A hazai piac áll a növekedési célok központjában
2012. 03. 08-án a PwC Magyarország nagyszabású sajtótájékoztató keretében mutatta be a nemzetközi szinten immár 15. alkalommal elkészített Globális Vezérigazgatói Felmérést, amelyben ez alkalommal először vettek részt a magyar vállalatvezetők is.
Nick Kós,a PwC Magyarország ügyvezetője megnyitó beszédében köszöntötte a hölgyeket, majd kiemelte a kutatás legfontosabb pontjait. Rámutatott, hogy a vállalatvezetők szerte a világon hasonlóan gondolkodnak, hasonló problémákkal küzdenek. Néhány kérdésben azonban nagy eltérés mutatkozik a magyar és a nemzetközi megközelítés között.
Dr. Futó Péter, az MGYOSZ elnöke azt hangsúlyozta, hogy a szervezet által képviselt hatezer vállalat a versenyszféra 60 százalékát képviseli, így meghatározó tényező a magyar gazdaságban. Ahogy a kutatás is igazolja, a vállalatvezetők számára a legfontosabb tényezők a kiszámíthatóság és az elvesztett bizalom visszaállítása, ami a gazdasági növekedés szükséges, de nem elégséges feltétele.
Dr. Lőcsei Tamás, a PwC Magyarország vezető munkatársa a kutatás főbb pontjait elemezve rámutatott, hogy a magyar vezérigazgatóknak csupán egy ötöde bizakodó az idei országos gazdasági növekedést illetően, de saját vállalatát illetően 47 % jósol növekedést. Három éves távlatban optimistábbak a vezetők, 78 százalékuk vár növekedést. A növekedési esélyek a új termékek és új szolgáltatások kifejlesztése, elsősorban a hazai piacra fókuszálva. Lényeges különbség ez a lokális prioritás, hiszen a többi megkérdezett ország vállalatvezetői inkább a fejlődő országok piacai felé fordulnak, ott keresik a növekedési lehetőségeket.
A válságból való kiút lehetőségeként említették még a vállalati fúziókat, összeolvadásokat, felvásárlásokat és az ügyfélkapcsolatok javítását, elmélyítését.
Legnagyobb kockázati tényezőként a cégvezetők a bizonytalan gazdasági növekedést, az árfolyam ingadozást és az államháztartási hiányt és annak adókövetkezményeit sorolták fel.
Dr. Rolek Ferenc az MGYOSZ alelnöke rávilágított, hogy a tehetség menedzsment kérdésében mutatkozott talán a legnagyobb eltérés a magyar és a nemzetközi álláspont között. Sajnos a válaszadóknak csupán 3 százaléka említette, hogy ez a tényező nagyobb figyelmet érdemelne.
Lapunk kérdésére Dr. Lőcsei Tamás elmondta, hogy a vállalatok kooperációs hajlandósága egyenlőre igen alacsony szinten áll, de a sajtótájékoztatót megelőző vezetői fórumon fejlesztendő pontként jelölték meg ezt a területet.
A vezetők továbbra is fő prioritásként a költséghatékonyság megteremtését említik, az idei év túlélését tűzik ki célul, rigorózus menedzsmenttel, óvatos befektetésekkel és kutatás-fejlesztéssel, ami kizárólag az erősségekre összpontosít.
34% további elbocsájtásokat tervez, 46% nem tudja vagy változatlannak reméli a létszámot 22% pedig munkaerő növekedéssel számol.
Kapcsolódó cikkeink
További cikkeink
Adni Öröm! – nehéz sorsú embereknek gyűjtenek tartós élelmiszereket a SPAR-üzletekben
Elindult mától a Magyar Máltai Szeretetszolgálat és a SPAR Magyarország…
Tovább olvasom >Díjemelés a Magyar Postánál: ennyibe kerülnek majd a leggyakoribb postai szolgáltatások 2025-ben
A Magyar Posta célkitűzése továbbra is az, hogy hatékonyan és…
Tovább olvasom >Nébih: rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat hívott vissza az LPP Hungary Kft.
A SINSAY márkájú, rénszarvasmotívummal ellátott kerámiatálat a termékről leváló fóliaréteg…
Tovább olvasom >