A hazai tojást népszerűsítené a Baromfi Terméktanács
A Baromfi Terméktanács (BTT) az Agrármarketing Centrum (AMC) segítségével ösztönözné a hazai termelésű tojás fogyasztását, tekintettel a dioxin-botrányra – mondta Bárány László, a BTT elnöke az MTI-nek hétfőn.
A szakember közölte: a terméktanács levelet írt Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszternek, amelyben felkéri a tárcavezetőt, hogy az AMC forrásaiból biztosítsanak a magyar tojástermelők számára mintegy 40-50 millió forintot a hazai előállítású tojások fogyasztásának népszerűsítésére.
Bárány László jelezte azt is, hogy a termelők természetesen a kért promóciós összeget megdupláznák – azaz kiegészítenék 80-100 millió forintra -, hogy a hazai előállítású tojás fogyasztását ösztönző kampány valóban hatékony legyen.
A magyar előállítású tojás fogyasztásának ösztönzésére azért van szükség a BTT elnöke szerint, mivel a dioxin-botrány hatására – a termelők adatai szerint – a hazai tojásfogyasztás érzékelhetően, 15-20 százalékkal esett vissza egyik napról a másikra.
A termelői árak 14-15 forintról ugyancsak csökkentek 2-3 forinttal darabonként, ami érzékeny veszteséget jelent az előállítóknak. Bárány László hozzátette: az árak 3-5 nap alatt mérséklődtek, visszatornászni a csökkenés előtti szintre viszont csak 2-4 hónap alatt lehet. Ezért lenne fontos a promóciós kampány mielőbbi elindítása – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Rekordszinten a vállalatvezetők elköteleződése a fenntarthatóság iránt
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a vállalatvezetők hozzáállása…
Tovább olvasom >Kismértékben emelkedett a FAO élelmiszerár-indexe júniusban a hús, tejtermékek és növényi olajok drágulása miatt
Az ENSZ Élelmezésügyi és Mezőgazdasági Szervezetének (FAO) pénteki jelentése szerint az élelmiszer-alapanyagok…
Tovább olvasom >Mitől tízszereződhet meg egy-egy bor ára?
Kevesebben vannak világszerte, mint ahány ember járt az űrben, számuk…
Tovább olvasom >