A háztartások mindössze felének van 2 hónapra tartaléka egy felmérés szerint
A magyar munkavállalók mindössze felének van 2 hónapra elegendő tartaléka, míg a mostanában munka nélkül maradtak átlagosan 3 hónapra tartalékoltak be – derül ki a BNP Paribas Cardif és a Medián kedden közölt felméréséből.
Az anyagi tartalékok jelentőségét azért emelték ki, mert a munkavállalók csaknem harmadát érintette a járványhoz kapcsolódó valamilyen típusú jövedelemcsökkenés. A visszajelzések szerint 10 százalék vesztette el a munkáját, 8 százalék csak részmunkaidőben dolgozhat, 11 százalék több feladatot kénytelen végezni a leépítések miatt, és a legkedvezőbb helyzetűek is legfeljebb 5 hónapot vészelnének át bevétel nélkül – írták. Mindezek következtében felértékelődik a külső segítség igénybevételének lehetősége. Erre a nehezebben átvészelhető időszakokban az emberek 57 százaléka számíthat, elsősorban a családjától. Hitelfedezeti, vagy jövedelembiztosítása 17 százaléknak van. A tavalyi májushoz képest az ideiben munkanélküliség miatt megduplázódott a kárbejelentések száma, a harmadik negyedévben pedig akár a négyszeresére is nőhet – mondta a közlemény szerint Kiss Márk István, a BNP Paribas Cardif magyarországi vezérigazgatója. A BNP Paribas Cardif biztosító a Mediánnal közösen 2014 óta készíti el a munkaerőpiaci felmérést 1200 fő személyes megkérdezésével. A minta életkor, nem, iskolai végzettség és településtípus szerint reprezentálja a felnőtt magyar népességet – olvasható a közleményben. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Még mindig óvatlan az online vásárló magyarok ötöde
A magyar lakosság majdnem háromnegyede rendszeresen vásárol és fizet interneten…
Tovább olvasom >Nem bolygatja meg a kézbesítési piacot az MPL-rendelet
A webáruházak 2024. március 28-tól kötelesek a Magyar Posta kézbesítési szolgáltatásait…
Tovább olvasom >Nem hajlandók a németek többet fizetni a fenntarthatóbb kozmetikumokért
Amikor a kozmetikai termékek fenntarthatóságáról van szó, a németek elsősorban…
Tovább olvasom >További cikkeink
VOSZ Barométer – 2024. II. negyedév: kötelező optimizmus vagy valódi növekedés?
Az inflációs érzékelés továbbra is jelen van hazai vállalkozásoknál, miközben…
Tovább olvasom >Fidelity: Három téma, ami Q3-ban alakítja a befektetéseket
Eljött a járványt követő normalizálódás, amelyet annyira vártunk? A gazdasági…
Tovább olvasom >A nagyvállalatok ellenállnak a gazdasági bizonytalanságnak
Visszafogott várakozások jellemzik a hazai nagyvállalati szektort a következő egy…
Tovább olvasom >