A hazai webáruházak több mint kétharmadának nőtt a forgalma tavaly egy felmérés szerint
A hazai webáruházak több mint kétharmadának nőtt a forgalma tavaly, és csak 6 százalékuk számolt be forgalomcsökkenésről – derült ki a webáruházak készítésével foglalkozó WebShop Experts és a ShopRenter legutóbbi, 11. webáruház-felméréséből.
Az MTI-hez kedden eljuttatott összefoglaló szerint az interneten legjobban értékesíthető termékek listájának első három helyét a háztartási és vegyi áruk, a kozmetikai termékek és a gyógyszerek, vitaminok foglalták el.
A felmérésben résztvevő webáruházakban átlagosan 20 355 forint volt egy tranzakció értéke tavaly, a vásárlók aránya 100 látogatóból átlagosan 1,37 százalékos.
A legelterjedtebb fizetési mód továbbra is az utánvét, a hazai webáruházak 82 százaléka biztosít ilyen lehetőséget; 53 százalékuknál már bankkártyával is lehet fizetni.
A szállítási módok közül továbbra is a házhozszállítás vezet 89 százalékkal, személyes átvételi lehetőséget az áruházak 67 százaléka biztosít. Emellett egyre népszerűbbek a köztes megoldások, a webáruházak 26 százalékánál átvehető a csomag MPL Posta Ponton, ugyancsak 26 százalékuknál GLS csomagponton, illetve 14 százalékuknál Pick Pack Pont átvevőhelyen is. A csomagautomaták már minden ötödik webáruháznál elérhetőek.
A nem reprezentatív kutatást 894 webáruház-tulajdonos részvételével, online végezték június 14. és június 22. között. (MTI)
Kapcsolódó cikkeink
Országos szintre lép a PENNY és a foodora együttműködése
November közepétől a PENNY vásárlói már országos szinten intézhetik akár…
Tovább olvasom >Óriásit bővült a Tesco – háromszorosára növelte választékát a foodorán
A foodora továbbfejleszti az online bevásárlási kínálatát, a platformon keresztül…
Tovább olvasom >Idén nyáron is tescózhatunk a Balatonon: kiszállítás akár 30 perc alatt a nyaralóba
A balatoni nyaralás egyszerre szólhat a gondtalan kikapcsolódásról és a…
Tovább olvasom >További cikkeink
Piactér-koncepciójával a szupermarketizáció útjára lépett a Penny Németországban
A Penny németországi piactér-koncepciója evolúciós lépés a szupermarketizáció útján. A…
Tovább olvasom >A magyarok többsége 50 ezer forint alatt költ karácsonyi ajándékokra, a fenntarthatóság fontos szempont, de nem elsődleges
Az ajándékozás az ünnepek elmaradhatatlan hagyománya, de mi az, ami…
Tovább olvasom >Jótékonysággal tette teljessé az év végét a Rossmann
A Rossmann Magyarország idén is számos rászoruló közösség és intézmény…
Tovább olvasom >