A háztartások mindössze felének van 2 hónapra tartaléka egy felmérés szerint
A magyar munkavállalók mindössze felének van 2 hónapra elegendő tartaléka, míg a mostanában munka nélkül maradtak átlagosan 3 hónapra tartalékoltak be – derül ki a BNP Paribas Cardif és a Medián kedden közölt felméréséből.
Az anyagi tartalékok jelentőségét azért emelték ki, mert a munkavállalók csaknem harmadát érintette a járványhoz kapcsolódó valamilyen típusú jövedelemcsökkenés. A visszajelzések szerint 10 százalék vesztette el a munkáját, 8 százalék csak részmunkaidőben dolgozhat, 11 százalék több feladatot kénytelen végezni a leépítések miatt, és a legkedvezőbb helyzetűek is legfeljebb 5 hónapot vészelnének át bevétel nélkül – írták. Mindezek következtében felértékelődik a külső segítség igénybevételének lehetősége. Erre a nehezebben átvészelhető időszakokban az emberek 57 százaléka számíthat, elsősorban a családjától. Hitelfedezeti, vagy jövedelembiztosítása 17 százaléknak van. A tavalyi májushoz képest az ideiben munkanélküliség miatt megduplázódott a kárbejelentések száma, a harmadik negyedévben pedig akár a négyszeresére is nőhet – mondta a közlemény szerint Kiss Márk István, a BNP Paribas Cardif magyarországi vezérigazgatója. A BNP Paribas Cardif biztosító a Mediánnal közösen 2014 óta készíti el a munkaerőpiaci felmérést 1200 fő személyes megkérdezésével. A minta életkor, nem, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentálja a felnőtt magyar népességet – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Fenntarthatóság a polcon – Mit gondolnak a vásárlók a csomagolásról és a környezetvédelemről?
A környezettudatosság egyre fontosabbá válik a mai világban, és a…
Tovább olvasom >Átfogó kutatás a hazai sajtfogyasztásról
A Tej Szakmaközi Szervezet és Terméktanács célkitűzése, hogy több magyar…
Tovább olvasom >A baby boomerek jelentik a növekedés kulcsát az öregedésgátló bőrápoló termékek piacán
A Baby Boomer generáció növekvő érdeklődése az egészséges öregedés iránt…
Tovább olvasom >További cikkeink
Miért dugulnak be sorra a csomagautomata szolgáltatók? Ez az adat rámutat az okokra
Egyre népszerűbbek a csomagautomaták: idén már a webshopok közel háromnegyede…
Tovább olvasom >Fenntarthatóság és egészség: a növényi alapú tejtermékek térhódítása Magyarországon
Az elmúlt években a növényi alapú tejtermék-alternatívák nemcsak globálisan, hanem…
Tovább olvasom >Drágul a tej és a tejtermékek: mi áll az árak emelkedése mögött?
A tej és tejtermékek ára az elmúlt hónapokban jelentős növekedést…
Tovább olvasom >