A hazai tojást népszerűsítené a Baromfi Terméktanács
A Baromfi Terméktanács (BTT) az Agrármarketing Centrum (AMC) segítségével ösztönözné a hazai termelésű tojás fogyasztását, tekintettel a dioxin-botrányra – mondta Bárány László, a BTT elnöke az MTI-nek hétfőn.
A szakember közölte: a terméktanács levelet írt Fazekas Sándor vidékfejlesztési miniszternek, amelyben felkéri a tárcavezetőt, hogy az AMC forrásaiból biztosítsanak a magyar tojástermelők számára mintegy 40-50 millió forintot a hazai előállítású tojások fogyasztásának népszerűsítésére.
Bárány László jelezte azt is, hogy a termelők természetesen a kért promóciós összeget megdupláznák – azaz kiegészítenék 80-100 millió forintra -, hogy a hazai előállítású tojás fogyasztását ösztönző kampány valóban hatékony legyen.
A magyar előállítású tojás fogyasztásának ösztönzésére azért van szükség a BTT elnöke szerint, mivel a dioxin-botrány hatására – a termelők adatai szerint – a hazai tojásfogyasztás érzékelhetően, 15-20 százalékkal esett vissza egyik napról a másikra.
A termelői árak 14-15 forintról ugyancsak csökkentek 2-3 forinttal darabonként, ami érzékeny veszteséget jelent az előállítóknak. Bárány László hozzátette: az árak 3-5 nap alatt mérséklődtek, visszatornászni a csökkenés előtti szintre viszont csak 2-4 hónap alatt lehet. Ezért lenne fontos a promóciós kampány mielőbbi elindítása – írja a ProfitLine.hu.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Még mindig lehet spórolni, de nem minden árrésstopos terméken
Bár a magyarországi árrésstopok hatása kezd érezhetővé válni a hazai…
Tovább olvasom >Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a NOE és a CBA közös húsvéti akcióján
Több mint 13 tonna adomány gyűlt össze a Nagycsaládosok Országos…
Tovább olvasom >Fagyos tavasz, súlyos károk: összeomolhat a gyümölcstermés 2025-ben
Az áprilisi fagyok komoly pusztítást végeztek a magyar gyümölcstermesztésben: egyes…
Tovább olvasom >