számukra a következő három évre – mondta.
„A közelmúlt fejleményei azt mutatják, hogy a nagyvállalatoknak jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az Oroszországból való kivonuláskor”
– fogalmazott Van den Brink, majd hozzátette: noha a részvényeladás a várnál sokkal tovább tartott, a tranzakció lehetővé teszi, hogy a Heineken felelős módon hagyja el Oroszországot, és biztosítsa az eddigi alkalmazottak megélhetését.
Kapcsolódó cikkeink
Szlovénia legnagyobb sörfőzdéje 200 éves
Fennállásának 200. évfordulóját ünnepli Szlovénia legnagyobb sörgyára, a Lasko Pivovarna…
Tovább olvasom >Kétszeres POP világbajnok a magyar Gösser Spritz display
Idén két világbajnoki címre is büszke lehet a hazai POP-szakma.…
Tovább olvasom >A Heineken 0.0 a mozivászonra gurul: új fejezet a mértékletesség kultúrájában az F1® THE MOVIE-val
A Heineken 0.0 hivatalos partnerként csatlakozott az Apple Original Films F1®…
Tovább olvasom >További cikkeink
Új tulajdonoshoz kerül a Dole amerikai frisszöldség-üzletága
A dublini központú Dole bejelentette, hogy eladta amerikai frisszöldség-üzletágát az…
Tovább olvasom >Új partnerségekkel ad lendületet ESG kezdeményezéseinek a Wolt
Két új stratégiai partnerségről tett bejelentést a finn étel-házhozszállító vállalat,…
Tovább olvasom >Mesterséges intelligenciával gyorsítja a pénztárakat a Colruyt
Valamennyi kasszájánál bevezeti a belga Colruyt „easy check-out” nevű rendszerét,…
Tovább olvasom >