A hazai vállalatok gépjármű-vásárlási tervei 2016-ban
A 2015-ös év fellendülést hozott a hazai személy- és haszongépjármű piacon, igaz, a bázis nem volt túl magas. Az új személygépkocsik vásárlóinak közel 80%-a szakértői becslés szerint vállalkozás volt, a lakosság inkább a használt szegmensből szemezgetett, ahol szintén rekordot döntő forgalom volt. Elvben minden adott ahhoz, hogy 2016-ban is jól alakuljon az új és a használt személygépkocsik, haszonjárművek piaca.
Az egyes finanszírozási módok átlagos aránya a 2016-ra tervezett személy- és haszongépjármű vásárlásoknál (százalék)
A GKI Gazdaságkutató Zrt. 2015 decemberében felmérte a vállalkozások 2016-os vásárlási szándékait, a válaszoló cégek száma1100 volt. Ezeknek egyaránt csaknem egyharmada tervezi idén személygépkocsi illetve valamilyen haszongépjármű vásárlását.A gépjárművek beszerzésekor a saját forrás súlya 50% lesz, ugyanakkor igen nagy arányban akarnak a cégek lízinget is igénybe venni (a beszerzési érték 40%-a erejéig), míg hitelből csak a költségek 10%-át fedeznék. Ennek oka valószínűleg az, hogy a lízing az NHP egyik kedvezményezett területe, így igen kedvező finanszírozási feltételeket tudnak a lízingcégek nyújtani a vállalkozások számára.
Az egyes finanszírozási módok átlagos aránya a 2016-ra tervezett személy- és haszongépjármű vásárlásoknál (százalék) is növekedésre lesz képes.
Kapcsolódó cikkeink
Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a lakosság fogyasztása?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >Magyarország 20 éve az EU-ban: hogyan változott a külkereskedelem?
2004. május 1-én tíz új állam csatlakozott az Európai Unióhoz,…
Tovább olvasom >A GKI a kormány által gondoltnál lassúbb növekedésre, magasabb inflációra és nagyobb államháztartási hiányra számít
A magyar gazdaság 2023-ban elhúzódó recessziós állapotba került, miközben az…
Tovább olvasom >További cikkeink
Hullámok a cégtrendben – a felszámolások és cégalapítások változó arcai
Csökkenő megszűnések mellett is csökkenő cégszámok a cégtrendben. A cégalapítási…
Tovább olvasom >IGD: A retail média és a hatékonyságnövelés fontos lesz 2024-ben
Az alábbi cikkünkben azt az IGD nemrégiben megjelent előrejelzésében felvázolt öt…
Tovább olvasom >Óvatosan, de tudatosan terveznek a hazai vállalkozások – VOSZ Barométer üzleti hangulatelemzés – 2024. I. negyedév
A bizonytalanság továbbra is erősen érezhető a hazai vállalkozások üzleti…
Tovább olvasom >