A Heim Pál Gyermekkórház betegeinek étkezését segíti az Intersnack és a SPAR adománya
Több mint 4,1 millió forintot adományozott a Chio és Pom Bär termékek gyártója, illetve a SPAR Magyarország a Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati Intézet számára. A kórházban naponta 600 adag ételt készítenek, aminek a fele kímélő vagy diétás menü, ezért szükség van a konyhai technológiai háttér fejlesztésére. Az adományt olyan berendezések vásárlására fordíthatja a kórház, amelyben az eddiginél gyorsabban lehet egészségesebb ételeket készíteni a gyerekek és a kísérő szüleik számára.
A Heim Pál Országos Gyermekgyógyászati intézetben évente közel 34 ezer fekvőbeteget látnak el. Több, mint ezer covidos beteget is kezeltek a pandémia idején. Az orvosok tapasztalata szerint a gyerekeknél egyre gyakoribb az ételallergia valamilyen formája, és ezt a kórházi ellátásnál is figyelembe kell venni.
„Ritkán gondolunk bele, hogy a magas színvonalú orvosi kezelés mellett mi mindenre van még szükség ahhoz, hogy a gyerekek minél hamarabb elhagyhassák a kórházat. Ebben az étkezésnek is fontos szerep jut. Intézetünkben közel negyvenféle kímélő vagy diétás menüt is készítünk, attól függően, milyen betegséggel fekszik bent nálunk egy gyerek, vagy hogy milyen ételallergiája van. Természetesen a gyermeküket kísérő szülők egyedi ételérzékenységére is ügyelnünk kell”
– mondta Palócz Norbert gazdasági igazgató.
A Heim Pál Gyermekkórház Fejlesztéséért Alapítvány elnöke szerint az egyre növekvő ilyen igények kiszolgálásához elengedhetetlen a konyhai fejlesztés.
„Az előírások szerinti, a gyerekek számára megfelelő összetételű étrend egyszerűbb és gyorsabb elkészítéséhez egy nagy kapacitású párolót és egy rostsütőt vásárol a kórház. Emellett több speciális tálalóeszközre is szükség van, amelyek higiénés mosogatásához további nagyteljesítményű mosogatógép beszerzése is szükséges”
– mondta Pataki János elnök. A kórház tervei között szerepel minél több friss zöldség és gyümölcs tálalása is, amihez pedig zöldség- és gyümölcsszeletelő gépet kell beszerezni.
Az Instersnack Magyarország ügyvezetője azt mondta, hogy a vállalatok felelősséggel tartoznak a társadalom iránt, amelyben működnek.
„Büszkék vagyunk, hogy segíthettünk. Számunkra kimondottan ösztönző erővel bírt, hogy az adománygyűjtéssel támogathattuk az ország legnagyobb gyerekkórházának konyhai infrastruktúra-fejlesztését. Bár a snackfogyasztás és a kórházi étkeztetés természetesen két teljesen különböző élethelyzethez kötődik, mégis ugyanaz a törekvés húzódik meg mindkettő mögött. Ahogy ezzel a fejlesztéssel a kórházban egyre egészségesebb ételeket készítenek a beteg gyerekeknek, mi is folyamatosan fejlesztjük a termékeink receptúráit, szem előtt tartva nem csak az élvezeti értéküket, hanem a táplálkozás-élettani hatásukat is”
– mondta Lukács Dénes ügyvezető.
A SPAR Magyarország kommunikációs vezetője kiemelte az egészségügyben dolgozók munkájának fontosságát.
„Az egészségügyben dolgozó honfitársaink példátlan teljesítményt nyújtanak nap mint nap, nem tudjuk kifejezni azt a hálát és köszönetet, amellyel tartozunk nekik valamennyien. A felelős vállalatok, mint a SPAR Magyarország és az Intersnack úgy tud a leghatékonyabban támogatni olyan fontos témákat, mint a gyógyítás és gyógyulás, ha hasonló összefogások keretében megteremti a lehetőséget arra, hogy a vásárlókkal közösen adományok, támogatások gyűljenek a nemes célok érdekében. Büszkék vagyunk rá, hogy a SPAR egy olyan vállalat és dolgozói közösség, amely odafigyel a társadalmat érzékenyen érintő témákra, és aktívan cselekszik, illetve példát mutat”
– mondta Maczelka Márk kommunikációs vezető.
Kapcsolódó cikkeink
Nagynevű borszakértő a SPAR-nál
A SPAR Magyarország termékpalettáján kiemelt helyet kapnak a hazai pincészetek,…
Tovább olvasom >Csúcsmodern péküzemet létesített a SPAR Felső-Ausztriában
Új, korszerű péküzemet nyitott a SPAR Austria az INTERSPAR hipermarketek…
Tovább olvasom >Az Országos Kereskedelmi Szövetség élelmiszerkiskereskedői karácsonykor is a rászorulók mellett állnak
A Szövetség 7 élelmiszerkereskedő tagja (Aldi, Auchan, Lidl, Penny, SPAR,…
Tovább olvasom >További cikkeink
Visszafogott év után erős az ünnepi szezon
Az online vásárlók 74%-a, mintegy 3,1 millió fő készül az…
Tovább olvasom >A Lidl kiadta 3. fenntarthatósági jelentését
Megjelent a Lidl Magyarország 2022/2023-as üzleti évekre vonatkozó fenntarthatósági jelentése.…
Tovább olvasom >Régiók harca: ezek a legnépszerűbb ételek a magyarok szerint
Mexikói ételekből az országos átlag ötszöröse fogy Debrecenben, míg Szeged…
Tovább olvasom >