A Heineken 1 euróért eladta oroszországi érdekeltségeit
A Heineken holland söripari vállalat, a világ második legnagyobb sörgyártó cége szimbolikus 1 euróért adta át oroszországi leányvállalatának összes részvényét az orosz hátterű Arnest csoportnak – tájékoztatott az NL Times című angol nyelvű holland hírportál pénteken.

Lezárták a kovonulást
Az eladás legalább 300 millió euró (mintegy 115 milliárd forint) halmozott veszteséget okozott az amszterdami székhelyű vállalatnak.
„A Heineken SA eladta oroszországi tevékenységét az Arnest csoportnak. Az eladás a szükséges engedélyek megszerzését követi, és lezárja a Heineken tavaly márciusában megkezdett kivonulását Oroszországból”
– áll a holland söripari vállalat pénteken közzétett közleményében.
„Befejeztük a kivonulást Oroszországból”
– fogalmazott a közleményben Dolf van den Brink, a Heineken vezérigazgatója.
Közölte, az orosz leányvállalat eladása a vártnál bonyolultabb volt, részben a változó helyi jogszabályok miatt, valamint azért, mert a cégvezetés meg akarta akadályozni, hogy a Heineken rossz kezekbe kerüljön.
„Nagyon nehéz körülmények között, keményen dolgoztunk azon, hogy üzletünket egy megfelelő vevőre ruházzuk át”
– idézte a Heineken közleményét a hírporál.
A vezérigazgató tájékoztatása szerint az Arnest csoport átvette a holland vállalat összes oroszországi létesítményt, köztük hét sörfőzdét. Továbbá felelősséget vállalt az országban dolgozó mintegy 1800 alkalmazottért is, foglalkoztatási garanciákat biztosított számukra a következő három évre – mondta.
„A közelmúlt fejleményei azt mutatják, hogy a nagyvállalatoknak jelentős kihívásokkal kell szembenézniük az Oroszországból való kivonuláskor”
– fogalmazott Van den Brink, majd hozzátette: noha a részvényeladás a várnál sokkal tovább tartott, a tranzakció lehetővé teszi, hogy a Heineken felelős módon hagyja el Oroszországot, és biztosítsa az eddigi alkalmazottak megélhetését.
Kapcsolódó cikkeink
Prémium ízek, mentes lendület
A sörpiac prémiumizációja tovább erősödik, a fogyasztók egyre inkább a…
Tovább olvasom >A Heineken megérkezett az MVM Dome-ba
Az elkövetkező három évben a legendás Heineken sör teszi még…
Tovább olvasom >Alkoholmentes ciderrel bővül a Heineken Inch’s választéka
Két új változattal bővíti az Inch’s cider márka kínálatát a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Komoly átalakulásban a magyar tésztapiac
A szokások változása alapjaiban formálják át a magyar tésztapiacot –…
Tovább olvasom >Magyar Édességgyártók Szövetsége: stagnáló piacon egyensúlyoz a magyar édesipar
A hazai édesipar számára mennyiségben stagnáló piacot hozott 2024, és…
Tovább olvasom >Linamar és Gallicoop vezeti továbbra is a Békés vármegyei TOP100 vállalati listát
Továbbra is a Linamar Hungary Zrt. és a Gallicoop Zrt.…
Tovább olvasom >